Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر آنکه با الزام شرکت‌های کوچک به دانش‌بنیان شدن آن‌ها را در دور باطل قرار می‌دهیم، گفت: اخیراً دولت قدم مثبتی در این راستا برداشته و قرار شده تا دولت ۸۰ درصد امتیازات شرکت‌های دانش‌بنیان را به شرکت‌های نوآور بدهد که این اقدام مثبتی است؛ اما کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی منوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه قطعی اینترنت در روزهای آخر آبان ماه باعث کند شدن بازاریابی، فروش و ارائه محصولات شرکت‌ها شده است، گفت: با دو نوع شرکت مواجه هستیم؛ یک شرکت‌های بزرگ هستند که قدرت دانش‌بنیان شدن دارند و از ارتباطات قوی، نیرو، دانش و پول کافی در این راستا برخوردارند.

وی با بیان اینکه "دانش بنیان شدن" در حال حاضر به یک سد برای شرکت‌ها تبدیل شده است، اظهار کرد: شاهد هستیم که گاهی اوقات وزارت بهداشت مجوز تولید محصول را در ازای دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها به آن‌ها می‌دهد. به اعتقاد من این اندازه زوم کردن روی یک موضوع باعث می‌شود هدف دانش‌بنیان شدن را فراموش کنیم و بیشتر به امکانات دانش‌بنیان‌ها توجه داشته باشیم.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: هدف دولت از اینکه امتیازاتی به دانش‌بنیان‌ها داد، این بود که تولیدات آن‌ها افزایش پیدا کند؛ نه اینکه شرکت‌های صوری دانش‌بنیان زیاد شوند.

منوری اظهار کرد: برای بزرگ شدن باید از نقطه کوچک شروع کرد. در مراکز رشد شرکت‌هایی وجود دارند که با یک ایده به مرکز آمده‌اند و باید فرصت بزرگ شدن پیدا کنند. این در حالی است که ما این شرکت‌ها را در یک دور باطل قرار داده‌ایم و آن هم اینکه اگر امکانات بخواهند، باید دانش‌بنیان شوند و با این کار عملاً شرکت‌های کوچک، کوچک و ضعیف باقی می‌مانند و شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان می‌شوند، امکانات و تسهیلات دریافت می‌کنند و در پارک‌های علم و فناوری مستقر می‌شوند.

وی با تأکید بر آن که باید امکاناتی برای شرکت‌های نوبنیاد و کوچک در نظر بگیریم و نباید آن‌ها را برای دریافت امکانات ملزم به دانش‌بنیانی کنیم، گفت: اخیراً دولت  قدم مثبتی در این راستا برداشته و قرار شده تا دولت ۸۰ درصد امتیازات شرکت‌های دانش‌بنیان را به شرکت‌های نوآور بدهد که این اقدام مثبتی است؛ اما کافی نیست.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط انجام شده است، گفت: سعی می‌کنیم به شرکت‌ها تسهیلات بدهیم، مکان استقرار و آزمایشگاه در اختیار آن‌ها قرار دهیم و در گرفتن مجوزها به آن‌ها کمک کنیم. همچنین به شرکت‌ها کمک می‌کنیم بازار را شناسایی کنند و وارد بازار شوند. در واقع به آن‌ها کمک می‌کنیم که از ایده به طرف تولید محصول حرکت کنند.

منوری در ادامه با بیان اینکه به عنوان مرکز رشد دارویی چندان با موضوع الزام به دریافت استاندارد بین‌المللی CE مواجه نیستیم، ادامه داد: قاعدتاً باید بی‌خطر بودن آنچه با سلامت مردم ارتباط دارد، اثبات شود. حرف ما این است که دریافت این استانداردها تسهیل شود و با قطع شدن آن‌ها موافق نیستیم.

وی در پاسخ به اینکه الزام دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خرید محصولات شرکت‌ها رعایت می‌شود یا خیر، گفت: این موضوع در حد شعار و بخش‌نامه خوب است. این در حالی است که رده‌های پایین‌تر این الزام را اجرا نمی‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانش بنیان هفته پژوهش رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران گفت: در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان شعار سال که بر مشارکت مردمی تاکید دارد، تحقق پیدا می‌کند و در حل مسائل علاوه بر استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، مشارکت بیشتری را در حل مسائل ترافیکی شهر طلب می‌کنیم.

پوریا محمدیان‌یزدی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سه سال پیش رهبر معظم انقلاب نام سال را متناسب با حمایت دانش‌بنیان‌ها تعیین کردند و بر آن اساس مجموعه‌های مختلفی تلاش کردند تا بتوانند شعار سال را محقق کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری اصفهان به‌طور جدی برای لبیک به این اقدام وارد عمل شد، افزود: در این راستا سال ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد و در سال ۱۴۰۲ اولین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان را برگزار کرد و توانست تمام شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل هوشمند را کنار یکدیگر جمع کند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با بیان اینکه سال گذشته از برگزاری نمایشگاه در محیط دانشگاهی و اجرا بازخورد خوبی گرفتیم، ادامه داد: همکارانم در مجموعه شهرداری اصفهان تصمیم گرفتند مجدد این نمایشگاه را برگزار کنند، البته شهرداری مشهد سال گذشته مشارکت خوبی داشت و در این دوره نیز از مجموعه شهرداری، دو سازمان اتوبوسرانی و شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد که بیشترین مهندسی معکوس و بهره‌وری را داشتند، محور نمایشگاه شدند و سایر سازمان‌ها نیز در این نمایشگاه مشارکت کردند.

محمدیان تصریح کرد: از ویژگی‌های خوب دومین دوره نمایشگاه حمل‌ونقل برگزاری نشست کلان‌شهرها بود که با این اقدام تمام معاونان حمل‌ونقل و ترافیک و مدیران سازمان‌های زیرمجموعه را در این نمایشگاه شرکت دادیم‌.

وی با بیان اینکه در این دوره شرکت‌های بیشتری شرکت کردند و موضوعات مسئله‌محور است، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در حوزه‌های هوشمندسازی، خودروهای برقی، موتورهای برقی، سامانه‌ها و نرم‌افزارهایی که در سیستم‌های مدیریت شهری کاربرد دارد و می‌تواند بهره‌وری از سیستم‌های شهری را افزایش دهد، مشارکت کردند، همچنین چند شرکت در رابطه با سرویس مدارس محصول نرم‌افزاری و در حوزه هوشمندسازی سر تقاطع‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه الکترونیک و مخابرات محصولات خوبی ارائه کردند؛ همه سعی می‌کنند با توجه به مشکلات موجود در شهرداری‌ها به‌ویژه شهرهایی با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر بتوانند راهکارهایی ارائه دهند تا مورد استفاده شهرداری‌ها باشد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران تاکید کرد: در این نمایشگاه شعار سال که بر مشارکت مردمی تاکید دارد، تحقق پیدا می‌کند و در حل مسائل علاوه بر استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، مشارکت بیشتری را در حل مسائل ترافیک شهر طلب می‌کنیم.

محمدیان خاطرنشان کرد: امیدوارم این نمایشگاه تداوم داشته باشد و سال آینده با نظرسنجی از شرکت‌کنندگان نقاط قوت و ضعف برطرف و با کمترین نقص برگزار شود و تبدیل به محفل علمی سالانه در حوزه حمل‌ونقل باشد که مشکلات بیان و شرکت‌ها محصولات خود را ارائه دهند.

کد خبر 749975

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان