Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، رضا رحمانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح‌های تکمیلی چرخه تولید مجتمع مس سونگون که شامل فاز سه تغلیظ و آغاز عملیات ذوب و پالایش است، افزود: در حوزه مس سونگون یک میلیارد یورو از سوی شرکت ملی مس سرمایه‌گذاری می‌شود که این میزان سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: این میزان سرمایه‌گذاری در قالب ۱۷ طرح با محوریت ورزقان و سونگون انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با بهره برداری از این طرح سال آینده اولین مس‌کاتدی در این مجتمع تولید و به بازار عرضه می‌شود و طی چهار سال آینده نیز مرحله ذوب آن تکمیل خواهد شد.

ثبت رکورد تولید مس

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اظهار داشت: با وجود افزایش تحریم‌ها، امسال در تولید مس رکورد خواهیم زد.

وی با تاکید بر اقدامات توسعه ای در مناطق محروم گفت: امسال وزارت صنعت معدن و تجارت در ۷ محور شامل معدن و صنایع معدنی، صادرات، ساخت داخلی، فناوری، فضای کسب و کار و تامین مالی و مباحث نوین برنامه ریزی کرده است که این محورها در قالب ۳۴ برنامه اجرایی می شود.

رحمانی فعال سازی معادن کوچک را از برنامه های ۳۴ گانه این وزارت اعلام کرد و گفت: در حوزه معادن کوچک، شرکت ملی مس آمادگی دارد تا تولیدات این معادن را به قیمت روز و با قرارداد بلند مدت تضمینی خریداری کند.

این گزارش می افزاید، معدن مس سونگون در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و ۲۵ کیلومتری شهرستان ورزقان واقع شده است.

در شرایط کنونی و با فعالیت ۲ کارخانه تغلیظ در مجتمع مس سونگون، ۱۴میلیون تن ماده معدنی (به عنوان خوراک) استخراج و در مجموع حدود ۳۰۰ هزار تن کنسانتره تولید می شود.

طرح توسعه مس سونگون به شکل یک بسته طراحی‌شده و شامل کارخانه ذوب و پالایش و اسید سولفوریک است که بدون هیچ‌گونه آلایندگی اجرا می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رضا رحمانی تولید مس معادن کوچک مجتمع مس سونگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷

جسوربیک چوریف، معاون وزارت حمل‌ونقل ازبکستان اظهارداشت انتظار می‌رود پروژه راه‌آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفت: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه‌آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

وی تصریح کرد: این راه‌آهن زمان انتقال کالا را از ۳۵ روز به ۵ روز و هزینه انتقال کالاها را حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

این درحالیست که امروز هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان با هدف بررسی شرایط افزایش تجارت میان ترکمنستان و افغانستان وارد هرات شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده