Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فناوری قم گفت: جشنواره فیلم کوتاه «نوآوری و فناوری» که 30 آذر ماه مهلت ارسال آثار آن به پایان رسیده بود تا هفتم دی ماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید حسین اخوان‌ علوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، با اشاره به ماموریت جدی رسانه‌ها در زمان کنونی اشاره و اظهار کرد: رسانه‌ها باید مسائل مهم و استراتژیکی ملی را گرم نگه دارند و نگذارند اهمیت چنین مسائلی سرد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر در یک جنگ نابرابر اقتصادی و فناوری با دشمنان هستیم، بیان کرد: اگر قرار است با قدرت مقابل این ظلم بایستیم باید در عرصه فناوری با آنها به مقابله بپردازیم و این اتفاق تنها زمانی رخ می‌دهد که رسانه‌ها به این مسائل به صورت جدی بپردازند و این بحث را در سطح جامعه گرم نگه دارند.

رئیس پارک علم و فناوری قم با بیان اینکه حوزه فناوری از موضوعات راهبردی در کشور محسوب می شود، تصریح کرد: در شرایط کنونی باید تمام ظرفیت کشور به کمک توسعه فناوری بیاید که در این راستا ضرورت دارد درک صحیحی از اهمیت فناوری در شرایط کنونی بوجود بیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه «نوآوری و فناوری» بیان کرد: یکی از مهمترین اهدافی که این جشنواره دنبال می‌کند، استفاده از فناوری فیلم و سینما برای توسعه سخت افزار و نرم افزار فناوری است.

اخوان علوی دیگر اهداف برگزاری این جشنواره را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: فرهنگسازی و تقویت فیلم سازی در حوزه فناوری، حمایت مادی و معنوی از هنرمندان عرصه فناوری، ارتقاء آموزش، تحلیل و تدوین ساخت انواع فیلم‌های مستند و غیر مستند برای معرفی دستاوردهای نخبگان و صاحبان ایده‌های جدید و کمک به تقویت اقتصادی دانش بنیان با استفاده از ابزار رسانه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: آشنایی با شرکت‌های دانش بنیان و معرفی دستاوردهای آنها با استفاده از فیلم، فراهم کردن بستر مناسب برای رقابت فیلم سازان با موضوع فناوری، ارتقاء سطح بینش و آگاهی شرکت‌های دانش بنیان از دستاوردهای سایر شرکت‌های استان در عرصه فناوری از دیگر اهداف این جشنواره محسوب می شود.

رئیس پارک علم و فناوری قم در ادامه سخنان خویش با اشاره به استقبال از برگزاری این جشنواره عنوان کرد: آثار قابل قبولی به دبیرخانه این جشنواره رسیده است و به همین دلیل از یکم تا هفتم دی ماه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تمدید شد.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه جشنواره استانی در نظر گرفته شده بود اما آثاری نیز از سایر استان‌ها به دبیرخانه ارسال شده است.

اخوان علوی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کوتاه «نوآوری و فناوری» در کشور تا کنون مشابهی نداشته است، عنوان کرد: این جشنواره به منظور استفاده از فناوری فیلم و سینما برای معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و دستاوردهای فناوری در کشور برگزار می‌شود که امیدواریم بتوانیم با تجربه‌ای که از این جشنواره کسب می‌کنیم نسبت به دایر کردن دبیرخانه دائمی در قم و برگزاری ملی این جشنواره اقدام کنیم.

وی از دو روز اکران عمومی آثار راه یافته به این جشنواره خبر داد و بیان کرد: آثار راه‌یافته به نخستین دوره جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری قم، در روزهای 27 و 28 بهمن‌ماه به‌صورت عمومی اکران و اختتامیه این جشنواره نیز روز 29 بهمن‌ماه همزمان با روز«اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی» در یکی از سالن‌های فرهنگی هنری استان قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری نوآوری جشنواره قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان

مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، محمد قویدل با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر استان تا دهم اردیبهشت جاری، اظهار کرد: امتیاز ویژه ثبت‌نام در این آزمون برای افراد دارای سوابق نهضت سوادآموزی، حق‌التدریس و خرید خدمات آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: به منظور تأمین نیروی انسانی ماندگار در مناطق خاص و صعب‌العبور (سخت گذر) استان برای نخستین بار در کشور سهمیه‌ای خاص به منطقه بشاگرد و جزایر استان اختصاص داده شد و از بین جوانان تحصیل کرده این مناطق ۲۵۰ نفر معلم به منطقه بشاگرد و ۵۰ نفر به جزایر استان شامل ابوموسی، لاوان، لارک، هنگام و هندورابی اختصاص داده شده است که ثبت‌نام در این آزمون از روز پنجشنبه سی‌ام فروردین آغاز شد.

وی ادامه داد: مهلت ثبت‌نام متقاضیان که تا پایان هشتم اردیبهشت سال‌جاری بود، تمدید شده است و علاقه‌مندان تا دهم اردیبهشت فرصت دارند تا با مراجعه به سایت مرکز جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

قویدل ادامه داد: کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه چهاردهم خردادماه روی درگاه مرکز جهاد دانشگاهی قرار خواهد گرفت و آزمون نیز در روز پنجشنبه هفدهم خرداد در بشاگرد و برای سهمیه جزایر در بندرعباس برگزار خواهد شد.

کد خبر 748701

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»