Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه با اشاره به ناتوانی اروپا در تاثیرگذاری بر مواضع آمریکا، نبود صدای واحد از جانب اروپا را دلیل ناکارآمدی ابتکار پاریس برای کاهش تنش میان تهران و واشنگتن عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شهریور ماه امسال و پیش از برگزاری اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در تماس هایی با تهران و واشنگتن با هدف میانجیگری، تلاش کرد از تنش های موجود میان طرفین بکاهد اما این تلاش ها در عمل، نتیجه ملموسی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اوج تلاش‌های مکرون، در جریان اجلاس پیشین سران گروه ۷ در شهر بیاریتز فرانسه بود که در حاشیه این اجلاس،  نشستی با حضور وزیر امور خارجه ایران، رئیس جمهوری و وزیر امرور خارجه فرانسه و نمایندگان شرکای اروپایی برجام برگزار شد.

«بهرام قاسمی»  در گفت و گویی کوتاه با روزنامه «لو موند» فرانسه، تلاش های دولت پاریس برای میانجیگری را «خیرخواهانه و با نگاهی مثبت و سازنده » توصیف کرده و در عین حال، نبود صدای واحد از جانب اروپا را دلیل به نتیجه نرسیدن تلاش های مکرون دانسته است.

لوموند به نقل از قاسمی می نویسد: ایران تلاش کرد نشان دهد که به امانوئل مکرون رئیس جمهوری اعتماد دارد، هر چند طرح وی هنوز به نتایج لازم و ملموسی نرسیده است. البته برخی نیز گمان دارند که این طرح ناکارآمد است.

این روزنامه فرانسوی در مقاله‌ای با عنوان «شکست فرانسه در میانجیگری میان ایران و آمریکا»، بخش هایی از گفت و گوی کوتاه خود با بهرام قاسمی را منتشر کرد و به نقل از این دیپلمات ایرانی نوشت: تهران تلاش های خیرخواهانه فرانسه را با نگاهی مثبت و سازنده مورد استقبال قرار داد و در این چارچوب در چندین ماه گذشته مذاکراتی فشرده و طولانی میان تهران و پاریس به انجام رسید، هر چند که ایران می دانست با توجه به تمامی شرایط موجود نمی توان کاملاً به نتایج مورد نظر در این طرح امید بست.

لو موند نوشت: این دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی اعتقاد دارد دلیل این مشکل، نبود یک صدای واحد رسا و قدرتمند از جانب اروپاست.

سفیر ایران در فرانسه افزود: آمریکا به فشار حداکثری و زیاده خواهی های خود ادامه می دهد و اروپا نیز به نظر می رسد چندان کاری در خور ظرفیت های خود نمی تواند انجام دهد.

 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته با اعلام خروج کشورش از برجام، تحریم‌ها رفع شده به واسطه این توافق را علیه ملت ایران بازگرداند.

ایران که همواره بر حفظ برجام و غیرقابل مذاکره بودن آن تأکید کرده است؛ یک‌ سال پس از خروج آمریکا از این توافق، پایبندی کامل خود به آن را حفظ کرد اما پس از مشاهده بدعهدی اروپایی‌ها در اجرای تعهداتِ برجامی آنها به ویژه بهره‌مندی‌ ایران از منافع اقتصادی این توافق، از اردیبهشت‌ماه امسال گام‌هایی را با هدف کاهش تعهدات خود، طبق برجام آغاز کرد.

ایران تاکنون در چهار گام از تعهدات برجامی خود شامل عبور از سقف ۳۰۰ کیلوگرمی ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، عدم فروش آب سنگین و مازاد اورانیوم غنی‌شده، افزایش سطح غنی‌سازی به ۴.۵ درصد و برداشتن محدودیت‌ ها روی فعالیت‌های تحقیق و توسعه (R & D) کاسته است.  گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران از نیمه آبان ماه گذشته آغاز شد و درصورتی که ایران بخواهد گام بعدی را بردارد، کمتر از دو هفته دیگر برای گام بعدی زمان باقی است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد انتخابات مسجد شب یلدا شب یلدا مسجد خطبه های نماز جمعه نماز جمعه مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد بهرام قاسمی اروپا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوستن دانشگاه سوربن به جنبش ضدصهیونیستی 

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، دانشگاه‌های فرانسه یک به یک به جنبش ضد صهیونیسم می‌پیوندند. پس از دانشکده مطالعات سیاسی، دانشگاه سوربن فرانسه شاهد اعتصاب و تظاهرات دانشجویی ضد صهیونیستی و حمایت از غزه و فلسطین بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشجویان دانشگاه سوربن در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت دولت‌های غربی از این رژیم؛ کلاس‌های درس را تعطیل و در محوطه اصلی دانشگاه، چادر برپاکردند که با یورش پلیس ضد شورش مواجه و تعدادی از آنها دستگیر شدند.

دانشجویان در ادامه در خیابان‌های اطراف دانشگاه تجمع کردند و شعار  اسرائیل جنایتکار، مکرون همدست  سردادند.

در این اعتراضات تعدادی از دانشجویان یهودی ضدصهیونیسم نیز حضور داشتند.

جلوگیری از فاجعه انسانی در رفح، تحریم کالا‌های رژیم صهیونیستی و ممانعت از حضور این رژیم در بازی‌های المپیک پاریس از جمله خواسته‌های دانشجویان دانشگاه سوربن بود.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • چراغ سبز پدر امباپه به تصمیم جنجالی رئال
  • چراغ سبز پدر امباپه به تصمیم بزرگ رئال
  • تعلیق یارانه دانشگاه «سیانس پو» پاریس پس از حمایت دانشجویان از فلسطین
  • پیوستن دانشگاه سوربن به جنبش ضدصهیونیستی 
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • تجمع ضدصهیونیستی در دانشگاه سوربن فرانسه
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد