Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@11:01:07 GMT

نقش پررنگ گوگرد در انتشار بوی نامطبوع تهران

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۵۰۹۲

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در جریان یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درخصوص جلسه هم اندیشی صبح امروز گفت: در جلسه هم اندیشی امروز که با حضور شهردار برگزار شد درباره آلودگی هوای تهران و همچنین بوی بدی که در سطح شهر استشمام شد صحبت کردیم.

وی ادامه داد: آقای حناچی و مسئولان اداره کل محیط زیست شهرداری تهران حضور داشتند و کل جلسه به مساله بو و آلودگی هوا اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی با بیان اینکه شهرداری گزارشی در این باره تهیه کرد اظهار داشت: شهرداری این گزارش را به زودی منتشر می کند، اما نمودارهای این گزارش نشان دادند که در روز ۲۳ آذر سطح گوگرد به مراتب بالاتر رفته بود.

وی با بیان اینکه در ادامه جلسه درباره آلودگی هوا توضیحاتی ارائه شد تصریح کرد: سپس سهم هر دستگاه در آلودگی هوا را مشخص کردند.

وی درپاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه مسئولین هنوز دارند سهم دستگاه ها را بررسی می کنند گفت: مسئولان که مثل شما خبرنگاران اطلاعاتشان وسیع نیست.

وی در ادامه تاکید کرد بحث آلودگی هوا یک ضرورت است و آماری از سهم آلاینده ها ارائه داد و گفت:

در آلایندگی گازی خودروهای گازی در حدود ۳۷ درصد سهم دارند، موتورسیکلت ها ۲۱ درصد، وانت ۹/۵درصد، کامیون ها ۳/۱درصد، اتوبوس ها نیم درصد و

خودروهای سواری سهم ۱۴ درصدی دارند. اما در ذرات ۲/۵ میکرون خودروها ۱۴ درصد، کامیون ۱۶ درصد سهم دارند.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه درباره وظیفه شهرداری در این جلسه صحبت شد و گزارش کمیسیون اصل ۹۰ که در اردی بهشت منتشر شد و وظایف دستگاه ها در آن مشخص شده است. این گزارش جدید است و سهم ۹ دستگاه در کاهش آلودگی هوا را مشخص کرد.

هاشمی درباره وضعیت منبع بوی نامطبوع گفت: هنوز تکلیف روشن نشده است، اما سهم گوگرد بالا رفته است.

وی درباره نقش آرادکوه در انتشار بوی نامطبوع تهران گفت: نقش آرادکوه را بسیار پایین دیدند، در واقع آرادکوه در انتشار بوی نامطبوع نقش دارد، اما سهم پایینی دارد.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره توسعه مترو به شهرک های اقماری گفت: توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو یک الزام است.

توسعه مترو اسلامشهر مدتها مسکوت مانده بود، اما با پیگیری شهردار اسلامشهر مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آقای علیخانی به شهردار تهران نامه زده است که بابت مابه التفاوت افزایش نرخ بنزین دو و نیم میلیارد تومان به پلیس راهور بدهید گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اتوبوس بنزین شورای شهر تهران توسعه حمل و نقل عمومی جلسه شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالبی کذب درباره نیکا شاکرمی

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

به گزارش میزان، دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

گفتنی است روز گذشته در حالی سایت BBC جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیشتر به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز رسما در رسانه‌ها اعلام شد.

دیگر خبرها

  • احضار فعالان رسانه‌ای درپی انتشار مطلب کذب درباره نیکا
  • احضار فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالبی کذب درباره نیکا
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای /دلیل: انتشار مطالب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه دروغگویان درباره نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
  • احضار فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالبی کذب درباره نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی
  • دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی اعلام جرم کرد
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالبی درباره پرونده نیکا شاکرمی