Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور گفت: عالی‌ترین مفاهیم دینی را می‌توان با رساترین و موثرترین فریاد از جنس هنر به مخاطب القاء کرد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا جوانشیری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور در آیین اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر و برگزیده نخستین دوره سوگواره استانی عکس «عطر عطش» که شامگاه گذشته30 آذرماه به ‌همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و انجمن خانه عکاسان شهرستان نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: زبان هنر، زبان گویای فطرت انسان‌های هنرمند است و وقت آن رسیده است که به قدرت تاثیرگذاری هنر و رسانه ایمان بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : امروزه در فرهنگ لیبرال سرمایه داری پرقدرت ترین وتاثیرگذار ترین ابزار توجیه‌گر وبزک‌ساز پلشتی‌های فرهنگی آن‌ها، هنر و رسانه است.

رییس اداره تبلیفات اسلامی شهرستان نیشابور ادامه داد: شاید بخاطر همین است که درقضاوت ما غربی‌ها متمدن‌تر از ما بنظر می‌آیند، با اینکه داعش را آن‌ها بوجود آورده‌‎اند، افغانستان، سوریه، عراق، لیبی وفلسطین را آن‌ها به خاک سیاه نشانده‌اند، اما با تکیه بر ابزار پرقدرت هنر و رسانه چهره بزک‌شده ومتمدنی از خود ارائه داده‌اند .

جوانشیری عنوان کرد: ما چرا از قدرت رسانه وهنر غافلی هستیم، چرا از ظرفیت سرشار هنر وهنرمندان متعهد، متدین ومسئولیت‌شناس کشور برای تمدن‌سازی اسلامی بهره درستی نمی‌بریم؟

وی اضافه کرد: اعتماد به نسل جوانان خلاق وهنرمند این کشور تنها راه برون رفت از مشکلات ماست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور خاطرنشان کرد: سوگواره عطش حاصل اعتماد به نسل جوان ومیدان دادن به هنرمندان متعهد ومتدینی است که دل در گرو عشق حضرت سیدالشهدا(ع) دارند و عالی‌ترین مفاهیم دینی را می‌توان با رساترین وموثرترین فریاد از جنس هنر به مخاطب القاء کرد.

در ادامه، دبیر این سوگواره زهرا سادات رباطی با اشاره به برگزاری آیین عزاداری با شکوه در سطح استان خراسان رضوی، اضافه کرد: سوگواره عکس «عطر عطش» می‌تواند مثالی کوچک و نقطه آغازی برای رسیدن به آمال و آرزوهای دیرین در پس سال‌‍هایی که گذشت باشد و آیین و رسوم عزاداری در این خط مذهبی ثبت و ضبط نگردید و اگر هم این چنین شد، در دید عموم قرار نگرفت.

در ادامه این مراسم رضا معتمدی به نمایندگی از هیات داوران به قرائت بیانیه داوران نخستین دوره سوگواره عکس عطر عطش پرداخت.

در پایان مراسم اسامی برگزیدگان اعلام شد که در بخش اصلی، نفر اول امیر عنایتی از شهر تربت‌حیدریه و نفر دوم علیرضا رجایی از مشهد، نفر سوم نسرین نوایی نماینده شهر نیشابور و تقدیر دبیر سوگواره به امیرحسین خردیان نماینده شهر نیشابور و تقدیر هیات داوران به سیدعلی حسینی‌فر از شهر سبزوار تعلق گرفت .

در بخش موبایلی تنددیس مقام برتر به سید علی حسینی فر و در بخش مجموعه عکس به مهناز نوریان ازشهر نیشابور اهدا شد.

لوح تقدیر ده اثر برگزیده بخش اصلی هم به علیرضا رجایی با 2 اثر، مهدی سعیدی‌راد با 2 اثر، امیر عنایتی 2 اثر، علی حسینی‌فر با 1 اثر، اکرم اکبری با 1 اثر ، محبوبه علوی 1 با اثر، شریفه علی آبادی با 1 اثر اهدا شد.

سوگواره عکس «عطر عطش» در دو بخش دوربینی و موبایلی برگزار شد که تعداد 344 اثر و 4 مجموعه عکس در بخش دوربینی و تعداد 94 اثر در بخش موبایلی به دبیرخانه سوگواره واصل گردید.

پس از دریافت کامل آثار بلافاصله با کد گذاری مقدمات داوری عکس‌ها فراهم شد و در هشتم آذرماه سال جاری جلسه داوری با حضور اساتید برجسته آقایان سیدجلیل حسینی زهرایی، رضا معتمدی و هادی دهقانپور برگزار گردید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان عکس سوگواره تبلیغات اسلامی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در حاشیه بازدید از شرکت دامداران شهرستان نیشابور  گفت:پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا وبازماند‌های این بخش دارد.

سید احمد رضا سید علیان افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور  هم دراین بازدید با بیان اینکه شهرستان نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام در خراسان رضوی است گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

علی مبارکی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده ویا به دور ریخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور صدور مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماند‌ها به چرخه خوراک دامضروری است.

وی گفت: شرکت تعاونی دامداران با داشتن زنجیره‌ای کامل از شیر خام، کارخانه تولید خوراک دام و تاسیس کارخانه تولید خوراک دام از بقایا و پسماند‌های بخش کشاورزی و ارائه مشاوره‌های آموزشی به دامداران، از شرکت‌های نمونه کشوری و استانی در شهرستان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس