Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از صدور 716 رای قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پور مراد جانی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی خلاف قانون است، اظهار داشت: هر فردی در اراضی زراعی و باغ‌ها بدون اخذ مجوز قانونی از کمیسیون‌های مربوطه تبصره ماده یک نسبت به احداث بنا، ساخت و ساز و انجام مصادیق تغییر کاربری اقدام کند، با وی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: برداشت بی رویه، افزایش شن و ماسه در داخل اراضی کشاورزی، ایجاد بنا و تأسیسات، خاکبرداری و خاک ریزی، گودبرداری، احداث کوره‌های آجر پزی و گچ پزی، پی کنی، دیوار کشی و استقرار کانکس و آلاچیق، احداث جاده و دفع زباله‌های واحدهای صنعتی غیرمجاز از جمله مصادیق تغییر کاربری محسوب می‌شود.

این مسئول گفت: استان کرمانشاه از نظر موارد تغییر کاربری جایگاه خوبی در سطح کشور دارد و این حاصل اطلاع رسانی سریع از طریق سامانه ۱۳۱ و نیز تشکیل گشتهایی برای برخورد است.

وی با بیان اینکه با موارد پایش اراضی زراعی و باغ‌ها و هر نوع تغییر کاربری و اقدامی که مانع کشاورزی شود برخورد خواهد شد، ادامه داد: بر اساس تبصره یک و دو ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی ملی، مدیر شهرستان موظف به برخورد با افراد خاطی است و در این راستا نیازی به حکم مقام قضائی نیست.

جانی خاطرنشان کرد: برای افرادی که به اخطار سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه توجه نکنند پرونده قضائی تشکیل می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مقوله تغییر کاربری اراضی کشاورزی عمدتاً مربوط به استان‌های خوش و آب و هوا است، گفت: با توجه به اینکه اولویت اصلی این سازمان تأمین امنیت غذایی و حفظ اراضی کشاورزی است، بناهای ساخته شده چند طبقه نیز در صورتی که به صورت غیرقانونی تغییر کاربری داده باشند، تخریب می‌شوند.

این مسئول افزود: در اراضی کم بازده کشاورزی، امکان اجرای طرح‌های کشاورزی، صنعتی و کارآفرینی وجود دارد و سازمان جهاد کشاورزی از متقاضیان حمایت می‌کند اما با هرگونه تغییر کاربری بی رویه مخالف هستیم.

جانی با تاکید بر اینکه جریمه‌ها بازدارنده است، بیان کرد: علاوه بر قلع و قمع و تخریب ملک، افرا خاطی باید سه برابر ارزش ملک جریمه بپردازند.

وی عنوان کرد: در مناطقی نظیر اورامانات تغییر اراضی کشاورزی زیاد نیست چرا که مردم بیشتر ارزش زمین را می‌دانند.
 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام اینکه اراضی ملی غیر جنگلی قابل واگذاری هستند، بنابراین مردم از تخریب اراضی کشاورزی بپرهیزند، خاطرنشان کرد: هر فردی طرحی را به سازمان جهاد کشاورزی در خواست دهد درخواست وی بررسی خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، سه هزار و ۷۲۵ اخطار توقف صادر شده و ۷۱۶ رأی منجر به قلع و قمع و تخریب شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد

رئیس حوزه قضایی بخش قلعه‌نو از آزادسازی بیش ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو در محدوده روستا و شهرک صنعتی عشق‌آباد خبر داد و گفت: قلع‌وقمع ۸۶ فقره از ساخت‌وسازهای غیرمجاز با هدف حفظ اراضی کشاورزی انجام شد. - اخبار استانها -

یاسر حسین یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ری، با اشاره به تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حوزه قلعه‌نو اظهار داشت: در روستای عشق‌آباد بخش قلعه‌نو شهرستان ری و شهرک صنعتی از حدود 7 سال گذشته تا به حال هیچ‌گونه برخوردی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز که اغلب با هدف تبدیل اراضی کشاورزی به باغچه، سوله، دامداری و ... احداث شده، صورت نگرفته است.

وی افزود: در راستای دستور رئیس‌کل دادگستری استان تهران در خصوص حفظ حقوق عامه، اقدامات لازم به جهت قلع‌وقمع 86 فقره از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی موسوم به عشق‌آباد واقع در حوزه قضایی بخش قلعه‌نو، انجام شد.

رئیس حوزه قضایی بخش قلعه‌نو در ادامه گفت: در این منطقه افراد سودجو به‌صورت غیرمجاز اقدام به قطعه‌بندی، احداث بنا و سوله و محوطه‌سازی و دیوارکشی کرده بودند که با اجرای قانون 293 هزار و 600 مترمربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان

یزدی در پایان خاطرنشان کرد: مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در بخش قلعه‌نو از یک سال پیش در روستاهای زمان‌آباد، فیروزآباد، کریم‌آباد و ... آغازشده و در روزهای گذشته نیز تخریب و آزادسازی اراضی کشاورزی در عشق‌آباد اجرایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل