Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی اصغر آزاد یکشنبه اول دی اظهار داشت: هرساله با ورود پرندگان مهاجر به مناطق تالابی روستاهای تحت حفاظت این شهرستان شاهد حضور شکارچیان متخلف برای نابودی این پرندگان هستیم.  

وی افزود: پرونده متخلفین پس از تشکیل و صورتجلسه جهت سیر مراحل قانونی و تعیین تکلیف به مراجع قضایی ارجاع گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آزاد در ادامه با اشاره به اینکه یگان حفاظت محیط‌ ‌زیست شهرستان تلاش برای حفاظت از پرندگان را با جدیت دنبال می‌کند افزود: همزمان با ورود پرند گان مهاجر بیش از ۳۹ رشته انواع دام طی عملیات گشت محیط‌بانان در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌ ‌زیست شهرستان، کشف شده است.  

وی اظهار داشت: در این مدت این کشفیات شامل ۱۰ دستگاه دام خرچنگ، ۶رشته تور زیرآبی، ۶رشته تور رودخانه‌ای، ۲رشته تور هوایی بازگیری، ۱۵ دستگاه، هکش دام بوده است.  

آزاد در ادامه از کشف و ضبط دو فروند قایق از شکارچیان متخلف خبرداد و افزود: یک فروند قایق موتوری ۲۵ قوه و یک فروند قایق پارویی هم در حین بازرسی‌ها کشف و ضبط شده است.

وی افزود: یگان‌های ما در مناطق حفاظت‌شده سیاه‌کشیم، پناهگاه حیات وحش سلکه و بخش‌هایی از پناهگاه حیات وحش سرخانکل از جمله مهمترین زیستگاه‌های تالابی پرندگان مهاجر بشمار می‌روند به گشت و حفاظت مشغول هستند.

پاسگاه‌های محیط‌بانی سلکه در پناهگاه حیات وحش سلکه به مساحت ۳۶۰ هکتار واقع در روستای هنده‌خاله، پاسگاه محیط‌بانی اسپند در منطقه حفاظت شده سیاه‌کشیم به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در روستای اسپند و پاسگاه محیط‌بانی سیاه‌درویشان در منطقه حفاظت شده سیاه‌کشیم به

مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در روستای سیاه‌درویشان به حفاظت از این مناطق می‌پردازند.  

شهرستان صومعه‌سرا با وسعتی حدود ۵۶۴ کیلومتر مربع با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت واقع شده و ۲۱ هزار هکتار اراضی ملی و حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی دارد.

کد خبر 472048 برچسب‌ها حیوانات - شکار استان گیلان روستا حیوانات - پرندگان محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روستا حیوانات شکار استان گیلان روستا حیوانات پرندگان محیط زیست ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج