Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه علم و صنعت ایران در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور، با هدف تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت، الگوی «تضمین متقابل» را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با هدف تقویت ارتباط دانشگاه‌های کشور و بخش‌های مختلف صنعتی، نشستی با عنوان معرفی الگوی «تضمین متقابل» دانشگاه علم و صنعت ایران در حاشیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که با حضور  نوراله کثیری مدیر دفتر همکاری‌های علمی، صنعتی و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران، عباس طائب رئیس هیأت مدیره صندوق سرمایه‌گذاری پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران  و یحیی پالیزدار مدیر عامل شرکت سرمایه گذار هیرمند برگزار شد، برگزار‌ کنندگان هدف از ارائه این الگو را توسعه تجاری‌سازی و عرضه محصولات حاصل از دستاوردهای فناورانه دانشگاه در راستای نیاز مشتریان و مبتنی بر تضمین خرید آنها دانستند.

 

     
در این الگو دانشگاه و مجموعه شرکت‌های سرمایه‌گذار وابسته به دانشگاه علم و صنعت ایران  تمامی هزینه تحقیق و توسعه را به شرط تضمین خرید توسط کارفرما تقبل کرده و فرایند توسعه محصول و یا فناوری را بر عهده می گیرند. بدین صورت که کارفرما دیگر هزینه تحقیق را پرداخت نکرده و تنها مشخصات و استانداردهای مورد نظر محصول یا فناوری مورد نظر را تعیین می‌کند.

درادامه، شرکت‌های سرمایه‌گذار وابسته به دانشگاه پس از دریافت تضامین مورد نظر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاهی برای توسعه دانش فنی مورد نیاز و رسیدن به مرحله تولید نمونه درخواست شده اقدام می‌کند. پس از نیل به این مرحله و اخذ تاییدیه مورد نیاز از سازمان متقاضی تفاهم‌نامه تولید مورد نیاز توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار وابسته به دانشگاه و شبکه تولیدی آن کلید می‌خورد.

شایان ذکر است در مدت زمان کوتاهی از ارائه این الگو که برای اولین بار توسط دانشگاه علم و صنعت ایران ابداع شده، موارد متعددی از قرارداد تضمین خرید محصول و فناوری منعقد گردیده است.  

در این نشست که با حضور تعدادی از مدیران صنعتی مدعو، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و نیز علاقمندان برگزار شد، پس از ارائه الگو و نحوه اجرای آن به سوالات حاضران نیز پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری پژوهش علم دانشگاه دانشگاه علم و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران

رسانه‌های ترکیه با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران به تهیه گزاش درباره محصولات نظامی بخصوص در حوزه موشکی و پهپادی پرداختند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های ترکیه نظیر NTV و CNNTURK با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی کشورمان به تهیه گزارش از تسلیحات ایران بخصوص در بخش های موشکی و پهپادی پرداختند.

موشکهای مورد استفاده ایران در عملیات وعده صادق مانند فاتح، خیبرشکن، عماد و پاوه از محصولات مورد توجه این رسانه ها بود.

پهپادهای غنیمتی از آمریکا که توسط ایران مهندسی معکوس شده است نیز از دیگر موارد مورد اشاره رسانه های ترکیه در این نمایشگاه بود.

پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در ترکیه بازتاب قابل توجهی داشت. بخشی آن را به عنوان یک نمایش یا تئاتر مورد انتقاد قرار دادند که توجه جهانی را از موضوع قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی منحرف کرد اما بخش قابل توجهی نیز پاسخ یک کشور اسلامی به رژیم صهیونیستی دانستند که تاکنون بی سابقه بوده است.

فشار افکار عمومی در ترکیه به قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی باعث شد تا اردوغان تصمیم به کاهش این روابط بگیرد.

تا ماه گذشته بیش از 60 درصد فولاد وارداتی رژیم صهیونیستی از ترکیه تامین می شد و حدود 40 درصد سوخت مورد نیاز این رژیم نیز از طریق ترکیه به آنها می رسید.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور