Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی طهرانچی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره موضوع بومی گزینی دانشجویان اظهارداشت: دانشگاه آزاد با توجه به حضوری که در شهرها دارد، عمدتا دانشجویان را براساس طرح بومی گزینی پذیرش می‌کرد.

وی افزود: نگاه وزارت علوم،تحقیقات و فناوری نسبت به مسئله پذیرش دانشجو براساس طرح بومی گزینی بیشتر معطوف به دانشگاه های دولتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه آزاد تاکید کرد وزارت علوم به طرح بومی گزینی با توجه به استانی بودن دانشگاه‌های دولتی ، نگاه استانی دارد.

طهرانچی با یادآوری اینکه دانشگاه آزاد 38 درصد آموزش عالی کشور را تشکیل می‌دهد، گقت: وزارت علوم در طرح پذیرش دانشجو به هیچ وجه با مسوولان این دانشگاه مشورت نکرده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: مطالب ریز و دقیق بسیاری در خصوص طرح بومی گزینی وجود دارد که باید از دانشگاه آزاد پرسیده می‌شد اما وزارت علوم در این خصوص از دانشگاه اطلاعاتی دریافت نکرد.

طهرانچی افزود: جای گله دارد که مسوولان وزارت علوم برای آموزش عالی تصمیم می گیرند اما همراه با آموزش عالی نیستند.

به گزارش ایرنا، ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در صورت تصویب لایحه ساماندهی سهمیه های تمام مقاطع تحصیلی در هیات دولت، تمام سهمیه‌های موردی و بومی‌گزینی کنکور حذف می‌شود.

وی درباره حذف سهمیه های کنکور با توجه به لایحه ساماندهی سهمیه های مقاطع مختلف تحصیلی گفت: این لایحه تمام مقاطع تحصیلی شامل همه دانشگاه های مرتبط با وزارتخانه های علوم و بهداشت حتی دانشگاه آزاد اسلامی را در بر می گیرد.

لایحه ساماندهی سهمیه های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی و اصلاح قوانین مرتبط زیر عنوان «لایحه توزیع عادلانه فرصت ها و امکانات تحصیلی در آموزش عالی» اواسط آذرماه از سوی وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقدیم دولت شد.

در بخشی از این لایحه در مورد حذف سهمیه های موردی آمده است: تمام قوانین و مقررات مصوب ابلاغی مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیته های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای هدایت استعدادهای درخشان در خصوص نحوه اعمال سهمیه ها در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (شامل بومی‌گزینی، قانون عدالت آموزشی، سهمیه های مندرج در قانون خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعد آن، قانون ورود رزمندگان به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، سهمیه های مربوط به کارگر نمونه، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن، دانشجوی نمونه کشوری، بهیاری و غیره) لغو و این قانون جایگزین آن ها می شود و پس از آن امکان ایجاد هیچ گونه سهمیه جدیدی به جز موارد مندرج در این قانون وجود ندارد.

برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو  محمد مهدی طهرانچی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو محمد مهدی طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو محمد مهدی طهرانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی

عکاس: علیرضا میرزایی

دیگر خبرها

  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی