Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر رضا قربانی در خصوص ارایه این تسهیل جدید صندوق افزود: با توجه به نیازهای فوری، کوتاه مدت و غیرقابل پیش‌بینی شرکت‌های دانش‌بنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی یک خدمت تامین مالی ۵۰ روزه و تا سقف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای شرکت‌های دانش‌بنیان تحت عنوان «سرمایه در گردش فوری» درنظرگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی بیان کرد: تسهیلات عادی صندوق برای تامین مالی سرمایه درگردش برای تامین مالی میان مدت شرکت‌ها و برحسب نیاز سالانه آن‌ها یا برای اجرای قراردادهای منعقد شده آن‌ها طراحی شده که هم چنان برقرار است؛ اما برای موارد پیش‌بینی‌نشده و فوری که شرکت به هر دلیل نیاز به نقدینگی فوری و کوتاه مدت دارد، تسهیلاتی را درنظر نگرفته بودیم. 
معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی درباره ویژگی‌های تسهیلات سرمایه در گردش فوری گفت: این تسهیلات به صورت یک جا پرداخت می‌شود و شرکت فرصت دارد تا ۵۰ روز پس از دریافت آن را تسویه کند. 
وی ادامه داد: در صورت تسویه تا ۵۰ روز نرخ تسهیلات برابر با ۱۱ درصد سالانه خواهد بود، اما اگر زمان تسویه آن از ۵۰ روز بگذرد حداکثر به مدت ۳ ماه از زمان دریافت تسهیلات شرکت‌ها مجاز خواهند بود تا بازپرداخت را انجام دهند، در این صورت تسهیلات برای کل دوره با نرخ ۱۸درصد سالانه محاسبه خواهد شد.

قربانی، سقف تسهیلات سرمایه در گردش فوری را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: مبلغ این تسهیلات بستگی به میزان فروش و وضعیت مالی شرکت دارد، روش کار به این نحو است که شرکت‌های متقاضی تسهیلات سرمایه در گردش فوری ابتدا باید تقاضای خود را در وب‌گاه صندوق (سامانه غزال) ثبت کنند، سپس این درخواست با توجه به صورت‌های مالی و مدارک درخواست شده از شرکت بررسی شده و حد اعتباری برای شرکت، تعیین می‌شود و متناسب با آن قراردادی با شرکت منعقد ‌شده و تضمین‌های لازم دریافت می‌شود. 

وی گفت: پس از انعقاد این قرارداد شرکت هر زمان که به تسهیلات نیاز داشته باشد در کمتر از یک روز کاری پس از ارسال درخواست مبلغ مورد نظر را دریافت خواهد کرد، نوع تضامین و سقف مبلغ متناسب با عملکرد مالی شرکت، اسناد تجاری، ضمانت غیر یا وثیقه ملکی است که راهنمای آن در وب‌گاه صندوق موجود است.

وی ادامه داد: فرآیند تسهیلات سرمایه در گردش فوری آماده عرضه است و هر زمان شرکتی تقاضای خود را اعلام کند، صندوق آماده تصویب و انعقاد قرارداد است.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری وشکوفایی درباره دفعات استفاده از تسهیلات جدید صندوق نیز گفت: دفعات استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش فوری، در سال دو بار است و شرط استفاده برای بار دوم، تسویه تسهیلات قبلی است. 

قربانی گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این خدمت بتوانیم نیازهای فوری سرمایه در گردش شرکت‌ها را به ویژه در انتهای سال که نیازهای مالی خاصی پیش می‌آید، پشتیبانی کنیم و سبد حمایتی صندوق برای شرکت‌های دانش بنیان کامل‌تر شود. در این راستا آماده دریافت پیشنهادهای شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحب‌نظران برای طراحی خدمات جدید و بهبود خدمات فعلی هستیم.

برچسب‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات حوزه دانش بنیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات حوزه دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات حوزه دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۹۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت صندوق ملی محیط زیست در این استان بدون استفاده مانده است.

اسلام جاودان خرد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: صندوق ملی محیط زیست بعنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی اظهارکرد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکتهای شهرکهای صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرحهای محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده ای نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی های محیط زیست و طرحهایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می شود.

جادودان خرد تصریح کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح ها و پروژه‌های حافظ محیط زیست در حوزه های صنعتی، کشاورزی، طرحهای کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاههای تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت های صنعتی و  فرمانداران می توانند نسبت به معرفی طرح های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت راهنمایی های لازم مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور