Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رای الیوم: واشنگتن نمی‌خواهد دستاورد دموکراسی‌ای را به رسمیت بشناسد که نتیجه آن شکست نامزدش بوده است، از اینرو به تهدید‌ات پیشین خود عمل می‌ کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، تارنمای روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در یادداشتی به قلم عدنان علامه نوشت: با توجه به انتخاب حسان دیاب به عنوان مامور تشکیل کابینه و نارضایتی آمریکا از شکست گزینه مورد نظر خود ، واشنگتن نمی‌خواهد دستاورد دموکراسی ای را به رسمیت بشناسد که نتیجه آن شکست نامزدش بوده است، از همین رو به تهدید‌های پیشین خود جامه عمل می‌پوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعد حریری نخست وزیر لبنان با ماجراجویی‌های خود از اعلام استعفای دولت گرفته تا عمل نکردن به وظایف خود به عنوان نخست وزیر دولت موقت و کناره گیری از نامزدی برای این سمت، تاوان سنگینی در عرصه سیاسی و (جایگاه خود بین) مردم داد، حتی با وجود آنکه همه گروه‌ها به او رو آوردند و مواضعش را ارج نهادند و به او گفتند فقط کسی را مامور تشکیل کابینه خواهند کرد که حریری او را نامزد کند و بپذیرد.
محمد الصفدی، بهیج طباره و سمیر الخطیب نامزد‌های احراز سمت نخست وزیری بودند، اما هیچ یک از این اسامی مورد قبول واقع نشد.
سمیر الخطیب هم که پرطرفدارترین نامزد بین گروه‌های سیاسی بود، وقتی به دارالفتوا رفت ضربه مهلکی بر او وارد شد و از پشت خنجر خورد.
بیانیه دارالفتوا پیامی برای کسانی بود که خواستار نامزدی بودند و حتی حریری آن‌ها را نامزد کرده بود. به نظر می‌رسید حریری منتظر بود تحولی اتفاق بیفتد، از همین رو درخواست کرد رایزنی‌ها تا امروز به تعویق بیفتد، اما بعد انصراف خود را از نامزدی برای نخست وزیری اعلام کرد.
اینگونه بود که جادوگر آمریکایی نواف سلام را رو کرد تا وارد رقابت بر سر احراز سمت نخست وزیری شود و به همپیمانان خود دستور داد در رایزنی‌ها نام او را نیز مطرح کنند. مدیریت خوب، هوشمندانه و تدبیر بی نظیر فراکسیون اکثریت د رپارلمان لبنان قابل تحسین است.
این فراکسیون اقدامات حریری را پیش بینی می‌کرد، از همین رو پنهانی برای انتخاب کسی برنامه ریزی کرد که بساط همگان را برچیند و تا دقیقه نود و پس از اعلام کناره گیری حریری از نامزدی برای نخست وزیری، اسم نامزد مورد نظر پنهان نگه داشته شد. نتیجه رایزنی‌ها همه را شوکه کرد. از بین 125 نماینده حاضر، 69 نفر به حسان دیاب و 12 نفر به نواف سلام رای دادند و 32 نفر نیز رای ممتنع دادند، حلیمه قعقور نیز یک رای موافق داشت.
آمریکا نخستین واکنش را به نتایج آراء نشان داد و شکست نامزد خود را نپذیرفت. از همین رو به ایجاد فتنه و دروغ پردازی رو آورد. شبکه تلویزیونی سی ان ان حتی پیش از اعلام رسمی نتایج فرآیند مقابله را کلید زد و در خبر‌های خود نوشت: "احتمال انتخاب نامزد مورد حمایت حزب الله به نخست وزیری وجود دارد". برخی شبکه‌های لبنانی این کنایه را دریافتند و دیاب را آماج تهمت‌ها قرار دادند.
جنبش اعتراضات نیز اکنون در موضعگیری دچار سردرگمی و اختلافات شدیدی شده است. دیاب شخصیتی دانشگاهی است که رابطه‌ای با سیاست نداشته است و همین اولین خواسته این محافل بود.
برخی نیز (برای کارشکنی) مسائل مذهبی را پیش کشیدند.
طبق ضرب المثلی که می‌گوید سالی که نکوست از بهارش پیداست، آن‌ها هم پیش از هرگونه اقدامی به مانع تراشی رو آوردند. به نظر می‌رسد تصمیم رئیس جمهور لبنان برای حفظ مرز‌های دریایی و زمینی این کشور و مشارکت همه در دولت به مذاق دولت آمریکا خوش نیامده است، از همین رو به همپیمانان خود دستور داده است موانعی ایجاد کنند.
آمریکا نمی‌خواهد دستاورد دموکراسی را به رسمیت بشناسد که نتیجه آن شکست نامزدش بوده است، از همین رو تهدید‌هایی را عملی می‌کند که پیشتر (وعده کرده بود) در صورت عدم تشکیل دولت طرفدار خود، آن را اجرا خواهد کرد.
فرصت ندادن به مامور تشکیل کابینه برای انجام ماموریت و گرفتن رای اعتماد و آغاز به کار همان چیزی است که لبنان را به سمت هرج و مرج کامل سوق می‌دهد. مطالبات دزدان تحرکات مردمی نیز تنها بهانه‌های پوچی برای کشاندن لبنان به هرج و مرج فراگیر است. به نظر می‌رسد آن‌ها نتیجه رایزنی‌ها را نادیده می‌گیرند، اما (فراکسیون) اکثریت به آن‌ها اجازه نخواهد داد این کشتی را با همه مسافران غرق کنند.
باید به دقت پیگیر تحولات روز‌های آینده بود که هدف از آن مانع تراشی بر سر راه تشکیل دولت است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخاب حسان دیاب آمریکایی شوکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر چهره شوکه کننده بازیگران فیلم ارباب حلقه‌ها بعد ۲۳ سال (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تغییر چهره بازیگران «خانه به دوش» پس از ۲۰ سال (فیلم) تغییر چهره محمدرضا هدایتی با گریم عجیب و غریب (فیلم) تغییر چهره تازه بازیگر نقش «نجلا» بعد دو سال در ۳۲ سالگی (فیلم)

دیگر خبرها

  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت های متوالی بنزما
  • شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت‌های متوالی بنزما
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • تغییر چهره شوکه کننده بازیگران فیلم ارباب حلقه‌ها بعد ۲۳ سال (فیلم)
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا