Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه طلوع افغانستان، بر اساساً نتایج ابتدایی و بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات افغانستان «محمد اشرف غنی» با کسب بیش از ۹۲۳ هزار رأی و عبدالله عبدالله با کسب بیش از ۷۲۰ هزار رأی به ترتیب مقام اول و دوم را در انتخابات افغانستان دارند.

قرار بود نتایج ابتدایی این انتخابات به تاریخ ۲۷ مهر اعلام شود اما چندین بار به تأخیر افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نتیجه ابتدایی بوده و نتیجه نهایی بعد از رسیدگی به شکایت‌ها اعلام می‌شود.

کمیسیون انتخابات افغانستان در ابتدا میزان مشارکت را حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرده بود. بعد از بررسی کمیسیون انتخابات حدود یک میلیون رأی را باطل اعلام کرد که سطح آراء معتبر در انتخابات ۱۳۹۸ ریاست جمهوری یک میلیون و ۸۴۳ هزار رأی است.

ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله خواهان ابطال ۳۰۰ هزار رأی دیگر نیز است که ادعا می‌کند خارج از وقت رای‌دهی یا فاقد معلومات بیومتریکی و یا هم تکراری است.

کد خبر 4804215 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اشرف غني ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی سوریه ایران لبنان ترکیه فلسطین روسیه دونالد ترامپ لیبی عربستان سعودی انگلیس استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تحلیف دور جدید ریاست جمهوری ولادیمرپوتین

دریافت 11 MB کد خبر 6099324

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • مراسم تحلیف دور جدید ریاست جمهوری ولادیمرپوتین
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان