Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فوتبال ایران این روز‌ها با چالش‌های عجیبی و غربیبی روبرو شده و بسیاری از تیم‌ها در بلاتکلیفی هستند. تاریخ انتشار: 09:24 - 01 دی 1398 - کد خبر: ۵۷۸۸۷۳

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، فوتبال ایران این روز‌ها با چالش جدید و البته عجیبی دست‌وپنجه نرم می‌کند. چالشی که گریبان تیم‌های بزرگ و کوچک را گرفته و فوتبال کشور را به بیماری عجیبی دچار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی فوتبال ایران

مارک ویلموتس پس از حضوری چند ماهه در تیم ملی فوتبال ایران سرانجام به دلیل آنچه که خودش عدم اجرای تعهدات فدراسیون فوتبال به قرارداد عنوان کرده بود کشور را ترک کرد. هرچند که فدراسیون بارها اعلام کرد به تعهدات خود پایبند بوده است. در شرایطی که ویلموتس هنوز به صورت رسمی از تیم ملی ایران جدا نشده، اما بعید است که مرد بلژیکی دوباره روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند.

با جدایی ویلموتس از تیم ملی، گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب جانشین وی از مدت‌ها پیش آغاز شد. ابتدا نام برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس به میان آمد. این در شرایطی است که مسئولان فدراسیون هم احتمال حضور برانکو در تیم ملی را رد نکرده و حتی صحبت از چند گزینه دیگر هم برای هدایت تیم ملی به زبان آوردند.

تیم ملی فوتبال ایران از فروردین دوباره باید در دیدار‌های مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا مقابل حریفانش قرار بگیرد. دیدار‌هایی که هرکدام از آنها حکم فینال را دارد و تیم کشورمان باید از ۴ بازی خود همه ۱۲ امتیاز ممکن را کسب کند تا حسرت جام جهانی بر دل فوتبالدوستان ایرانی نماند. این در حالی است که هنوز تکلیف نیمکت تیم ملی مشخص نشده و باید دید در نهایت چه کسی جانشین ویلموتس در این برهه از زمان می‌شود.

بیشتر بخوانید: شفاف‌سازی فدراسیون فوتبال درباره جزئیات و حواشی قرارداد ویلموتس

استقلال

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد استقلالی که فصل را خوب شروع نکرد و حتی سرمربی ایتالیایی‌اش تا یک‌قدمی برکناری هم رفت، به یکباره متحول شود و خود را به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر برساند. با این حال، اما روز‌های خوش استقلال خیلی طول نکشید و این تیم با رفتن استراماچونی از ایران وارد بحران عجیبی شد که این وضعیت مبهم همچنان برای این باشگاه ادامه دارد.

با رفتن استراماچونی، استقلال امتیازات مهمی را از دست داد. تساوی با پیکان و شکست مقابل ماشین‌سازی دیدار‌هایی بود که استقلال بدون سرمربی راهی میدان شد و این تیم با از دست دادن امتیازات این بازی از رقبای خود در کورس قهرمانی عقب افتاد. با این شرایط استقلالی‌ها هنوز بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند استراماچونی برمی‌گردد یا خیر.

البته بی‌انصافی است اگر در این اتفاقات تنها مدیران استقلال را مقصر بدانیم. قطعا استراماچونی هم به همان اندازه در به حاشیه رفتن استقلال نقش داشته و اقدام غیرحرفه‌ای او باعث شد تا حتی صدای بازیکنان استقلال هم دربیاید. در غیاب استراماچونی و با استعفای زرینچه، دیگر مربی غیر از بهزاد غلامپور روی نیمکت استقلال نبود تا به این ترتیب وریا غفوری به عنوان کاپیتان استقلال همه‌کاره تیم شود. این اتفاقات در شرایطی رخ داد که در این میان مدیرعامل استقلال هم از این باشگاه جدا شد.

بیشتر بخوانید: واریز ۱۶۰ هزار یورو به حساب استراماچونی

پارس جنوبی جم

تیم فوتبال پارس جنوبی با هدایت فراز کمالوند، امسال عملکرد چندان مطلوبی نداشت و در حال حاضر در رتبه چهاردهم جدول قرار گرفته است. در شرایطی که پارس جنوبی مثل برخی از تیم‌های لیگ برتری دیگر اوضاع مالی خوبی ندارد، فراز کمالوند تصمیم به ترک این تیم بنابر دلایل مختلف گرفت تا هدایت این تیم را فعلا یک مربی بومی برعهده داشته باشد.

با این شرایط عجیب نیست که پارس جنوبی را یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ یک در پایان فصل بدانیم. این تیم این روز‌ها بدون سرمربی و حتی بدون مدیرعامل به کارش ادامه می‌دهد و باید دید چه سرنوشتی در انتظار پارس است. علیرضا منصوریان و رحمان رضایی اصلی‌ترین گزینه‌های سرمربیگری تیم پارس جنوبی جم هستند.

بیشتر بخوانید: رحمان رضایی به جم نرفت؛ حضور مسئولان استانی در تمرین پارس جنوبی

تراکتور

تیم فوتبال تراکتور مثل چند فصل اخیر، امسال هم هزینه زیادی برای موفقیت خود کرد. تبریزی‌ها مصطفی دنیزلی را به عنوان سرمربی انتخاب و فصل را با قدرت شروع کردند. با این حال هرچه گذشت و پایان نیم‌فصل اول نزدیک شد، جایگاه دنیزلی در تیمش متزلزل شد تا اینکه در نهایت باشگاه تراکتور تصمیم به قطع همکاری با این سرمربی ترک‌تبار گرفت.

در این بین تراکتوری‌ها با استعفای مدیرعامل این باشگاه مواجه شدند و این تیم هم مثل استقلال روز‌های پرحاشیه‌ای را سپری می‌کند. وضعیت در تیم پرهوادار تبریزی اصلا مساعد نیست و فعلا مسئولیت فنی تیم برعهده احد شیخ‌لاری و ساکت الهامی است. با این شرایط هنوز کسی نمی‌داند قرار است الهامی سرمربی تراکتور شود یا اینکه یک مربی مطرح دیگر هدایت این تیم را برعهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: فراخوان انتخاب اعضای کمیته فنی باشگاه تراکتور

نفت مسجدسلیمان

نفت مسجدسلیمان امسال یکی از پدیده‌های لیگ برتر بود. تیمی که تا پایان هفته پانزدهم متحمل هیچ شکستی نشده بود و مهدی تارتار به همراه تیمش به دلیل عملکرد خوب خود بر سر زبان‌ها افتادند. البته این در شرایطی است که شنیده می‌شود تارتار به دلایلی حاضر به ادامه حضور در نفت نیست و دیگر نمی‌خواهد در تیمش بماند.

این دومین بار در فصل جاری است که تارتار صحبت از جدایی کرده و باید دید این بار چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. همه اینها در حالی است که نفت هم وضعیت مالی خوبی ندارد و فعلا تارتار هم آلترناتیوی ندارد.

بیشتر بخوانید: بازی با شاهین بوشهر، آخرین حضور تارتار روی نیمکت نفت

ذوب‌آهن

علیرضا منصوریان، پس از پایان هفته دهم لیگ برتر در جلسه‌ای با مدیران باشگاه به آنها قول داد در صورتی که نتواند حداقل ۱۰ امتیاز از ۵ بازی پیش روی خود کسب کند از این تیم می‌رود. با پایان این ۵ بازی و کسب ۸ امتیاز توسط منصوریان، در نهایت این مربی به صورت توافقی ذوب‌آهن را ترک کرد.

با جدایی منصوریان تیم ذوب‌آهن الان بلاتکلیف است. کربکندی، اسکوچیچ، ابراهیم‌زاده، مهاجری و یکی، دو گزینه دیگر به عنوان سرمربیان بعدی ذوب‌آهن نام‌شان مطرح شده، اما هیچ‌کدام هنوز با باشگاه به توافق نرسیده‌اند. برخی از بازیکنان ذوب‌آهن معتقدند منصوریان باید برگردد و با این شرایط فعلا این تیم در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اسکوچیچ و کربکندی گزینه‌های سرمربیگری ذوب‌آهن؛ دایی پیشنهاد اصفهانی‌ها را رد کرد

شاهین شهرداری بوشهر و گل‌گهر سیرجان از دیگر تیم‌هایی بودند که سرمربی خود را در جریان بازی‌های نیم‌فصل اول عوض کردند، اما آنها هم نتیجه‌ای نگرفتند. نساجی، سایپا، شهرخودرو و فولاد هم از آن دسته تیم‌هایی هستند که هر روز اخباری در خصوص تغییرات احتمالی در کادر فنی آنها به گوش می‌رسد.

به گزارش میزان، لیگ برتر نوزدهم تغییرات زیادی را در نیم‌فصل اول خود تجربه کرد. تغییراتی که باعث شد از شخصیت فوتبال ایران و سطح اول فوتبال باشگاهی کشور کمتر از قبل شود. در همه تیم‌ها یک جمله مشترک است؛ «مشکلات مالی». بازی‌ها بسیار بی‌کیفیت شده و بار فنی ندارد، از طرفی هیچ پدیده نوظهوری هم خود را مطرح نکرده است. مربیان جوان عملکرد خوبی نداشته و مربیان خارجی هم غیر از استراماچونی تغییر خاصی در فوتبال ایران ایجاد نکرده‌اند. با این شرایط به نظر می‌رسد حال و روز فوتبال ایران، خیلی خوب نیست و باید با یک تحول عظیم درمان شود.

بیشتر بخوانید: پرسپولیس، استقلال و چند تیم دیگر از نقل‌وانتقالات محروم شدند

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران مارک ویلموتس استراماچونی استقلال مصطفی دنیزلی تراکتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد روز سه‎شنبه، ۱۱ اردیبهشت، با حضور کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از کارشناسان حقوقی و فرهنگی و همچنین اساتید دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم از دو جلد کتاب با عنوان «نگرانی‌های حقوق بشری در دو کشور کانادا و سوئد طی دو دهه گذشته از منظر نهاد‌های بین‌المللی حقوق بشری» رونمایی شد.

غریب آبادی در این مراسم ضمن اشاره به اینکه بحث حقوق بشر از دو بعد مهم است، گفت: نخست حمایت و ارتقای حقوق بشر در داخل است و دوم از آنجایی که ما آماج اتهامات برخی کشور‌ها قرار داریم، بنابراین وظیفه داریم وضعیت حقوق بشر را در این کشور‌ها رصد کنیم و ببینیم که آیا در این زمینه صادق هستند یا خیر.

دبیرستاد حقوق بشر با بیان اینکه از اکتبر گذشته مشخص شد رویکرد جامعه بین‌المللی نسبت به حقوق بشر آنگونه که برخی کشور‌ها می‌گویند، باید تغییر کند، اظهار کرد: ما برای اولین بار تصمیم گرفتیم وضعیت حقوق بشر را در داخل ایران به صورت مکتوب منتشر کنیم؛ همچنین یکی از کار‌هایی که در ستاد حقوق بشر انجام می‎شود، پایش حقوق بشر در برخی کشورهاست؛ ستاد حقوق بشر منبع را نه رسانه‌ها و ژورنالیستی بلکه بر رویکرد سازوکار‌های بین‎المللی قرار داده است، اما این به معنای درست بودن هرچه آنها می‌گویند، نیست.

وی همچنین به بررسی گزارش گزارش‎گران سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در کشور‌ها طی دو دهه اشاره کرد و گفت: این گزارش‎گران سفر‌هایی به کشور‌ها دارند و گزارش‎ها و توصیه‎نامه‌هایی منتشر می‌کنند که اینها در ستاد حقوق بشر بررسی شده‎اند.

غریب آبادی، ادامه داد: در مرحله نخست بررسی وضعیت کشور‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایسلند، کانادا، آلمان، سوئد در دستور کار قرار گرفتند؛ مبنای کتب بر زبان فارسی نبود و کتاب‎های مذکور به زبان انگلیسی هم منتشر شدند.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه دلیل انتخاب این هفت کشور این است که در وهله نخست این کشور‌ها در زمینه حقوق بشر مدعی هستند و ثانیا این کشور‌ها علیه ایران اقدامات و اتهاماتی وارد می‌کنند، عنوان کرد: رویکرد ما تدافعی نیست؛ به‎زودی و ظرف یک ماه آینده رویکرد تهاجمی در حوزه حقوق بشر را نهایی می‌کنیم که بعد پاسخگویی، رفع ابهام و تعامل هم دربردارد؛ تصمیم بر این است که در این رابطه سندی تهیه شود که پیش‌نویس آن آماده شده است.

وی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه کانادا کشوری است که گرفتار نقض گسترده حقوق بشر است و حقوق بومیان در این کشور نقض می‌شود، اضافه کرد: کانادا هم در داخل و هم در ارتباط با کشور‌های دیگر حقوق بشر را نقض می‌کند؛ این کشور هر سال در نشست مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران قطعنامه صادر می‌کند.

غریب آبادی، اضافه کرد: سوئد نیز به همین شکل است؛ اکنون حمید نوری چهار سال است که در این کشور بازداشت است و همه حقوق وی نقض شده است؛ حمید نوری تبعه ایران است و وظیفه ما است که تمام تلاش‌ها را درباره این شهروند ایرانی انجام دهیم؛ ان‎شاالله که بتوانیم حمید نوری را به دامان خانواده بازگردانیم.

معاون امور بین‎الملل قوه قضاییه در بخشی دیگر با تاکید بر اینکه حقوق بشر یک موضوع سیاسی شده است، عنوان کرد: نهاد‌های حقوق بشری درباره فلسطین چه کردند، درباره دانشگاه‌های آمریکا نهاد‌های حقوق بشری هنوز یک بیانیه هم صادر نکردند؛ شورای حقوق بشر درباره آمریکا سکوت کرده، اما در ایران چه اتفاقی افتاده که این نهاد چندین بیانیه صادر می‌کند، اما کمیساریای عالی درباره آمریکا سکوت کرده است.

دبیر ستاد حقوق بشر، تصریح کرد: سیاست‎زدگی در حقوق بشر تنها درباره کشور‌ها روی نداده و نهاد‌های بین‌المللی هم دچار این سیاست‌زدگی شدند.

غریب آبادی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه درباره بحث تحریم اقدامات زیادی انجام شده و ادبیات‎سازی گسترده‌ای درباره تحریم‌های یک‎جانبه صورت گرفته است، گفت: پرونده‎های زیادی در شعبه پنجاه‌وپنجم دادگستری تهران درباره تحریم‌ها باز شده است؛ همچنین پرونده‌هایی برمبنای طرح شکایت از سوی شاکی خصوصی از جمله بیماران پروانه‌ای تشکیل شده است.

دبیرستاد حقوق بشر، اظهار کرد: موارد نقض را باید با استفاده از ابزار‌های خود پیگیری کرده و باید به دنبال اجرای حکم‌های صادرشده برویم، تاکید کرد: این موضوع پیگیری شده و آرای محاکم ما باید اجرا شود؛ در این رابطه کشتی که محموله نفتی آمریکا را داشت توقیف شد و براساس حکم دادگاه درباره بیماران پروانه‌ای باید صرف شود که اقدام خوبی است.

غریب آبادی در بخشی دیگر با بیان اینکه یکی از مطالباتی که مقام معظم رهبری همواره تاکید داشتند دفاع از حقوق مستضعفان است، افزود: در حوزه دفاع از حقوق مردم غزه اقدامات زیادی انجام شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها را در زمینه پایش و رصد حقوق بشری بسیار مهم خواند و گفت: در این موضوع نیز از اقدامات پژوهشگران و دانشگاه‌ها استقبال می‎شود.

در پایان این مراسم با حضور دبیر ستاد حقوق بشر و مدعوین، از کتاب نگرانی‌های حقوق بشری در دو کشور کانادا و سوئد طی دو دهه گذشته از منظر نهاد‌های بین‌المللی حقوق بشری رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • عکس| تبریک عجیب و غریب بهرنگ علوی در روز معلم
  • دل یک ستاره از تهران با استقلال است!
  • انتخاب عجیب تراکتور برای بازی با استقلال | فقط ستاره پوستر؟
  • تهدید عجیب سرمربی استقلال خوزستان؛ فردا نتیجه نگیریم طوفان به پا می‌کنم!
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • اتفاق عجیب در فوتبال ابران؛ ورثه سرمربی، شاکی جدید تیم شد!
  • شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!
  • عجیب‌ترین استادیوم فوتبال جهان بر روی صخره‌های سنگی (فیلم)
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز