Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای شهر تهران نسبت به توقف فعالیت خانه گفتمان شهر و معماری تحت عنوان خانه وارطان واکنش نشان داد. ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اعطا در جریان صد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در سال 94 تفاهم‌نامه‌ای تحت عنوان تاسیس خانه گفتمان معماری و شهر بین وزارت راه و شهرسازی و تشکل‌های 12 گانه معماری و شهرسازی شکل گرفت اظهار کرد: به دنبال رسیدن به اهدافی همچون توسعه عرصه‌های عمومی شهری به منظور اطلاع‌رسانی به شهروندان، آموزش، گفتمان‌سازی، منافع عمومی و ارتقای کیفیت زندگی و همچنین افزایش زیست‌پذیر، خانه وارطان فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با فعال شدن خانه وارطان این مجموعه مورد استقبال قرار گرفت، گفت: این خانه که اثر معماری برجسته وارطان است اخیرا در فهرست میراث فرهنگی ثبت شده و در تملک دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و از سال 94 فعالیت در آن آغاز شده است اما متاسفانه در روزهای پایانی هفته گذشته اخباری در فضای رسانه‌ای مبنی بر توقف فعالیت خانه گفتمان (خانه وارطان) منتشر شد که انتشار این خبر نگرانی‌هایی را در جامعه تخصصی معماری و شهرسازی ایجاد کرده است چرا که شکل‌گیری خانه گفتمان شهر و معماری در تابستان 1394، این بنای ارزشمند را به عرصه گفت‌وگوی مسئولان، متخصصان و شهروندان تبدیل کرده و مورد استقبال متخصصان و نهادهای مدنی قرار گرفته بود.

اعطا تاکید کرد: در همین راستا ضمن ابراز نگرانی از احتمال تداوم توقف فعالیت خانه گفتمان شهر و معماری به عنوان عرصه گفت‌وگوی شهروندان و متخصصین معماری و شهرسازی و نیز مسئولان و سیاستگذاران این حوزه به عنوان نماینده مردم در شورهای شهر تهران درخواست دارم با توجه به اولویت‌های کمیسیون معماری و شهرسازی شورا، شهردار تهران ضمن مذاکره با وزیر راه و شهرسازی، زمینه تداوم فعالیت در خانه وارطان در قالب موزه معماری و خانه معماران وشهرسازان در چارچوب همکاری میان مدیریت شهری و وزارت راه و شهرسازی فراهم شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون این نکته ضروری است که ذیل تفاهمنامه مورد نظر که علاوه بر امضای وزارت راه و شهرسازی و تشکل‌های دوازده‌گانه رسیده است و امضای آقایان حناچی و مظاهریان به عنوان معاونین وقت وزارتخانه به چشم می‌خورد که در حال حاضر در مدیریت شهری حضور دارند.

اعطا در پایان گفت: حالا که به هر دلیل وزرات راه و شهرسازی با ادامه فعالیت این مجموعه موافق نیست، مناسب است شهردار تهران از فرصت حسن ارتباط با این وزارتخانه بهره کافی برده و ضمن توافق با وزارت راه و شهرسازی زمینه تداوم فعالیت این مجموعه در در قالب معماری و خانه معماران و شهرسازان فراهم کند.

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت راه شورای شهر تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت راه شورای شهر تهران وزارت راه شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودروهای برقی به کشور شود.

به گزارش مشرق،علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودروهای برقی تأمین کنند و قراردادهای خرید خودروهای برقی شهرداری تهران امید آن‌ها را نومید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی شدن ورود تکنولوژی خودروهای برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.

وی تأکید کرد: این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی