Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارسیان گفت: برای نخستین بار میوه فیسالیس در زمینی به مساحت ۲ هکتار در منطقه پارسیان به‌صورت پایلوت کاشته شد.

یعقوب دلدار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای نخستین بار میوه فیسالیس در زمینی به مساحت ۲ هکتار در منطقه پارسیان به‌صورت پایلوت کاشته شد، اظهار کرد: هر بوته در صورت نگهداری صحیح ۲ تا ۵ کیلو میوه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فیسالیس از جدیدترین میوه‌هایی است که هم به‌صورت گلخانه‌ای و هم به‌صورت فضای باز کشت می‌شود، افزود: این میوه دارای بافتی همچون گوجه‌فرنگی و ترکیبی از طعم میوه‌های توت‌فرنگی، گیلاس، کیوی و آناناس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارسیان در استان هرمزگان با بیان اینکه میوه فیسالس نارنجی‌رنگ متمایل به زرد است، تصریح کرد: بوته‌های این میوه تا ارتفاع یک متر رشد می‌کنند و دارای بوته‌های کوچک مخملی کرم‌رنگ ۳ گوش است.

دلدار با اشاره به اینکه میوه فیسالیس به دلیل طعم خوش و بی‌نظیرش در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد، عنوان کرد: فیسالیس میوه استوایی بومی آمازون است که در آفریقا و آسیا یافت می‌شود و تقریباً به‌اندازه عناب است.

وی خاطرنشان کرد: فیسالیس از رده گیاهان تک‌لپه‌ای است که به دلیل قرار گرفتن در لفاف کاغذی شکل فاقد هرگونه آلودگی و عوامل بیماری‌زا بوده و بدون نگهداری در یخچال بیش از ۱۰ روز ماندگاری دارد و در صورت نگهداری در یخچال حدود ۲ ماه مدت‌زمان ماندگاری این میوه نیز افزایش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارسیان اضافه کرد: علاوه بر خواص دارویی فراوان این میوه، از برگ و ساقه‌های آن نیز به‌صورت دم‌نوش استفاده می‌شود، دم‌کرده آن نیز برای درمان آسم مؤثر است.

دلدار با اشاره به اینکه فیسالیس منبع غنی و طبیعی از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و ویتامین‌های A، E، C، P و F دارد، بیان کرد: این میوه خاص در ایران به عروسک پشت پرده معروف است و در کشورهای همسایه به نام‌های گیلاس زمینی و فانوس چینی شناخته می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/002xKe

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فیسالیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به شرایط نامساعد جوی و هشدارهای هواشناسی صادر شده، گفت: از صبح امروز تردد شناورهای تفریحی ، خودروبر و گردشگری را در آبهای کیش ممنوع کردیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جزایر، مرتضی سالاری امروز، اظهار داشت: به صورت لحظه‌ای وضعیت جوی و دریایی پایش می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم تا ساعت 19 این ممنوعیت تردد شناورها ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بهبود وضعیت جوی و کاهش ارتفاع موج و سرعت وزش باد، فعالیت شناورهای صیادی، گردشگری، خودروبر و دیگر شناورهای سبک در آب‌های کیش مجدد برقرار می‌شود و این موضوع از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با هشدار نسبت به خطرات تردد در دریا در شرایط نامساعد جوی و دریایی، گفت: از همه فعالان دریایی خواهشمندیم به منظور حفظ جان خود تمام هشدارها را جدی گرفته و تحت هیچ شرایطی در زمان اعلام هشدارها فعالیت دریایی نداشته باشند.

سالاری تاکید کرد: هموطنانی که قصد تجربه سفرهای دریایی از مسیر غرب استان هرمزگان به مناطق گردشگری را دارند، قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد یک و 2 به سامانه پیامکی 50004001983692 از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شوند و در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی یا درخواست کمک، با سامانه 24 ساعته 1550 تماس یا از طریق کانال اضطرار دریایی 16 وی. اچ. اف ارتباط رادیویی تماس بگیرند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان اردیبهشت
  • دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران