Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی در حاشیه جلسه صبح امروز شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات هم اندیشی با شهردار تهران گفت: دو موضوع آلودگی هوا و بوی نامطبوع تهران در این جلسه مطرح شد و شهردار تهران در خصوص آخرین وضعیت ریشه یابی بوی نامطبوع گزارشی را ارائه کرد.

وی افزود: براساس نموداری که روز ۲۳ آذر از میزان گوگرد در شهر تهران نشان داده شد، مشخص شد در این روز میزان گوگرد در بالاترین سطح قرار دارد و پیک بزرگی را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیلی در خصوص دلایل افزایش میزان گوگرد ارائه شد.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه موضوع آلودگی هوا، گزارش دیگری بود که در جلسه هم اندیشی ارائه شد، اظهار داشت: در این گزارش سهم هر دستگاه در آلودگی هوا مشخص شد و کمیسیون محیط زیست شورا نیز گزارشی مفصل در این خصوص ارائه کرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه سهم خودروها در میزان آلاینده ها و ذرات ۲.۵ میکرون متفاوت است، خاطرنشان کرد: به طور مثال خودروهای سواری در تولید آلاینده ها ۳۸ درصد، تاکسی ۹ درصد، موتور سیکلت ۲۱ درصد، سرویس ادارات ۰.۵درصد، اتوبوس ها ۰.۵درصد، کامیون ها ۳.۱ درصد، وانت ها ۹.۵ درصد، مینی بوس ها ۰.۸ درصد مشخص شده اما در ذرات ۲.۵میکرون خودروها ۱۴ درصد، کامیون ها ۱۶ درصد و سهم موتور سیکلت ها ۱۰ درصد است.

همچنین در این جلسه مطرح شد وظیفه شهرداری در کاهش آلودگی هوا چیست.

هاشمی با اشاره به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ که در اردیبهشت ماه منتشر شده است، گفت: این گزارش جدیدی است که مشخص کرده سهم ۹ دستگاه در کاهش آلودگی هوا چیست.

رئیس شورای شهر درخصوص دلایل افزایش گوگرد و نقش آن در افزایش بوی نامطبوع پایتخت تصریح کرد: مشخص شده کارخانه سیمان تهران در ۱۵۰ روز اخیر از گاز مازوت استتفاده کرده که در افزایش گوگرد موثر است. آراد کوه نیز نقش کمرنگی داشته است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص متروی شهرک های اقماری نیز اظهار داشت: سال ۸۶ که جمعیت شهرک های اقماری افزایش پیدا کرد، پیش بینی شد در طرح جامع حمل و نقل سرویس دهی ریلی به این شهرک ها پیش بینی شود. آن زمان تعداد این شهرک ها کمتر از ۱۰ شهرک بود که در حال حاضر به ۴۳ شهرک رسیده و جمعیت آن نیز به ۶ میلیون رسیده. بنابراین باید با سرعت بیشتری خطوط اکسپرس تکمیل شود.

هاشمی در این خصوص توضیح داد: قطار ورامین کنار ریل خراسان قرار دارد که هنوز راه نیفتاده و اگر این دو ریل به پاکدشت، گرمسار سرویس دهی کند، مشکلات زیادی برطرف می شود. با پیگیری های شهردار اسلامشهر متروی این شهر که مدتها فعالیت های عمرانی اش متوقف شده بود، دوباره آغاز شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نامه رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در خصوص کمک ۲.۵ میلیارد به پلیس راهور در خصوص مابه التفاوت نرخ بنزین گفت: من در جریان این نامه نیستم.

خبرنگاری به هاشمی گفت: اعلام شده با این نامه موافقت کردید که وی پاسخ داد: من این نامه را ندیدم و بهتر است از آقای علیخانی پیگیری کنید و خبرنگاران گفتند که صبح امروز علیخانی حاضر نشده در این خصوص با آنها گفتگو کند.

کد خبر 4804130 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن هاشمی بوی نامطبوع آلودگی هوا شهرداری تهران آلودگی هوا شورای شهر تهران قوه قضاییه هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش شهر تهران محسن هاشمی سازمان تامین اجتماعی نیروی انتظامی اداره کل محیط زیست استان تهران دستگیری سارق اعتیاد قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 علیرضا زاکانی، شهردار تهران به همراه معاون حمل و نقل و ترافیک امروز در صحن شورا برای گزارشی درخصوص عملکرد این دوره مدیریت شهری حضور یافته بود. برخی از اعضای شورای شهر بحث قرارداد‌های چین را مطرح و خواستار شفافیت این موضوع شدند. یکی از اعضا به کنایه افشای این اسناد را به یکی از اعضا نسبت داد. در همین حال، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر فعال رسانه‌ای، افشاکننده را پروژه‌بگیر توصیف کرد که با واکنش برخی اعضا مواجه شد. مهدی عباسی اعلام کرد چرا قراردادی که عضو شورا ندارد را باید یک فعال رسانه‌ای داشته باشد! نحوه پاسخگویی شهردار و برخی مدافعان او در صحن باعث شد که وقتی زاکانی قصد پاسخگویی داشت، ناصر امانی، مهدی عباسی، مهدی اقرارایان، سوده نجفی، جعفر شربیانی و علی‌اصغر قائمی صحن شورا را ترک کنند. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری