Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از فلسطینیان متضرر در جریان اشغال‌گری‌های رژیم صهیونیستی خواست علیه این رژیم به دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت کنند. از طرفی به اذعان یک شبکه اسرائیلی، تحقیقات در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین می‌تواند این رژیم را با یک بحران سیاسی بزرگ مواجه کند.

به گزارش ایسنا، به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آغاز تحقیقات در مورد احتمال اینکه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مرتکب جنایت جنگی شده باشد، مهم‌ترین نبرد حقوقی و قانونی در مورد مساله فلسطین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه افزود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی باید مشخص کند که در دیوان کیفری بین‌المللی حاضر خواهد شد یا نه که حضور در این دادگاه به معنی مشروعیت‌بخشی به روند تحقیقات خواهد بود.

تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که فلسطینیان تلاش خواهند کرد تا قضات دیوان کیفری بین‌المللی را برای موافقت با درخواست دادستان کل این دادگاه در مورد تحقیق پیرامون جنایات جنگی "اسرائیل" قانع کنند و در طرف مقابل، رژیم صهیونیستی هم تلاش می‌کند آن‌ها را قانع کند که دیوان کیفری بین‌المللی چنین اختیارات و صلاحیتی ندارد تا در نهایت این پرونده مختومه شود، کما اینکه آمریکا و برخی کشورهای دیگر نیز تلاش می‌کنند در این زمینه مداخله کنند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی عنوان کرد که موافقت قضات دیوان کیفری بین‌المللی با انجام تحقیقات به منزله یک زلزله سیاسی بزرگ برای "اسرائیل" خواهد بود و این رژیم را با امواج یک سونامی سیاسی مواجه خواهد کرد و احتمال صدور حکم بازداشت بسیاری از مقامات بلندپایه اسرائیلی وجود خواهد داشت.

این شبکه افزود که صرف اینکه رژیم صهیونیستی با یک تحقیقات بین‌المللی مواجه شود، خود شکستی بزرگ برای نتانیاهو و سیاست‌های او است زیرا او روابط با محمود عباس را بر هم زد و او را وادار کرد به دیوان کیفری بین‌المللی برود.

همچنین روزنامه الشرق الاوسط نوشت، پس از اینکه فاتو بنسودا، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد، قصد دارد تحقیقات کاملی درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین انجام دهد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست مذکور را مطرح کرد.

عباس در واکنش به این تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی که آمریکا آن را رد و رژیم صهیونیستی بی‌ربط عنوان کرد، گفت: این روز بزرگی است زیرا ما به آنچه می‌خواهیم رسیدیم. از این به بعد دیوان کیفری بین‌المللی پرونده‌هایی را که قبلا ارائه کردیم، می‌پذیرد.

وی افزود: این تصمیم واقعا ضربه سنگینی بر اسرائیل بود زیرا هر فلسطینی که از سوی اسرائیلی‌ها متضرر شده می‌تواند به دیوان کیفری مراجعه کند. در واقع سال ۲۰۱۵ اقدام کردیم و به هدفمان که همان عضویت بود رسیدیم و از آن تاریخ تلاش داریم تحقیقات درباره جنایت‌های اسرائیلی‌ها علیه ملت فلسطین آغاز شود و در این خصوص اسناد و مدارک را ارائه کردیم و من بارها گفته‌ام که هر فلسطینی می‌تواند به این دادگاه شکایت کند.

عباس گفت: پس از چهار سال تلاش بی‌وقفه و ارائه مدارک لازم درباره جنایت‌های رژیم اشغال‌گر در حق ملت فلسطین در اراضی اشغالی، امروز دیوان کیفری این تصمیم را اتخاذ کرد. امروز روزی تاریخی است و اکنون هر فلسطینی که در جریان اشغال‌گری متضرر شده می‌تواند دادخواست ارائه دهد.

وی از فلسطینیان خواست علیه رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین‌المللی شکایت کنند، همزمان با این امر نهادهای حقوق بشری نیز امضای برخی از پرونده فلسطینی‌های متضرر را شروع کرده‌اند.

شعوان جبارین، مدیر موسسه فلسطینی "الحق" گفت، اعلام دیوان کیفری درباره پایان بررسی‌های اولیه وضعیت فلسطین اقدامی رو به جلو و به سمت مسیری درست است. برنامه کاری روشنی وجود دارد که ظرف ۱۰ روز آینده اجرای آن آغاز خواهد شد و مدارکی برای امضا در اختیار فلسطینیانی قرار خواهد گرفت که رژیم اشغال‌گر در حق آنها جنایتی مرتکب شده است و سپس این مدارک به دادگاه کیفری ارائه می‌شود.

این اقدام فلسطین بار دیگر نوعی چالش برای رژیم صهیونیستی و آمریکاست که مخالفت خود را با این تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی در مورد انجام تحقیقات کامل پیرامون جنایت‌های جنگی این رژیم در اراضی فلسطین اعلام کرد.

این در حالی است که مایک، پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: ما به شدت با تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی درباره جنایت‌های جنگی اسرائیل و هر اقدام دیگری که به صورت ناعادلانه اسرائیل را هدف قرار دهد، مخالفیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمود عباس دادگاه کیفری بین المللی رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی

آکسیوس گزارش کرد قانونگذاران آمریکایی در حال تدوین پیش‌نویس لایحه‌ای هستند که برای تلافی از دیوان کیفری بین‌المللی در صورت صدور حکم بازداشت برای مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام جنایات جنگی در غزه طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، این لایحه که در حال تدوین است شامل تحریم‌هایی علیه مقام‌های دیوان کیفری بین‌المللی است.

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته تا در هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه مقام‌های این رژیم مداخله کرده و جلوی ‌آن را بگیرد.

اوایل روز دوشنبه کاخ سفید اعلام کرد دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و واشنگتن از تحقیقات این دیوان حمایت نمی‌کند.

پیشتر در روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را در اوایل این هفته صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بعید است دفاعیات نتانیاهو به جلوگیری از حکم دیوان لاهه کمک کند | پیامدهای حکم لاهه برای نتانیاهو
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • نتانیاهو، پریشان‌تر از همیشه
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • تحلیلگر اسرائیلی:زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود/ دیوان کیفری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو/ یدیعوت آحارانوت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به تاخیر می‌اندازد+ عکس و فیلم
  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد