Web Analytics Made Easy - Statcounter

خجسته پور اجرای صلح در جهان را هدف تأسیس‌ سازمان ملل عنوان کردو گفت: آموزه‌های اخلاقی تأکید بر صلح و امنیت پایدار در سطح دنیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «حبیب‌الله خجسته پور» در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران با حضور« ماریا دوتسنکو» مسئول مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران بابیان اینکه سازمان ملل برای اجرای صلح در جهان تأسیس‌شده است گفت: امروز آموزه‌های دینی و اخلاقی مؤیدی بر تأکید ایران بر صلح و امنیت پایدار در سطح دنیا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه ارتباط ایران و سازمان ملل با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده است اظهارداشت: این همکاری‌ها تا سال ۸۴ با ارائه گفتگوی تمدن‌ها جدی‌تر از گذشته ادامه یافت و باعث پررنگ شدن نقش ایران در حوزه صلح شد.

 

وی بابیان اینکه از سال ۸۴ تا ۹۲ با تصویب شش قطعنامه علیه ایران، تنشی میان روابط مواجه بوده است، ابراز داشت: در این بازه نیز تلاش‌های دیپلماسی به این‌سو حرکت کرد که این قطع‌نامه از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد قطع شود.

 

خجسته پور جهانی عاری از جنگ و خشونت را آرزو و خواسته همه ما دانست وادامه داد: انتظار می‌رود کشورهای دارای حق وتو از این موقعیت به نفع آزادی خواهان و کشورهای مظلوم استفاده و از مظلومیت ایران در این مجمع دفاع کنند.

 

وی بابیان اینکه سازمان ملل و ایران به‌صورت کلی همکاری‌های مسالمت‌آمیز را تجربه کردند، افزود: امیدواریم این تعامل گسترش بیشتری داشته باشد.

 

۵۵ قطعه عکس و سند تاریخی از حضور شخصیت‌های برجسته ایران در رویدادهای سازمان ملل متحد، سفر هفت دبیر کل این سازمان به ایران و گزیده‌ای از طرح‌های اجراشده توسط سازمان ملل در ایران در نمایشگاه عکس ۷۳ سال همکاری ایران و سازمان ملل به معرض دید علاقمندان گذاشته شده است.

 

این نمایشگاه در برخی استان‌های کشور نظیر کرمانشاه، کرمان، یزد، بوشهر، سیستان و بلوچستان، فارس، آذربایجان شرقی، قزوین، لرستان، مرکزی و کردستان نیز برگزارشده است.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد انتخابات شب یلدا خطبه های نماز جمعه نماز جمعه شب یلدا مسجد خطبه نماز جمعه مسجد فعالیت های مسجدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود