Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: هر گونه مدیریت برای منابع آب بدون توجه به خاک معنا و مفهوم ندارد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، علیمراد اکبری افزود: با مدیریت پایدار منابع خاک می توانیم صرفه جویی قابل ملاحظه ای در آب کشور داشته ضمن اینکه تولید را افزایش دهیم.
وی گفت: متاسفانه با وجود پیگیری های زیاد در مراکز دانشگاهی، علمی و پژوهشی موضوع خاک در کشور مورد غفلت قرار گرفته و هنوز در موضوع خاک حق مطلب را ادا نکرده و از این منبع عظیم به درستی صیانت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشور ظرفیت های زیادی در زمینه منابع انسانی متخصص در زمینه صیانت از منابع خاک و مدیریت پایدار خاک وجود دارد و زمانی می توانیم در موضوع خاک موفق باشیم که از این ظرفیت ها به درستی استفاده کنیم.
معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد:‌ برای رسیدن به وضعیت مناسب در موضوع خاک، راه درازی در پیش داریم و باید این راه را همه با هم اعم از مشاوران و بهره برداران طی کرده  تا از منابع به درستی استفاده کنیم.
وی در ادامه به ظرفیت های بخش کشاورزی در مجامع بین المللی اشاره کرد و گفت: هفته گذشته پروژه تی سی پی را به مبلغ 395 هزار دلار امضا کردیم که یک سند همکاری در بحث سیل های سال جاری است که قسمت اعظم کار به مسایل صیانت از منابع خاک، مخاطرات سیل و پیش آگاهی ها برمی گردد.
اکبری با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از هفته جاری آغاز می شود، افزود: پروژه دیگری در سطح 80 هزار هکتار از اراضی استان قزوین با اختصاص 500 هزار دلار  با همکاری فائو در زمینه بهره وری و مدیریت آب و پایداری خاک انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه این گونه پروژه ها از جمله ظرفیت های ما در مجامع خارج از کشور است که در اجرای آن از موسسه تحقیقات خاک و آب نیز توقع بیشتری داریم، اضافه کرد: به تمام مشاوران اعلام کرده ایم که هیچ پروژه ای را بدون مطالعه پایه ای خاک نباید انجام دهند.
معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد:‌ همچنین به سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده ایم که در تخصیص بودجه به طرح های جهاد کشاورزی به طور حتم و جدی موضوع خاک را در برنامه ها ببینند.
وی گفت: در پروژه هایی همچون پروژه 500 هزار هکتاری خوزستان و پروژه 46 هزار هکتاری دشت سیستان، محققان و کارشناسان موسسه خاک و آب به طور تمام قد و با تمام وجود حضور دارند به طوریکه در پروژه سیستان حدود 70 تا 80 درصد مطالعات خاکشناسی انجام شده است.
وی در ادامه در خصوص ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون حفاظت خاک اشاره کرد و افزود:‌این آیین نامه در پایان هفته گذشته به معاونت های مختلف وزارت جهاد کشاورزی ارسال شد که باید طی مدت یک هفته تا 10 روز اعلام نظر کنند تا در صورت تایید به سازمان برنامه و بودجه، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل ها، وزارت بهداشت ودرمان و دیگر ارگان های مرتبط ارسال شود.
اکبری ادامه داد: پس از آن این آیین نامه به هیات دولت ارسال  تا از این ظرفیت برای مدیریت پایدار خاک استفاده شود.
وی گفت: بر اساس قانون باید سالانه 500 هزار هکتار حاصلخیزی خاک انجام شود ولی سازمان برنامه و بودجه ردیفی برای این بحث تعیین نکرده است.
معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد داد که از بودجه وزارت جهاد کشاورزی بین سه تا پنج درصد این منابع را که حدود سه تا چهار میلارد تومان است در اختیار معاونت آب و خاک است را در بخش خاک و زیرساخت ها استفاده کنیم. بهتر است تا این پیشنهاد در قانون بیاید زیرا بار مالی بر دولت نخواهد داشت.

 


کدM-ch2531


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آب خاک صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل

سعید پرشی سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین  گفت: دستگاه جت پرشر از جمله دستگاه‌های مهم مورد استفاده جهت از بین بردن رسوبات درون تیوب‌ها و لوله‌های کندانسور‌ها و مبدل‌های حرارتی با استفاده از فشار بالای آب می‌باشد که در موارد ضروری از آن استفاه می‌شود.

او افزود:کندانسور‌ها از تجهیزات مهم و حساس نیروگاه می‌باشند که وظیفه تبدیل بخار خروجی از توربین به آب جهت استفاده مجدد در فرآیند تولید را به عهده دارند که این تجهیز به مرور زمان دچار رسوب گذاری و مسدودی لوله‌ها و نهایتا باعث کاهش خلاء و کاهش تولید برق می‌شوند.

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین  ادامه داد: با توجه به اهمیت این تجهیز، با همت و تلاش متخصصان نیروگاه اقدام به بازسازی و رفع چالش‌های فنی یک دستگاه جت پرشر دیزل مستعمل تیپ ۲۲۵ z و همچنین بهینه سازی تغییر سیستم خنک کنندگی پلانجر‌ها از آب به روغن و استفاده از subass group guide sleeve مدرنیزه در هد پمپ نمودیم که هم اکنون نیز آماده بهره برداری و استفاده جهت رسوب زدایی کندانسور‌ها است.  

آقای پرشی می‌گوید:  هزینه خرید دستگاه مشابه را حدود ۱۵ میلیارد تومان و هزینه بازسازی این دستگاه مستعمل طبق مبلغ پیشنهادی پیمانکار حدود ۳ میلیارد تومان بوده که متخصصان نیروگاه رامین با صرف هزینه ۳۲۰ میلیون تومانی توانستند این دستگاه را بازسازی کنند که این امر سبب صرفه جویی بیش از ۲/۵ میلیارد تومان شده است.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند