Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن جانفدا با استناد به آمارهای منتشر شده از سوی تنها انجمن تخصصی بیماران سوخته اظهار داشت: سالیانه حدود 300 هزار نفر در ایران دچار سوختگی می شوند که 10 درصد آنها معادل 30 هزار نفر بستری می شوند و از این 30 هزار نفر 10 درصد یعنی سه هزار نفر فوت می کنند.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی در زمینه سوختگی و سایر حوادث و بلایا، فقدان آموزش و استراتژی جامع جهت پیشگیری از وقوع آنهاست، ادامه داد: اینکه «باور ایمنی» از کودکی در ذهن و روان فرد، نهادینه نمی شود و این امر منجر به بروز رفتارهای مخاطره آمیز مانند آتش سوزی، رانندگی های ناایمن و خطرناک و عدم رعایت موارد ایمنی مرتبط با شغل، محل کار و منزل و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

مدیر گروه مدیریت کاهش خطر در حوادث و بلایای دانشگاه یزد تصریح کرد: در استان یزد بیش از 61 درصد سوختگی ها در منزل اتفاق افتاده، 35 درصد در محیط کاری و سه درصد هم سایر موارد را شامل می شود و هر یک درصد سوختگی مبلغی معادل 56 میلیون ریال هزینه درمان و بازتوانی در پی دارد.

وی با اشاره به ضرورت آموزش سواد سلامت به مردم استان گفت: در نیمه اول سال جاری با افزایش قابل ملاحظه موارد منجر به فوت سوختگی در استان مواجه ایم که علت اصلی آن را باید در پایین بودن سواد سلامت مردم در یکی از مهاجر پذیرین استان‌های کشور دانست.

جانفدا افزود: اغلب مهاجران و کارگران اتباع هستند و بیماران سوخته مراجعه کننده از استانهای دیگر جهت درمان به یزد نیز در این ردیف می گنجند.

وی تصریح کرد: حدود 30 درصد سوختگی های منجر به فوت در نیمه اول سال 98 مربوط به مراجعه کنندگان از بیرون استان یزد است لذا آموزش، مهمترین گام پیشگیری از وقوع چنین رخدادهایی در تمامی گروه‌های جمعیتی، بخصوص گروه‌های آسیب پذیر که عمدتا در افراد کم بضاعت با سواد سلامت پایین است اتفاق می‌افتد.

مدیر گروه مدیریت کاهش خطر در حوادث و بلایای دانشگاه اضافه کرد: ضروری است پشتوانه و سازوکار های لازم به منظور آموزش و اطلاع رسانی همگانی از سوی تمامی دستگاههای ذیربط در نظر گرفته شود.

وی در پایان خواستار راه‌اندازی کمیته راهبری جامعه ایمن به فرماندهی استاندار در سطح استان و در شهرستانها به فرماندهی فرمانداران، صدور ابلاغ برای هر یک از اعضای کمیته، تشکیل کمیته های تخصصی و عضویت عالی ترین مدیران دستگاه‌های استان و شهرستان در این کمیته های تخصصی به منظور پیشگیری و کاهش موارد سوختگی و سایر بلایای مشابه در راستای وظایف ذاتی خود شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فوت یزد سوختگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • بیش از ۵۷ درصد فوتی‌های سال گذشته زنجان به مردان اختصاص داشت
  • ۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد