Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@16:46:30 GMT

چند محور گردشگری در کرمانشاه ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۹۹۱۹

چند محور گردشگری در کرمانشاه ایجاد می‌شود

«مهرداد سالاری» روز یکشنبه در نشست ساماندهی بافت شهری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: احیا و بازآفرینی بافت فرسوده شهری نسبت به ایجاد مناطق جدید برای شهرداری جدید، کم هزینه‌تر و به صرفه‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات شهرداری در زمینه بافت فرسوده مورد بازنگری قرار می گیرد، گفت: مدیران شهرداری کرمانشاه در اسرع وقت تفکیک اعتبارات خرج شده برای ساماندهی بافت فرسوده را ارایه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید از بافت های تاریخی برای جذب گردشگر استفاده کرد، گفت: چند محور شهری‌ کرمانشاه را به عنوان محورهای گردشگری معرفی خواهیم کرد.

این مقام اجرایی با تاکید بر اینکه باید از اجرای پروژه های کارشناسی نشده جلوگیری کرد، یادآور شد: در تاریخ شهر کرمانشاه برخی پروژه‌ها براساس سلیقه فرد مدیر وقت اجرا شده اند که هیچ کار کارشناسی برای آنها انجام ‌نشده است.

نقش میراث فرهنگی در بازآفرینی بافت فرسوده

سالاری به نقش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازآفرینی بافت فرسوده اشاره کرد و اظهارداشت: میراث فرهنگی‌ یکی از ارگان های اصلی برای باز آفرینی بافت فرسوده شهر کرمانشاه محسوب می شود که باید با تمام ‌توان پای کار باشد.

وی ادامه داد: در محدوده بافت فرسوده بناهای تاریخی و قسمت‌های مختلف بازارهای سنتی کرمانشاه توسط میراث فرهنگی‌ اکنون در حال ترمیم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در این نشست بااشاره به اینکه ۳۳۰‌ هکتار بافت تاریخی در شهر کرمانشاه داریم، توضیح داد: خانه های تاریخی را با کمک بخش خصوصی و بخش دیگری از بافت همچون بازار را با اعتبارات دولتی ترمیم می‌کنیم.

امید قادری با تاکید بر تعریف پروژه های واحد در بافت تاریخی کرمانشاه گفت: دیوارها و سقف بازار تاریخی را به بهترین‌ شکل ترمیم کرده ایم اما برای کف سازی این محوطه تاکنون اقدام مناسبی توسط شهرداری انجام نشده است.

وی افزود: مسائل اجتمالی پروژه ها باید دیده شوند، به عنوان مثال در صورت همکاری نکردن کسبه، کار بازآفرینی بازار سنتی پیش نخواهد رفت.

برق رسانی به محورهای گردشگری 

بررسی موضوع برق رسانی به محورهای گردشگری از دیگر محورهای این نشست بود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در این رابطه گفت: زمینی کردن شبکه توزیع برق در تعدادی از محلات به ویژه محلات تاریخی باید به صورت جدی دنبال شود.

سالاری ادامه داد: شهرداری و میراث فرهنگی یکی از محلات مقصد بازآفرینی و محور گردشگری را مشخص و به شرکت توزیع برق اعلام کنند تا شبکه توزیع زمینی برق را در آنجا اجرا کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی برای اجرای شبکه توزیع زمینی برق در محلات مورد بحث، گفت: در محدوده فردوسی ما از شبکه زمینی برق استفاده می‌کنیم و به تازگی نیز این نوع شبکه محدوده میدان مصدق تا میدان شهرداری سابق نیز اجرایی شده است.

امیدعلی مرآتی افزود: امیدواریم پس از تامین اعتبار و فراهم‌شدن امکانات بتوانیم در محدوده میدان ‌شهرداری تا میدان آزادی نیز شبکه زمینی برق را اجرا کنیم.

کرمانشاه نهمین شهر پرجمعیت و یکی از کلان‌شهرهای ایران است که حدود نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است.

کرمانشاه از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران به‌ شمار می‌رود و پیدایش آن به سده چهارم میلادی باز می‌گردد و از آن دوران تا حمله اعراب به ایران به عنوان دومین پایتخت ساسانیان مورد توجه حکومت بود.

شهر کرمانشاه از شمال به کوه فرخشاد، از شمال غربی به طاق‌بستان و از جنوب به سفید کوه ختم می‌شود و یکی از شاهراه‌های ارتباطی شرق به غرب و کهن‌ترین راه گذر از ایران باستان به بین النهرین است.

در سده چهارم میلادی شهر کرمانشاه که در آن دوران روستای خوش آب و هوایی بود به عنوان دومین اقامتگاه پادشاهی ساسانیان برگزیده شد. در دوران ساسانیان باغ‌های بزرگی در این منطقه ساخته شده است و تا مدت‌ها مکان خوش‌گذرانی پادشاهان ساسانی بودند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 بخش خصوصی پایتخت صنایع دستی و گردشگری کارشناسی گردشگری قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی درجلسه شورای معاونین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با معاون امور مجلس و حقوقی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: 20  اثر تاریخی در استان تعیین حریم شده که با این آثار ،تعداد آثار تاریخی ثبت ملی شده استان به یکهزار و ۸۰۹ اثر رسیده است.

داوود فرازی افزود: همچنین ۳۴  اثر تاریخی شناسایی شده که پرونده‌های آنها برای مطالعه و بررسی جهت ثبت ملی شدن به تهران ارسال شده است.

فرازی در ادامه اظهارکرد: برای توسعه موزه‌های استان اقداماتی صورت گرفته و یا دردستور کار قرارگرفته است که از آن جمله می‌توان به موزه‌های میاندوآب، بوکان و موزه صلح سردشت اشاره کرد.

معاون امور مجلس و حقوقی وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در این جلسه گفت: همجواری با چند کشور خارجی فرصت و ظرفیت مناسبی برای آذربایجان‌غربی است و این استان با برخورداری از این ظرفیت می‌تواند به مقصد سفرگردشگران تبدیل شود.

جواد واحدی، با تأکید بر لزوم اهتمام و جدیت مسئولان حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی افزود: آذربایجان‌غربی برنامه هایی را که تدوین شده بود به درستی انجام داده است.

واحدی، با بیان اینکه امروز می‌توانیم درآمد گردشگری را به رخ نفت بکشیم،تصریح کرد: درگذشته شناسنامه نداشتیم و در حد سازمان دیده می شدیم اما امروز وظایفی از دولت گرفتیم که انقلاب بزرگی در شرح وظایف به شمار می‌رود.

معاون امور مجلس و حقوقی میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در بحث معرفی و شناساندن ایران به دنیا با جدیت عمل کرده است.

پس از این جلسه با حضور معاون امور مجلس و حقوقی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان استانی یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل که با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای پنج نفر احداث شده است، دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

دیگر خبرها

  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی