Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد طاهر ظاهری با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی پایدار بودن جو و عدم ورود سامانه‌های بارشی به کشور در روزهای آتی، گشت شبانه زیست‌محیطی برقرارشده است.

وی گفت: درگشت‌های شبانه‌روزی که از هفته قبل شروع‌شده بیش از ۳۵ مورد پسماند سوزی را داشتیم که یکان حفاظت محیط‌زیست اقدام به خاموش کردن این موارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهری ادامه داد: با توجه به پایدار بودن شرایط جوی کشور و انتشار دود و گردوغبار حاصل از فعالیت‌های انسانی، هوای شهرها و مراکز صنعتی به انواع گازها و ذرات معلق آلوده و برای سلامت انسان‌ها زیان‌بار می‌شود نتیجتاً ما با بروز پدیده اینورژن (وارونگی هوا) روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به تعطیلی تعدادی از کارخانه‌های آلاینده سطح شهرستان، تصریح کرد: با توجه به این موارد یکان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان اقدام تعطیلی کارخانه آسفالت شهرستان، کارخانه سهند بوتن، ۳ کارخانه ذوب پلاستیک و یک کارخانه تولید چرب که سوخت گازوئیلی داشت کرده از آلودگی هوا بیش‌تر جلوگیری شود.

ظاهری گفت: یگان حفاظت اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قرچک، استان تهران گشت ویژه شبانه جهت کنترل منابع آلاینده را از هفته گذشته آغاز نموده که تا رسیدن به وضعیت مطلوب هوا ادامه خواهد داشت.

اینفوگرافی | شهر بی‌نفس

این مسئول افزود: اصل ۵۰ قانون اساسی کشور حفاظت از محیط‌زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند را یک وظیفه عمومی قلمداد نموده که همه آحاد مردم باید در این جهت همکاری نمایند.

وی افزود: استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، گازسوز کردن خودروها، عدم سوزاندن پسماندها در گوشه‌کنار شهر و کاهش ترددهای غیرضروری در سطح شهر با خودروی شخصی راه‌هایی است که شهروندان محترم می‌توانند جهت کنترل آلودگی هوا به مسئولین امر کمک نمایند.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان قرچک در پایان خاطرنشان کرد: کاهش درصد آلایندگی در شهرستان همت همه مسئولان را می‌طلبد که تا درصد آلودگی هوا در شهرستان کاهش و پایدار باشد بک نهاد به‌تنهایی نمی‌توانند در این خصوص اقدام خاصی انجام دهد.

کد خبر 472194 برچسب‌ها پسماند تهران استان تهران محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند تهران استان تهران محیط زیست ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج