Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@23:26:14 GMT

امواج پلاستیکی از زباله‌های بازیافتی

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۴۴۲۴

امواج پلاستیکی از زباله‌های بازیافتی

در مکزیک اثری بسیار شگفت‌انگیز از بطری‌های آب بازیافتی برای نمای یک مدرسه هنر احداث شده است تا استفاده دوباره از مواد بازیافتی را در ذهن مردم یادآوری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آن‌جا که در حال حاضر در هر سال بیش از ۵۰۰ هزار تن مواد پلاستیکی زائد در مکزیک تولید می‌شود، بنابراین گروهی از طراحان شهری با جمع‌آوری بطری‌های پلاستیکی از اقیانوس، اثر هنری اعجاب‌انگیزی احداث کرده‌اند که نمای زیبایی به یکی از مدارس هنر این شهر بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف سازندگان این اثر هنری، ترغیب مرم به استفاده کم‌تر از مواد پلاستیکی و استفاده دوباره از این مواد در ساخت سازه‌های جدید بود. علاوه‌براین، سازه فوق حس کنجکاوی را در بازدیدکنندگان زنده می‌کند و محیطی برای رشد فکری کودکان به وجود می‌آورد؛ کودکان با تماشای این اثر هنری به منشا بطری‌های بازیافتی پی می‌برند و به ایجاد پروژه‌هایی خلاقانه با استفاده از مواد زائد سوق داده می‌شوند.

اثر هنری جدید مکزیک از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی تشکیل شده است که این بطری‌ها به میلگردهایی متصل شده است و شکلی شبیه به امواج دریا به وجود آورده است. در قسمت پایینی هر بطری سوراخی‌ ایجاد شده است که از طریق این سوراخ بطری‌ها به میلگردهای خمیده و منحنی‌شکل وصل شده است. میلگردها به وسیله سیمان روی زمین نصب شده است و از قسمت پشتی به دیوار مدرسه هنر چسبیده شده است.

بطری‌های پلاستکی بازیافتی با سایه‌هایی از رنگ‌های آبی، فیروزه‌ای و سفید رنگ‌آمیزی شده است که این ترکیب رنگ نمایی شبیه به امواج دریا به آن بخشیده است. امواج پلاستیکی سایبان مورد نیاز بازدیدکنندگان را تامین می‌کند و آن‌ها را از گرما و تابش شدید خورشید در امان می‌دارد. در فضاهای خالی بین این امواج نیز میز و صندلی‌هایی چیده شده است که برای استراحت دانش‌آموزان مدرسه هنر و سایر بازدیدکنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 402272

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بازیافت بازیافت پلاستیک زباله های بازیافتی مکزیک شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و با فعالیت متناوب امواج بارشی، رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد گاهی شدید و احتمال گرد و خاک  و در نقاط مستعد بارش تگرگ  همراه با تندباد لحظه ای تا اوایل هفته آینده پیش بینی می شود.

محمدپور افزود: علاوه بر آن احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها، احتمال برخورد صاعقه و خسارت به سازه های موقت در اثر تندباد لحظه ای وجود دارد.

توصیه می شود دستگاههای اجرایی آمادگی آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل ها را داشته باشند.

وی ، شهروندان خواست در این مدت از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری نموده و احتیاط در فعالیتهای کوهنوردی، ترددهای شهری و جاده ای، محکم سازی سازه های سبک، گلخانه ها و بنرهای تبلیغاتی و توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی را مد نظر قرار دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • سرو شراب با بطری در سریال پرحاشیه تلویزیون!
  • خونسردی عجیب مرد هندی هنگام شکار مار کبرا با بطری (فیلم)
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟
  • شکار دیدنی مار کبرا با بطری
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • نحوه ساخت کاردستی با بطری پلاستیکی و مواد دور ریختنی (فیلم)
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی