Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@19:23:27 GMT

عبدالله: نتیجه برخاسته از تقلب را نمی‌پذیریم

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۸۰۱۷

عبدالله: نتیجه برخاسته از تقلب را نمی‌پذیریم

رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» در واکنش به اعلام ابتدایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت که نتیجه بدون ابطال ۳۰۰ هزار آرای تقلبی اعلام شده و آن را نمی‌پذیرد. ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» در واکنش به اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور تصریح کرد که این نتیجه براساس تقلب است و آن را نخواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمار منتشر شده توسط کمیسیون انتخابات افغانستان «اشرف غنی» با 923 هزار و 868 رأی و با کسب 50.64% در جایگاه اول و «عبدالله عبدالله» با 720 هزار و 990 رأی و کسب 39.52% آرا در جایگاه دوم قرار گرفت.

عبدالله در این بیانیه گفت: کمیسیون انتخابات بدون رسیدگی به درخواستها و اعتراضات قانونی-فنی ثبات و همگرایی و دیگر تیم‌های انتخاباتی ‌مرتبط به تقلب‌های گسترده و نظام‌مند، برخلاف احکام صریح قانون، طرزالعمل‌ها و لوایح انتخابات و پیش از تصفیه بیش از 300 هزار آرای باطل و مشکوک، ارقامی را تحت عنوان نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری 1398 اعلام کرد.

رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی افزود: با استفاده از تمام ابزار و وسایل قانونی از آرای مردم دفاع می‌کنیم و حکومت برخاسته از تقلب و آرای تقلبی را هرگز قبول نمی‌کنیم و تصریح کرد که نتیجه انتخابات بدون تفکیک آرای قانونی و غیرقانونی مشروعیت ندارد.

عبدالله از کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز خواست تا براساس قانون به شکایت‌های این تیم و دیگر تیم‌های انتخاباتی رسیدگی کند.

اعلام نتایج ابتدایی ریاست‌جمهوری افغانستان؛ «اشرف غنی» بیشترین رأی را کسب کردیادداشت| سناریوی عقب‌نشینی "عبدالله" و احتمال اعلام نتایج نهایی انتخابات افغانستانعبدالله: آرای 7 ولایت بازشماری شود اما اجازه تکرار انتخابات 2014 را نمی‌دهیم

وی ادامه داد که بزودی در یک نشست خبری جزئیات موضع‌گیری و تصمیم‌های آینده این تیم انتخاباتی را با مردم در میان می‌گذارد.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالحسین روح‌الامینی معاون استان های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخشی از مصاحبه خود در برنامه سپهر سیاست خبرگزاری فارس درباره انتخابات در شهر ری گفت: ماجرای ری تلخ بود. در شهر ری اقبال مجمع با آقای یزدی خواه بود که عملکردی مثبتی داشت.

وی ادامه داد: ما یک تصمیم جمعی داشتیم که عده ای موافق بودند و عده ای هم مخالف، اما به هرحال تصمیم جمع بود و آن اشتراک صفر بود. یعنی اگر کسی به این لیست آمد، به لیست های دیگر نرود. این بحثی بود که در انتخابات سال ۱۳۹۸ به صورت جدی پای آن وایستادیم. در انتخابات شوراها هم بحث بده و بستان و لیست مشترک با شورای وحدت بود که دوباره اشتراک صفر شد و لیست انتلاف برنده شد.

روح الامینی تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم لیست شورای ائتلاف ۱۶ نفره است و منعی ندارد که افراد وارد لیست های دیگر شوند. اما در دور اول انتخابات که تنوع لیست بود و چند هزار کاندیدا وجود داشت، تصمیم جمع این بود که فرد باید اردوگاهش را مشخص کند.

وی افزود: آقای یزدی خواه به این تصمیم احترام گذاشت. من خودم واسطه بودم و شهادت می دهم که وی با سربرگ و مهر و امضای خود نوشت که من متعلق به لیست ائتلاف هستم و با بقیه کاری ندارم. اما متاسفانه در ائتلاف این پذیرفته نشد که این اشتباه ائتلاف بود و مردم ری به آن واکنش نشان داده و یزدی خواه را انتخاب کردند و نام وی در لیست های دیگر رفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900133

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است