Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح شفاف سازی منابع هزینه‌های تبلیغاتی انتخاباتی موافقت کردند.
به گزارش خرداد به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، اول دی ماه) مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح شفاف‌سازی منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی با اصلاح برخی مواد قانون انتخابات مجلس با 134 رأی موافق، 28 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس به عنوان نماینده متقاضیان فوریت طرح قانونی شفاف سازی منابع تأمین مالی انتخابات و فعالیت‌های انتخاباتی با اصلاح برخی مواد قانونی انتخابات مجلس گفت: از 231 نفر از نمایندگان که این طرح را امضا کردند تشکر می‌کنم. 
وی افزود: این طرحی که تهیه شده همان طرحی است که قبلا نمایندگان به آن رأی دادند یعنی مفاد این طرح همان موادی است که قبلا در قالب طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به آن رأی دادیم و در شورای نگهبان هم به جز یک مورد مغایرتی از آن گرفته نشد.
نماینده مردم شاهین شهر، میمه، برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر اشکالات جزئی هم وجود داشته باشد در کمیسیون قابل رفع است، این طرح سه بخش داشت یکی حزبی شدن انتخابات، دیگری موضوع استانی شدن و سومی شفافیت فعالیت‌ها و هزینه‌های مالی اعم از درآمدی و هزینه‌ای بوده است.
حاجی دلیگانی در ادامه افزود: همکاران، انتظار است که ان‌شاء الله با رأی بالایی تصویب شود، مجلس همیشه در این موضوع سربلند بوده است.
وی با اشاره به مفاد این طرح گفت: این طرح 4 بخش دارد، از جمله تأمین هزینه‌ها از این جهت که دارایی‌های شخصی، کمک‌هایی که احزاب و گروه‌های سیاسی می‌توانند انجام دهند، کمک‌های اشخاص حقیقی ایرانی، همچنین منابع و امکانات عمومی که بایستی به طور مساوی و عادلانه در اختیار افراد قرار گیرد. هزینه‌هایی هم که در همان طرح آمده است و در طرح دو فوریتی هم وجود دارد باز شامل 4 بخش است؛ هزینه‌های دایر کردن محل ستادها، هزینه برپایی تجمعات عمومی، هزینه‌های تبلیغات مجاز و هزینه‌های حق‌الزحمه عوامل اجرایی و کارشناسی. این که یک مسئول عملکرد خود را در منصه ظهور و در مرعا و منظر مردم بگذارد کار بسیار درستی است و می‌تواند این نوع شفاف سازی اعتماد مردم به مسئولین را بیشتر کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو فوریتی بودن این طرح تصریح کرد: به دلیل اینکه کمتر از دو ماه به انتخابات مجلس باقی مانده و اگر دو فوریت این طرح رأی بیاورد و با توجه به بلوغ سیاسی مجلس می‌تواند فتح بابی برای این مجلس و هم مجالس آینده باشد و به دلیل اینکه مردم در شرایط اقتصادی خاصی قرار دارند، موضوع شفاف سازی هزینه‌های تبلیغاتی می‌تواند در این شرایط از اسراف و هزینه‌های نابه‌جا و بی حد و حصر برخی از داوطلبان جلوگیری کند. برچسب ها: مجلس ، هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی

منبع: خرداد

کلیدواژه: مجلس هزینه های تبلیغات انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۶۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت  ۸ صبح یک روز قبل از انتخابات ادامه خواهد داشت.
در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.
این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.
دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.
این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.
وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی