Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة گفت: آنچه در دنیای امروز شاهد آن هستیم ارزش‌های اخلاقی و حتی حقوق بشری که جریان سلطه مدعی آن هستند تا وقتی برای آنان کارساز است که در خدمت منافع خودشان باشد.

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی طی سخنان در مراسم تجلیل از مقام شیخ زکزاکی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی با بیان این که در طول سال‌های طولانی وهابیت بسیار تلاش داشتند عشق به اهل البیت را از بین ببرند، اما تا به امروز توفیق چندانی به دست نیاورده اند، گفت: در سرزمین نیجریه، خدمات و اخلاق نیک شیخ زکزاکی، این عالم مجاهد و آمادگی امت زمینه را فراهم کرد تا میلیون‌ها نفر به مکتب اهل البیت (ع) بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که به واقع یک انسان فداکار مجاهد به همراه انسان‌های فداکار دیگری این کار را به انجام رساندند که موجب هراس و نگرانی جریانی شد که به دنبال تسلط بر منابع و ذخائر دنیای اسلام در همه جای عالم بود، ابراز کرد: به تدریج روز به روز حرکت توسعه پیدا کرد و ترس و نگرانی دشمنان نیز بیش‌تر شد.
عباسی با بیان این که امروز گروه‌های تکفیری همچون بوکوحرام به نام اسلام فعال و مشغول جرم و جنایت هستند و به جان انسان‌ها تعدی می‌کنند، گفت: جمع زیادی از مسلمانان و غیر مسلمانان به دست اینان به نحو فجیعی کشته شدند، اما در این میان مجموعه شیخ زکزاکی همه توان خود را در خدمت رسانی به مردم و تاسیس مدارس و خیریه‌ها قرار داد و توانست دل‌های پاک را به سمت مکتب اهل البیت متمایل کند.
راهپیمایی‌های چندین میلیونی با حضور شیخ زکزاکی لرزه بر جان دشمنان مستکبر انداخته
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که منطقه غرب آفریقا از گذشته قرن هاست محل مشتاقان و ارادتمندان اهل البیت قرار داشته و به دلیل حضور دلبستگان اهل البیت (ع)، عشق آنان در وجودشان ریشه دوانده است، ابراز کرد: همه این‌ها حاصل زحمات و دستاورد‌های یک عالم ربانی است؛ همچنین این حرکت عظیم و گسترده موجب نگرانی جریانی شده است که به دنبال تسلط در منابع و ذخائر دنیا در همه جای عالم بوده و می‌باشد.
وی با بیان این که از سوی دیگر روز به روز ترس و نگرانی دشمن از گسترش اسلام بیش‌تر شده است، بیان کرد: در برخی سایت‌ها مراسم عاشورا، پیاده روی اربعین و راهپیمایی‌های چندین میلیونی با حضور شیخ زکزاکی لرزه بر جان دشمنان مستکبر انداخته که این توان، حاصل تبلور روح مجاهدتی بود که شیخ زکزاکی در ملت دمید.
عباسی با بیان این که آنان ابتدا در سال ۲۰۱۴ مراسمی را که روز قدس با حضور جمعیت چند میلیونی برگزار شد، به خاک و خون کشیدند و جمع زیادی از پیروان اهل البیت را به شهادت رساندند، خاطر نشان کرد: فقط در آن حادثه سه نفر از فرزندان شیخ در یک روز به شهادت رسیدند و صبر و بردباری این انسان بزرگوار سبب شد در یک روز سه جوانش به شهادت برسند، اما می‌بینید نسبت به هدفش در هیچ مقطعی سست نمی‌شود.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که از سوی دیگر شما امروز شاهد هستید از کشور‌های مختلف مسلمانان و غیر مسلمانان در عراق در پیاده روی باشکوه اربعین شرکت می‌کنند و از این قدرت نمایی و مانور وحشت دارند، تصریح کرد: از سوی دیگر باید دید در ورای این اتحاد چه معنایی نهفته شده است.
وی با بیان این که صحنه گردان‌های ماجرا حاضر نیستند جمعیت چند ده میلیونی راهپیمایی اربعین را تحمل کنند و به همین سبب، به این جمعیت حمله ور شدند، عنوان کرد: در این جریان بیش از هزار نفر انسان بی گناه و بدون هیچ امکانات و ابزاری به همراه سه نفر دیگر از فرزندان پسر شیخ زکزاکی به صورت مظلومانه به شهادت می‌رسند.
عباسی با بیان این که از سوی دیگر ۶ نفر از پسرانش در این مسیر به شهادت رسیدند و خود شیخ و همسر او را دستگیر می‌کنند و با وضع بسیار ناگوار ایشان را در حبس نگاه داشتند چرا که خواری در چشم وهابیت، آمریکا و اسراییل نشسته که خواب را از چشمان آنان ربوده است، اظهار کرد: جرم نهضت نیجریه این بود که در حقیقت پیام مثبت به دعوت امام و انقلاب داده و این برای سلطه گران عالم گناه بزرگی است که مجازات سنگین دارد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که در راستای این مساله، آنان یکسال شیخ زکزاکی را در حبس نگاه داشتند که سبب شد از دنیای اسلام صدای اعتراض انسان‌های عدالت خواه بلند شود، افزود: سرانجام آنان ناچار شدند دادگاهی تشکیل شود که حکم به بی گناهی شیخ زکزاکی دادند، اما در عین بی گناهی او و وضعیت جسمی نگران کننده شان، حاضر نیستند اجازه دهند حکم دادگاه اجرا شده و ایشان از زندان آزاد شوند.
وی ادامه داد: جوانان عزیز دلتان را به جریان سلطه و لبخند آنان خوش نکنید، چون هرگز خیرخواه هیچ ملت و مردمی نبودند و توطئه شان را امروز در منطقه می‌بینید که به دنبال آتش افروزی هستند و می‌خواهند ملت‌ها را به جان هم بیاندازند و کینه و نفاق در میان ملت‌های همسایه که باهم برادرند و سرنوشت مشترک دارند ایجاد کنند.
عباسی با بیان این که برای آنان هیچ چیز جز منافع مادی خودشان اهمیت ندارد و اخلاق، معنویت، انسانیت، ارزش‌های اخلاقی و حتی حقوق بشری که خودشان مدعی آن هستند تا وقتی کارساز است که در خدمت منافع خودشان باشد، بیان کرد: به عبارت دیگر اگر ده‌ها هزار زن و مرد یا کودک و بزرگسال یمنی قتل عام شوند، اما جریان به نفع استکبار تامین باشد، مشکلی وجود ندارد چراکه برای آنان خون انسان‌های مظلوم ارزشی ندارد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که جریان سلطه اگر برای یک صهیونیست اتفاقی صورت گیرد، دنیا را به آتش و خاک و خون می‌کشند، اما در برابر ظلم‌های آشکار عکس العمل ندارند، ابراز کرد: اگر کسی به لبخند اینان امید دارد اشتباه است و نباید به آنان دل بست؛ از سوی دیگر ما نیز امروز اینجا جمع نشده ایم که صدای مظلومیت شیخ زکزاکی و نهضت اسلامی نیجریه فقط به گوش این‌ها برسد بلکه این صدا باید به گوش شنوای انسان‌های آزاده، حقیقت جو و عدالت خواه در عالم رسیده تا آنان بدانند که این نهضت کماکان در همواره تاریخ زنده است.
شیخ زکزاکی عاشق امام ره بود
وی با بیان این که اگر در راه حق برای خدا از شما طلب یاری کردند، وظیفه و تکلیف واجب شما، اجابت آن است، خاطر نشان کرد: امروز در همه دنیا امیر مومنان (ع) را به عدالتخواهی و دفاع از مظلوم می‌شناسند و امروز نیز وظیفه و تکلیف شما اجابت از دستور خداوند برای دفاع از مظلومان بر اساس همان شیوه امیر مومنان (ع) است.
عباسی با بیان این که انسان‌ها نباید برای دنیا پا روی حق و حقیقت گذاشته و طالب آن باشند، خطاب به طلاب جامعه المصطفی عنوان کرد: حرف حق را بگویید و از گفتن حق پرهیز نکنید؛ با ظالمان دشمن باشید و زیربار ظلم نروید و بدانید که پیروان راستین علی (ع) باید دنباله رو شیوه او نیز باشند و وصیت‌های او را دنبال کنند.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: پیامبر مکرم (ص) چند سال قبل از مبعوث شدن به رسالت، در آن فضای جاهلیت در پیمان جوانمردان شرکت کردند و بعد‌ها بعد از رسالت فرمودند در جمعی با جوانمردان مکه پیمان بستیم که از مظلوم دفاع کنیم و آن پیمان در زمان جاهلیت و قبل از اسلام هدفش دفاع از مظلومان و یار و یاور آنان بود و پیامبر (ص) فرمودند امروز هم اگر کسی من را به آن پیمان دعوت کند، بدون تردید اجابت خواهم کرد.
وی با بیان این که شیخ زکزاکی عاشق امام بود و باید بدانید که شما این پرچم نهضت را امروز در دست گرفتید و ان شا الله همیشه آن را به اهتزاز نگاه دارید و مردم نگذارند این پرچم از دستانتان بیافتد، خاطر نشان کرد: امروز همه ما اینجا جمع شده ایم تا صدای انسان‌های آزاده را به گوش جهانیان برسانیم.


شیخ زکزاکی امروز اسطوره و نماد مقاومت، ایستادگی، مجاهدت و فداکاری است
عباسی ادامه داد: اینجا آمده ایم برای یک انسان فداکار و مجاهد که جان به کف به میدان آمد و ۶ فرزند خود را به فاصله یکسال در راه حق فدا کرد که این جریان، فداکاری و عظمت روحی والایی می‌خواهد؛ بدون شک شیخ زکزاکی امروز اسطوره و نماد مقاومت، ایستادگی، مجاهدت و فداکاری است که باید به مقام او درود فرستاد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که باید بدانید پیام امام امت به گوش ما رسید و ملت ما را به حرکت درآورد، تصریح کرد: امروز پرچم پیام نهضت در دست ملت عزیز بوده و روز به روز در عالم در حال گسترش است که در این راه پرفراز و نشیب پیش رو هرگز از صدای رسانه‌های بیگانه نباید واهمه به دل راه دارد.
وی با بیان این که امروز رسانه‌های پرسر و صدای امپراطوری غرب تلاش دارند جلوی حرکت گرفته شود، اما بدانید اگر در راه حق قدم گذاشتید خداوند شما را یاری می‌کند، افزود: این وعده حق و تخلف ناپذیر الهی است که ما بدان یقین داریم که پایان این صبر، استقامت و ایستادگی قرارگرفتن همه قدرت الهی و ملکوت عالم در خدمتشان است.
عباسی گفت: امیدواریم صدای مظلومیت نهضت اسلامی نیجریه، پیروان مکتب اهل بیت (ع) و میلیون‌ها انسان و مظلومیت شیخ زکزاکی به گوش جهانیان رسیده و هرچه زودتر شاهد نجات این عالم فداکار باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن جامعه المصطفی العالمیه تجلیل از شیخ زکزاکی حرم مطهر رضوی علی عباسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۱۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد دفاتر تقریب به ۳۵ دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛ دکتر علی سروری وجد در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: از سال ۹۸ با ابتکار دکتر تهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در استان‌های تقریبی حرکت خوبی شروع شده و تعداد دفاتر تقریب به ۳۵ دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است و این دفاتر در استان‌هایی که برادران و خواهران اهل سنت و تشیع زندگی می کنند، ایجاد شده اند.

وی در ادامه گفت: مسئله غزه نشان داد که امت اسلامی از هر قوم و مذهبی و با هر گرایشی در دفاع و حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه و فلسطین هستند و نسبت به دشمن مشترک ثابت القول هستند و محکم ایستاده اند مخصوصاً در ایام میلاد حضرت مسیح (ع) برادران و خواهران عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در میلاد حضرت مسیح(ع)، آنها نیز پا به میدان گذاشتند و یک نشست بین ادیانی در تهران برگزار شد و الحمدلله خیلی مفید و مؤثر بود.

سروری‌مجد افزود: حوادث اخیر که در دانشگاه‌هاي آمریکا همین امر را نشان می دهد وقتی مسئله انسانيت تبدیل به فطرت پاک انسانی از باب توحیدی می شود یک اتفاقی خوبی بین ادیان و مذاهب شکل می گیرد.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت:  در ۵ سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی از حیث آموزشی و پژوهشی و از حیث اداری و مالی و از نظر نظم و انضباط رشد صعودی خاصی پیدا کرده است و سامانه های آموزشیار برای تمام فرایندهای آموزشی از ابتدا تا انتها به صورت یکپارچه و متمرکز در سطح کشور فعال شده است.

سروری‌مجد در ادامه از راه اندازی سامانه های پژوهش یار خبر داد و اظهار داشت: سامانه پژوهش یار برای کلیه فرایندهای پژوهشی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا شکل گرفته و آن بی انضباطی هایی که در حوزه پایان نامه ها و رساله ها در گذشته بوده خوشبختانه ساماندهی شده است و پیش دفاع متمرکز برای پایان نامه ها داریم و سخت گیری هایی که در تدوین مقالات وجود داشت از بین رفته و  آزمون های زبان هم به سختی پیگیری خواهد شد و تلاش می کنیم که افراد باسواد در دانشگاه آزاد اسلامي فارغ التحصیل شوند.

وی اضافه کرد: همچنین در ۵ سال اخیر انضباط مالی با راه اندازی سامانه حساب یار که راه اندازی شده اند مرتفع  شده و چک های بلا محل و پرداخت های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد اسلامی اصلا امکان‌پذیر نیست.

سروری‌مجد در ادامه این دیدار به فعالیت ۲۷۶ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر  یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو و ۵۰ هزار هیئت علمی تمام وقت و وابسته و ۱۵۰ هزار دانش آموز و ۸۰۰ مدرسه وجود دارد که کار رصد و کنترل این واحدهای آموزشی نیازمند این سامانه ها بوده که الحمدلله در ۴ و ۵ سال اخیر اتفاق افتاده است و همه چیز به صورت متمرکز رصد و کنترل می شود و آن انضباط علمی و انتظاری که مقام معظم رهبری بر ما در سه امر داشتند محقق شده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور خاطر نشان کرد: حفظ کیان دانشگاه، ارتقای علمی و گسترش فضای انقلابی بوده ابلاغیه مقام معظم رهبری به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کشور بوده است که ما ملزم به تلاش بر این سه محور شویم و تمام واحدهای دانشگاه را بر مبنای این سه حوزه خطیر و مهم تقسیم بندی کردیم.

سروری‌مجد تصریح کرد: کمیسیون گسترش فضای انقلابی با حضور رؤسای تمام استان‌ها و معاونین ذیربط و کمیسیون حفظ کیان دانشگاه آزاد اسلامی و کمیسیون ارتقای علمی تشکیل شده است و روندی که‌ اکنون در استان کردستان در زمینه این سه حوزه مطالبات رهبری وجود دارد الحمدلله روند قابل قبول و خوبی است که انشاءالله بتوانیم مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه دانشگاه را عملی کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • حمایت جهانی از فلسطین «طوفان الاقصی» دوم است/ اسرائیل بازنده اصلی
  • تعداد دفاتر تقریب به ۳۵ دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • انعکاس مظلومیت کودکان غزه در ادبیات مقاومت
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است