Web Analytics Made Easy - Statcounter

امینی دهقان با اشاره به اهمیت جذب و حضور نوجوانان و جوانان در مسجد گفت: کارتشکیلاتی و هدفمند انگیزه حضور نوجوانان و جوانان در فضای کانون فرهنگی هنری مسجد است.

«حمید امینی دهقان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در جریان بازدید و نشست مسئول فهمای استان و تیم کارشناسان و با حضور نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ گفت: تفکرجهادی و انقلابی با روحیه فرهنگی نقش بسزایی در جذب جوانان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکانون فرهنگی هنری میلاد شهرستان ساوجبلاغ افزود: کار تشکیلاتی و هدفمند یکی از دلایل و انگیزه های حضور پرشور نوجوانان و جوانان در فضای مسجد است.

 

امینی دهقان بیان کرد: با توجه به اینکه امام مسجد حجت الاسلام والمسلیمین مختاری هستند و مدت زیادی نیست که امام راکب مسجد سیدالشهدا شده اند بطبع مدیر هم تغییر داده اند که بنده وظیفه مدیریت کانون فرهنگی را انجام می دهم.

مدیرکانون فرهنگی هنری میلاد شهرستان ساوجبلاغ در خصوص فعالیت ها و اقداماتی که در حوزه این مسجد انجام می شود، توضیح داد: متاسفانه در گذشته نوع نگاه و تعبیری که از مسجد داشتند صرفا جهت اقامه نماز و برگزاری مراسمات ختم مورد استفاده می گرفته است و فعالیت آنچنانی برقرار نبوده است.

 

امینی دهقان افزود: با نگاه ویژه امام مسجد توانسته ایم مکان قبلی کانون را که انباری شده بود با مشارکت مردم و اهالی مسجد مرتب و تمییز نماییم و هم اکنون همین اتاقی شده است که مشاهد می کنید.

 

وی توضیح داد: در گذشته کمتر جوانان و نوجوانان به مسجد می آمدند یا اگر حضور داشتند بسیار محدود و بدون انگیزه و هدف بودند، ولی با برنامه ریزی و اقداماتی زیر ساختاری برای تمامی رده های سنی توانستیم برنامه ای داشته باشیم و جوانان را جذب مسجد نماییم البته ابتدای راه هستیم و مشکلاتی داریم.

 

امینی دهقان به حضور پرشور خواهران در امر برنامه های فرهنگی اشاره کرد و توضیح داد: خانم فیروز زارع مسئول واحد خواهران هستند و خوشبختانه با همت وی و برنامه هایی که برای مسجد تعیین کرده اند بانوان زیادی را جهت کلاس های آموزشی جذب شدند و می شود گفت از صبح تا غروب برنامه های متنوع آموزشی فرهنگی و هنری و رزشی فراوانی برقرار است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری میلاد شهرستان ساوجبلاغ در پایان تصریح کرد: آموزش چرتکه، نقاشی، کتابخوانی،فعالیت های ورزشی،پخش فیلم،کلاس های احکام و تفسیر قرآن،برگزاری جشن ها و مناسبت ها، از جمله فعالیت ها این کانون است.


 

پایان پیام/565

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد انتخابات کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی شب یلدا کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد شب یلدا خطبه های نماز جمعه مدیر کانون فرهنگی هنری رویداد ملی فهما امام مسجد شهرستان ساوجبلاغ هشتگرد خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

رئیس ستاد ملی دهه کرامت گفت: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه(س) در تمام شهرها حضور پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا(ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، خاطرنشان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت(عج) است.

خداداده با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)