Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی اسلام‌آباد غرب از جذب بیش از 54 میلیارد ریال اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: این مبلغ از محل خط اعتباری طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده است.

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، کامران کریمی صبح امروز درجلسه تنظیم بازار که به منظور کنترل و پایش فرآیند تامین و توزیع کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی وارداتی با ارز دولتی از مبادی ورودی تا مصرف کننده نهایی و پایش آن در اسلام‌آباد غرب ر سالن جلسات شهدای مرصاد فرمانداری این شهرستان برگزار شد، به اهمیت نظارت بر فرایند تامین و توزیع کالاها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی اسلام‌آباد غرب اظهار داشت: فرآیند نظارت از مبدا تولید کالاها تا مبدا مصرف کننده توسط جهاد کشاورزی صورت می‌پذیرد تا از سوء‌استفاده‌های احتمالی در این رابطه جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: با هدف تامین کالاهای اساسی در شبکه مصرف و تنظیم بازار، ایجاد ثبات نسبی و تعادل در قیمت کالاها و جلوگیری از نوسانات کاذب و بی‌رویه در عرضه و تقاضای مواد پروتئینی و نهاده‌های دامی و سایر کالاهای اساسی در بازار مصرف، در قالب برنامه‌های ستاد تنظیم بازار، توزیع کالاهای اساسی در سطح شهرستان به جد کنترل می‌شود.

کریمی با اشاره به رصد و پایش حدود 100 مورد تامین و توزیع نهاده‌های دامی اعم از جو، کنجاله سویا، ذرت و....در سطح شهرستان، ادامه داد: پایش مستمر اطلاعات دریافتی شرکت‌های وارد کننده (از مبادی ورودی تا مصرف) و ارسال گزارش به مدیریت توسعه بارزگانی سازمان از طریق رابط شهرستان به صورت مرتب انجام میگیرد.

وی، ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های اداری و قضایی مرتبط با موضوع، افزود: برای جلوگیری از افزایش قیمت نهاده‌های دامی و کشاورزی برای تولیدکنندگان شهرستان که با ارز دولتی تامین می‌شود برخورد قانونی و قاطع با متخلفان در دستور کار این مدیریت قرار گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی اسلام‌آباد غرب در ادامه از جذب بیش از 54 میلیارد ریال اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: این مبلغ از محل خط اعتباری طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده است.

 وی توسعه مکانیزاسیون کشاورزی را در سال‌های اخیر دارای رشدی مناسب دانست و ادامه داد:  از جمله برنامه‌های مهم این مدیریت توسعه مکانیزاسیون در شهرستان به منظور ارتقای بهره‌وری تولید، کاهش سختی کار، افزایش درآمد کشاورزان است.

 کریمی بیان کرد:  این میزان جذب  تسهیلات بخش مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان از ابتدای سال، تاکنون بوده  که این میزان جذب شامل، 40 دستگاه تراکتور سبک و سنگین و باغی و 47 دستگاه ادوات دنباله بند تراکتور و تعداد پنج دستگاه کمباین است که جذب نقدی ماشین‌های کشاورزی هم بیش از 26 میلیارد ریال بود که از این طریق نیز  تعدادی تراکتور، کمباین، چاپر خودگردان و ادوات به ناوگان مکانیزه شهرستان اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مدیریت به کمک واحد مکانیزاسیون و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها تلاش می‌کند که در راستای تجهیز بخش کشاورزی شهرستان انواع تراکتور و کمباین و همچنین ادوات دنباله‌بند بیشتری جذب  کند تا مسیر توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بهتر و مراحل کاشت، داشت و  برداشت محصولات کشاورزی به‌خوبی انجام شود.

کریمی  در پایان، گفت: با انجام کشت مکانیزه می‌توان هزینه تولید محصولات کشاورزی و ضایعات آن را پایین آورد و برای حفظ آب و خاک باید به سمت و سوی استفاده از فناوری جدید و بهره‌برداری از ماشین‌آلات نوین رفت.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی تنظیم بازار توسعه کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در بازدید مهدی دوستی استاندار هرمزگان از روند بازسازی و احداث فازهای تصفیه تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، با بیان اینکه دستورات استاندار هرمزگان در تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب همواره راهگشا و تسریع کننده امور بوده است، افزود: نگاه جامع و آینده نگری استاندار هرمزگان در این بازدید نشان داد عزمی جدی در استان هرمزگان برای جلوگیری از ورود به پساب به دریا وجود دارد که نوید روزهای خوب با هدف بهبود شرایط زیست محیطی ساحل بندرعباس را می‌دهد.

عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس در حال حاضر ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در این بازدید موانع پیش روی این پروژه به صورت میدانی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گفته حمزه پور ۳۸ کیلومتر از خطوط جمع آوری بتنی و در شرایط بحرانی است که می‌طلبد با هدف جلوگیری از ریزش آن، نوسازی شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد: یکی از دیگر از چالش‌های شهر بندرعباس جمع آوری فاضلاب محلات بافت فرسوده شامل محله چاهستانی ها، آیت الله غفاری و سنگ کن است که فاضلاب خام آنها وارد خورها می‌شود.

وی مجموع اعتبار پیش بینی شده برای نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

گفتنی است، در این بازدید، به مناسبت هفته کارگر، استاندار هرمزگان با اهدای گل از تلاش کارگران قدردانی کرد.

کد خبر 6095763

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج