Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا شجاع مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان  پیرامون کمبود زینک در بازار گفت: زینک‌های وارداتی تنها دو هفته دیگر می‌تواند جوابگوی نیاز مصرف کنندگان این کالا باشد.

وی در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر تنها ۹۸ درصد زینک‌هایی که با ارز دولتی به اتحادیه لیتوگراف تحویل داده شده شده بود مصرف شده است و دو درصد باقی مانده تنها کفاف دو هفته از نیاز مصرف کنندگان زینک را خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاع با ارائه پیشنهادی برای رفع این مشکل اظهار کرد: از آنجا که روزنامه‌ها بزرگترین ضربه را از نبود زینک خواهند دید، لذا طی گفتگو‌های انجام شده بین اتحادیه لیتوگراف و تعدادی از مطبوعات بهترین راه تخصیص زینک با ارز دولتی است. این تسهیلات می‌تواند به شیوه‌ای مناسب ارائه شود به این ترتیب که تنها یک هشتادم هزینه تسهیلاتی که برای خرید کاغذ انجام می‌شود را به خرید زینک اختصاص داده و این کالا را بار دیگر در قالب تسهیلات با ارز دولتی در اختیار مطبوعات قرار دهند.

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان تصریح کرد: عدم وجود سایز‌های مناسب زینک در بازار برای مطبوعات همواره زمینه را برای ایجاد بازار سیاه فراهم کرده است، اگر دولت بار دیگر اقدام به ارائه زینک با ارز دولتی کند قطعا دست اخلال گران بازار زینک کوتاه خواهد شد.

وی پیرامون افزایش قیمت هر ورق زینک در بازار آزاد بعد از اتمام زینک‌های موجود تاکید کرد: پیش بینی می‌شود چنانچه زینک مورد نیاز با ارز دولتی در اختیار مصرف‌کنندگان این کالا قرار نگیرد قیمت هر ورق زینک در بازار به حدود ۱۰۰ هزار تومان خواهد رسید، این در حالی است که هم اکنون هر ورق از این کالا با قیمت ۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

شجاع به شیوه اختصاص تسهیلات برای دریافت زینک اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۰ میلیون یورور برای تامین کاغذ دولتی اختصاص داده شده است که اگر یک هشتادم آن به واردات زینک اختصاص داده شود علاوه بر تامین زینک مورد نیاز کمک فراوانی به حفظ ثبات بازار این کالای استراتژیک می‌کند، با این همه درخواست‌های اتحادیه لیتوگراف برای واردات زینک همچنان بدون نتیجه باقی مانده است و ادامه این روند به کمبود زینک در هفته‌های آینده خواهد انجامید و شاهد افزایش سر سام آور قیمت زینک در بازار خواهیم بود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت زینک ارز دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تابناک

tags # مهران مدیری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • (ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • نفت در مدار رشد؟
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود