Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی سابق تیم ملی بوکس گفت: برای اولین بار در تاریخ بوکس دنیا شکل کسب سهمیه المپیک تغییر کرده و کار برای ملی پوشان کشورمان آسانتر شده است.

علی مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که این روزها به دور از تیم ملی مشغول چه فعالیتی هستید، اظهار داشت: در حال حاضر مشغول تمرین دادن به جوانان در استان کرمانشاه هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسائل شخصی زندگی  را پیگیری می‌کنم، اما از بوکس جدا نیستم. هر جایی که لازم باشد به بوکس کشورم کمک می‌کنم. فعلا برای بازگشت به تیم ملی هیچ تصمیمی ندارم و تمایلی برای همکاری با فدراسیون فعلی ندارم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از شرایط تیم ملی باخبر هستید یا خیر، گفت: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در کادر فنی تغییراتی ایجاد شد، خوشبختانه در حال حاضر اردوهای تیم ملی با بهترین امکانات به خوبی پیگیری می‌شود، ملی‌پوشان با حضور در مسابقات قهرمانی جهان تجربه بزرگی را به دست آوردند. هر کدام از نفرات در رینگ جهانی یک یا دو بازی انجام دادند که کادر فنی در مصاحبه‌هایی که داشت از عملکرد ملی پوشان در رقابت‌های جهانی ابراز رضایت کرد. بعد از مسابقات جهانی رقابت‌های قهرمانی کشور برگزار شد و کادر فنی از عملکرد بچه‌ها راضی بود. امیدوارم که ملی‌پوشان بتوانند با آمادگی که دارند در مسابقات کسب سهمیه المپیک بهمن ماه موفق شوند. 

پرافتخارترین بوکسور سابق تیم ملی در پاسخ به این سؤال که برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی ترکیه، چقدر به سود بوکس کشورمان بود، گفت: ملی‌پوشان یک اردوی مشترک با تیم ملی ترکیه داشتند که در پایان این اردوی مشترک دیدار دوستانه‌ای برگزار شد. درست است که ترکیه تیم درجه یک جهان و اروپا نیست اما همین که بچه‌ها با بوکسورهای خارجی تن به تن شدند، یک نقطه عطف برای بوکس کشورمان است. در پایان این دیدار ملی‌پوشان 8 بر صفر پیروز شدند و این نشان از آمادگی بالای بوکسورهای کشورمان دارد، این نتیجه ما را بیشتر برای کسب سهمیه المپیک امیدوار می کند. البته فدراسیون برای برگزاری یک اردوی مشترک دیگر با تیم ملی نیجریه برنامه‌ریزی کرده بود، اما آنها بدعهدی کردند و در زمانی که مشخص شده بود به ایران سفر نکردند. قطعا برای آمادگی هر چه بیشتر ملی‌پوشان فدراسیون برنامه‌ریزی دقیقی را انجام داده تا در یک تورنمنت برون مرزی به عنوان دیدار تدارکاتی قبل از مسابقات کسب سهمیه المپیک در چین برای ملی‌پوشان در نظر گرفته‌اند.

مظاهری افزود:‌ تیم ملی بوکس کشورمان با 5 تا 6 مربی برنامه‌های خود را پیگیری می‌کنند. مهدی طلوتی از جمله بوکسورهای خوب کشورمان است که حالا به عنوان مربی تیم ملی تجربیات خود را در اختیار بوکسورها قرار می‌دهد. مربیان خوب دیگری هم داریم که همگی با قدرت برای موفقیت تیم ملی تلاش می‌کنند. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مسیر کسب سهمیه المپیک توکیو تغییر کرده یا خیر، گفت: بله، این برای اولین بار در تاریخ بوکس دنیا است که شنیده‌ایم شکل کسب سهمیه المپیک تغییر کرده و آسانتر شده است. در اوزان 52-، 57 و 63 کیلوگرم 6 بوکسور اول هر وزن در قاره آسیا و اقیانوسیه می‌توانند سهمیه المپیک را کسب کنند. در واقع به گونه ای این اتفاق به سود کشورهای درجه چهارم و پنجم بوکس است. این اتفاق باعث شده تا در این اوزان کشورهای درجه چهارم و پنجم به راحتی بتوانند سهمیه المپیک توکیو را کسب کنند.

مظاهری خاطر نشان کرد: در اوزان 69-، 75 و 81 کیلوگرم هم 5 نفر اول می‌توانند سهمیه المپیک را کسب کنند. در وزن 91 و 91+ کیلوگرم هم 4 نفر اول می‌توانند سهمیه المپیک را به راحتی کسب کنند و این برای اولین بار است که اتفاق رخ داده. به عنوان مثال در المپیک پکن و لندن اوزان 91 و 91+ کیلوگرم فقط بوکسورهایی که طلای آسیا را  کسب می‌کردند، مجوز حضور در المپیک را به دست می‌آوردند، اما حالا مسیر باز شده و این نشان می‌دهد که کشورهایی که جزو بهترین‌های آسیا هم نیستند، می‌توانند سهمیه را به دست آورند. 

پرافتخارترین بوکسور سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که شما با شناختی که از ملی پوشان دارید، آیا فکر می‌کنید می‌توانند سهمیه المپیک توکیو را کسب کنند، افزود:‌ من با بوکسورهای تیم ملی کار کرده‌ام و می‌دانم آنها به راحتی می‌توانند سهمیه المپیک را بگیرند. فکر می‌کنم با این شرایط جدید، بوکس ایران می‌تواند 3 تا 4 سهمیه را کسب کند. ما در اوزان 52 و 57 کیلوگرم بوکسورهای جوان و باتجربه‌ای داریم، اما در این اوزان سهمیه گرفتن نسبت به دیگر اوزان در گذشته یک مقدار دشوارتر است اما با قانون جدید می‌توانیم سهمیه المپیک را در این اوزان کسب کنیم چرا که در این دوره 6 نفر اول این اوزان می‌توانند سهمیه المپیک را به دست آورند.

مظاهری در ادامه گفت:‌ ما همیشه در وزن 63 کیلوگرم بوکسورهای خوبی داشته‌ایم که توانسته‌اند در دوره‌های قبل سهمیه المپیک را به دست آورند. در اوزان 69 -، 75-، 81-، 91 و 91+ ما شانس بسیار بالایی برای کسب سهمیه المپیک داریم. وقتی شرایط را بسنجیم، با این قانون جدید بچه‌های تیم ملی شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو را دارند. 

وی گفت: همه قهرمانان و پیشکسوتان بوکس آرزو دارند بوکس در مسیر المپیک سهمیه‌ها را کامل کسب کند تا باز هم بوکس ما به همان جایگاه خوبی که در آسیا داشت، بازگردد. 2 سال است بوکس ایران نتایج خوبی کسب نکرده و دیده نمی‌شود. امیدواریم بچه‌ها در مسابقات کسب سهمیه المپیک بهترین نتیجه را کسب کنند. در حال حاضر خیلی از قهرمانان سابق اختلاف نظرهایی با مسئولان فدراسیون دارند اما این اختلاف نظرها با مدیریت فدراسیون است و برای حل این مشکل آنها از مراجع بالاتر از وزارت ورزش و جوانان اقدام کرده‌اند. با توجه اینکه در حال حاضر بوکس ایران در مسیر کسب سهمیه المپیک است همه سکوت کردند تا آرامش حاکم شود. تا با این قانون جدید و مسیر آسانی که برای بوکس به وجود آمده، این امیدواری را داریم که بیشترین سهمیه‌ها کسب شود.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: تیم ملی بوکس کرمانشاه ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم در المپیک پاریس بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم / خیلی سخت است المپیک لندن را تکرار کنیم + فیلم

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: امیدواریم در بازی‌های المپیک پاریس، بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم.

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در نشست خبری صبح امروز، سه‌شنبه خود اظهار داشت: اولین جلسه هیئت اجرایی در سال جدید برگزار شد. دلیل تأخیر این بود که بودجه کمیته ملی المپیک ابلاغ نشده بود. ما امسال سه رویداد داریم و منتظر بودم که عدد و رقم مشخص شود و برنامه‌ریزی کنیم و منابع را تخصیص بدهیم و نحوه پاداش‌ها مشخص کنیم. این دلیل تاخیر یکی از جلسات بود که به امروز موکول شد. امروز گزارش مفصلی از ثبت‌نام‌ها و کسب سهمیه‌ها و بازدید‌ها از دهکده پاریس و جلسه آنلاین با کمیته برگزاری ارائه شد.

وی تاکید کرد: قرار شد حمایت‌ها ادامه داشته باشد و تلاش کنیم رشته‌هایی مثل دوومیدانی و صخره نوردی و تنیس روی میز را بیشتر حمایت کنیم تا سهمیه‌ها که ۳۱+۱ سهمیه است، افزایش پیدا کند. حتی رشته‌های والیبال ساحلی و والیبال هم تلاش می‌کنند و حتی از طریق وایلد کارت سهمیه بگیریم. امیدواریم بیش از ۳۵ سهمیه بگیریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مناف هاشمی تصریح کرد: گزارش دوم درخصوص بازی‌های داخل سال آسیا بود که ۳۸ رشته حضور دارد و ما ۳۲ رشته را مد نظر داریم که به کمیته برگزاری مسابقات اعلام کردیم. ملاک اصلی اعزام رشته‌هایی است که طلا بگیرند و این اولویت هیئت اجرایی است تا جایگاه سوم دوره قبل را حفظ و ارتقا بدهیم. تا تعیین قطعی بودجه به فدراسیون‌ها گفتیم که بخشی از منابع را خودشان باید تأمین کنند.

وی افزوود: درخصوص بودجه هم کمیته المپیک رایزنی‌های خوبی داشت، اما آنچه که به عنوان لایحه به مجلس رفت، یک بخشی از لایحه حذف شده بود که البته قسمتی از آن برگشت. شاید خیلی رشد در سال المپیک نداشته باشیم. البته همچنان منتظر هستیم تا در نهایت در امسال مشکلی نداشته باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هاشمی خاطرنشان کرد: در جاسه امروز، دو سه موضوع دیگر هم مطرح شد. یکی از آن‌ها بحث حق الجلسات برای تدریس‌ها بود که قرار شد در نشست بعدی نهایی کنیم. درخصوص اسم و شعار کاروان هم در نشست فوق‌العاده دو هفته آینده تصمیم می‌گیریم. چالشی در بحث اعزام و پرداخت حقوق ورزشکاران نداریم.

وی درباره متفاوت بودن حقوق برخی ورزشکاران در رشته‌های مختلف گفت: امروز روی این موضوع بحث شد. در بسته حمایتی از ورزشکاران سه نکته وجود دارد، حقوق، سرانه اردویی و چیز‌های دیگر. شش شاخص لحاظ شده است که از جمله آن‌ها نتایج ورزشکاران، مدال‌های قبلی، اقدامات فرهنگی و ... هستند. مرکز نظارت بر این مسائل نظارت دارد. کف پرداختی ۱۵ میلیون است و سایر ارقام با نظر فدراسیون و مرکز نظارت پرداخت می‌شود و دو ۲۵ میلیون ممکن است اضافه شود. ما ورزشکاری هم داریم که حتی بیش از ۱۵۰ میلیون حقوق می‌گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: زمانی که کسب سهمیه شود، پول پرداخت می‌شود، اما اگر مدال‌های آن‌ها از پیش‌بینی بهتر باشد، ارقام قبلی پرداخت می‌شود. این انگیزه می‌دهد تا ورزشکاران تلاش کنند پول بیشتری بگیرند.

وی در خصوص بودجه کمیته ملی المپیک گفت: خسروی‌وفا در این باره صحبت کرده است. انتظار نبود که چنین وضعیتی در بودجه کمیته بیفتد و شوک به کمیته المپیک وارد شود. بخشی از این رقم بودجه در لایحه اصلاح شد و قرار شد که بخشی از طریق کمیسیون فرهنگی پرداخت شود. امیدواریم با این دو اقدام، این گره‌ها باز شود. ما امیدوار به این هستیم. ما سال قبل یک رویداد و امسال سه رویداد داریم، طبیعی است اردو‌ها بیشتر باشد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: ما دو رشته تیمی یعنی والیبال و بسکتبال و کاراته را در پاریس نداریم. تقریبا ۲۸ نفر را نداریم. سهمیه کیفی آسیب ندیده است. نه اینکه بگوییم ۳۵ یا ۳۷ سهمیه خوب است، ۵، ۶ نفر اضافه می‌شوند و به ۴۰ می‌رسد که این کاروان باید تلاش کند که کیفیت کار بالا باشد. سخت است رکورد لندن را تکرار کنیم. امید ما این است که با همین نفرات مدال بگیریم و سهمیه‌های جبران شود. خودم امیدوارم بین ۳۵ تا ۳۸ نفر سهمیه بگیریم، همین تعداد کادر فنی خواهیم داشت و تعداد محدودی هم کادر سرپرستی و پزشکی و بعید می‌دانم کل کاروان به ۸۵ یا ۹۰ نفر برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • امیدواریم در المپیک پاریس بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم / خیلی سخت است المپیک لندن را تکرار کنیم + فیلم
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • هاشمی: امیدواریم بیش از ۳۵ سهمیه بگیریم/ رشد بودجه زیاد نیست
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • «پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم