Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا من هم باید برای مدیریت امور مالی کسب و کارم نیروی حسابدار استخدام کنم؟ ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ بازار نظرات - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با توجه به فراگیر شدن استفاده از خدمات حسابداری در کسب و کارهای کوچک این سوال به یکی از رایج ترین سوالات ممکن تبدیل شده است. حتی صاحبان فروشگاه های کوچک نیز این تصور را دارند که برای مدیریت مالی حتما باید از خدمات حسابدارها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته استفاده از خدمات متخصصین همیشه بهترین نتیجه را در پی دارد و در مجموع بهترین کار این است که مدیریت امور مالی را به متخصصین این حوزه بسپاریم، اما از آنجایی که در بیشتر موارد هزینه های خدمات حسابداری هم کم نیست و با توجه به اینکه نرم افزارهای حسابداری روز به روز کاربردی تر و برای استفاده عموم آسان تر می شوند، مدیریت امور مالی توسط خود مالک کسب و کار یا مغازه دار مسئله ای غیر ممکن نیست.

اما اینکار باید بر اساس اصول مشخصی انجام شود. ضمنا این کار بهتر است به صورت موقت انجام شود و در ادامه و با پیشرفت و توسعه کسب و کار لازم است که حتما از خدمات حسابداری حسابداران استفاده شود. اما صاحبان کسب و کارها و فروشگاه های کوچک برای اینکه مدیریت امور مالی خود را به دست بگیرند باید بر اساس چه اصولی پیش بروند و لازم است به چه مواردی توجه کنند؟

انتخاب نرم افزار حسابداری، اولین گام در مدیریت امور مالی

لازم به توضیح نیست که برای مدیریت امور مالی کسب و کار خود حتما به یک نرم افزار حسابداری نیازخواهید داشت.

انتخاب یک نرم افزار حسابداری صحیح در این شرایط مهمترین گام در ابتدای راه محسوب می شود. در صورتی که نرم افزار اشتباهی خریداری کنید، از طرفی سرمایه خود را هدر داده اید و از طرف دیگر مدیریت امور مالی خود را دشوارتر از قبل خواهید کرد.

برای خرید نرم افزار حسابداری علاوه بر نکات کلی که باید در نظر داشته باشید، باید به چند مورد دقت بیشتری داشته باشید.

نرم افزار ایده آل برای مدیریت امور مالی کسب و کار

نکته اول رابط کاربری ساده و روان است. از آنجا که احتمالا تخصص شما در زمینه حسابداری نیست، قطعا انتخاب یک نرم افزار که کار با محیط کاربری آن راحت باشد خیلی مهم است.

نکته بعدی قابلیت توسعه نرم افزار است. احتمالا در ابتدای شروع کسب و کار به امکانات زیادی جهت مدیریت امور مالی احتیاج ندارید، اما به مرور به ابزاری پیشرفته تر نیاز پیدا خواهید کرد. از طرف دیگر مزیت نرم افزارهای حسابداری قابل توسعه این است که در ابتدای کار هزینه ای بابت امکاناتی که مورد استفاده شماست نمی پردازید، بلکه به مرور زمان و با اضافه کردن امکانات مورد نیاز خود می توانید هزینه آن ها را به طور جداگانه پرداخت کنید.

 

پشتیبانی و خدمات پس از فروش مناسب ویژگی مهم دیگری است که باید دقت زیادی به آن داشته باشید. همچنین ارائه خدمات آموزشی برای نرم افزار امکان مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. پشتیبانی و خدمات پس از فروش به این دلیل که شما تسلط کامل به نرم افزار ندارید و احتمالا برای انجام امور مختلف نیاز به مشورت خواهید داشت. خدمات آموزشی نیز می تواند به شما در استفاده بهتر از نرم افزار کمک زیادی کند تا بتوانید به تنهایی و به راحت ترین شکل ممکن مدیریت امور مالی کسب و کار خود را به دست بگیرید.

یکی از نرم افزارهای حسابداری که ویژگی های ذکر شده را داراست نرم افزار سپیدار سیستم است. شما می توانید بعد از خرید نرم افزار از خدمات آموزش صفر تا صد نرم افزار سپیدار  نیز بهره ببرید.

در حال حاضر بسیاری از فروشگاه های کوچک و شرکت های نوپا و استارتاپ ها با استفاده از نرم افزارهای حسابداری مدیریت کسب و کار خود را به عهده می گیرند تا در هزینه های خود صرفه جویی کنند.

در یک نرم افزار حسابداری به چه امکاناتی احتیاج داریم؟

در نرم افزارهای حسابداری معمولا امکانات و سیستم های مختلفی وجود دارد که استفاده از همه آن ها برای کسب و کارها به هیچ وجه منطقی نیست، چرا که بعضی از آن ها ممکن است حتی کاربردی در کسب و کار شما نداشته باشد.

در واقع یک نرم افزار حسابداری از ترکیب چند سیستم حسابداری (نرم افزار حسابداری) ایجاد می شود. برای مثال نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم از سیستم هایی مثل سیستم دارایی ثابت، سیستم حسابداری، نرم افزار مشتریان و فروش، سیستم دریافت و پرداخت، سیستم انبارداری، سیستم تولید، نرم افزار حقوق و دستمزد، سیستم پیمانکاری و سیستم تردد تشکیل شده است. در این نرم افزار زیر سیستم هایی هم موجود است.

 

در این مثال اگر قصد خرید نرم افزار برای یک فروشگاه را داشته باشید احتمالا سیستم های تولید و پیمانکاری هیچ کاربردی برای شما نخواهند داشت.

همه کارها را خودمان انجام دهیم؟

حتی اگر خودتان به راحتی مدیریت امور مالی واحد اقتصادیتان را به عهده بگیرید انجام همه کارها توسط خودتان کار چندان عاقلانه ای نیست.

بسیاری از امور در زمینه حسابداری نیاز به تخصص دارند. بهتر است در این موارد دست از صرفه جویی بردارید و کمی بیشتر هزینه کنید، چرا که انجام این امور توسط خودتان احتمال این که مجبور شوید خسارات زیادی پرداخت کنید را چند برابر خواهد کرد.

یکی از این موارد مسائل مالیاتی است. در مجموع برای انجام موارد مختلف مثل مالیات بر حقوق یا هر مورد دیگری که به مالیات ارتباط دارد بهتر است حتما از خدمات مشاوره مالیاتی بهره بگیرید. در غیر این صورت هر اشتباهی که در این زمینه رخ دهد می تواند باعث وارد شدن خسارات مالی سنگین به کسب و کارتان شود.

انتهای پیام/

R30411/P/S1407/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟

تین نیوز

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: در مورد واردات وسایل حمل و نقل عمومی وعده های زیادی شنیدیم و عملا اتفاق خاصی نیفتاد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نرجس سلیمانی در دویست و سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با بیان اینکه باعث تأثر است که پس از گذشت نزدیک به سه سال از دوره مدیریت شهری به اندازه هزینه های سفر به چین، وسایل حمل و نقل عمومی اضافه نشده است، گفت: شرکت ها در تمام دنیا انواع مختلفی دارند. به طوری که یا تک نفره یا سهامی عام، یا سهامی خاص، یا تعاونی و یا زیر مجموعه دولت هستند. شهرداری با یک شرکت قرارداد بسته که زیرمجموعه یک شرکت خصوصی است.

سلیمانی ادامه داد: اولین امضاء کننده قرارداد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری است و با توجه به سند امضاء شده، گاهی اوقات قرارداد و گاهی تفاهم نامه، گاهی موافقت نامه و گاهی قرارداد تکمیلی عنوان شده است. به نظر می رسد این مسیر صعب العبور است.

وی با بیان اینکه نکته دوم در قرارداد در مورد تأمین کننده مالی است، افزود: چرا از میان این همه تأمین کننده منابع مالی در چین، شرکتی با مسئولیتی محدود در جایگاه تأمین کننده مالی در نظر گرفته می شود؟ عدم توجه به نکات بدیهی در اصول حقوقی همچون مکان انعقاد قرارداد را شاهد هستیم. در بررسی ها چه به عنوان عضو شورا و چه به عنوان عضو کمیسیون از شهردار سوال کردیم و قانع کننده نبوده است.

سلیمانی با اشاره به نامه بانک مرکزی به تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۲۴ در خصوص رقم مالی قرارداد، گفت: با این حجم از موضوع مالی ابهاماتی وجود دارد که باید به آن پاسخ داده شود. نرخی به عنوان مبنا در نظر گرفته شده و پنج درصد انتفاع و ضرر را تا پنج سال به دلیل نوسانات مالی برای طرفین ایجاد خواهد کرد. تهاتر نیاز به کارشناسی دقیق دارد تا آنچه تحویل داده می شود و آنچه که می گیریم در تعادل باشند.

سلیمانی تاکید کرد: در مورد واردات وسایل حمل و نقل عمومی وعده های زیادی شنیدیم و عملا اتفاق خاصی نیفتاد. مدیریت شهری در حوزه اجرایی با تک ماده نیز به نمره حداقلی نمی رسد البته زمان محدودی باقی مانده است. با مصاحبه های متعدد نتیجه ای حاصل نخواهد شد و باید کار جهادی برای ماندگار کردن مدیریت شهری دوره ششم صورت بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟