Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت سالروز تاسیس پست بانک ایران و آغاز بیست و چهارمین سال فعالیت این بانک، پیام تبریکی به کارکنان، مشتریان و سهامداران این بانک صادر کرد.

به گزارش ایران اکونومیست-اقتصاد کشور بانک محور است و پست‌بانک‌ایران بانک توسعه‌ای ‌تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بزرگترین تأمین کننده مالی خُرد در روستا و نقاط کم برخوردار، در 23 سال گذشته کوشیده تا در تهیه و توسعه زیرساخت های مالی و بانکی در بخش روستائی نقش محوری ایفاء کند و در سال‌های اخیر نیز همواره به‌عنوان حامی اصلی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تغییر رویکرد و تمرکز این بانک در حوزه فناوری اطلاعات، باعث گسترش خدمت رسانی در این بخش شده است. همراهمی با روند رو به رشد کشور در حوزه استارت آپ ها و فعالیت های نوآورانه و رشد تعداد شرکت های نوپا و فین تک ها، نشان دهنده عزم راسخ و تغییر رویکرد و نگرش به حوزه نوآوری و فناوری این بانک است. تحولات اخیر در زمینه گشایش صندوق های خطرپذیر، شتاب دهنده ها و ...، نقطه شروعی برای تنوع در تأمین مالی شرکت ها به ویژه استارت آپ هاست و شرایط موجود در همکاری بانک ها و فعالان این حوزه می تواند شرایط را برای مشارکت و رشد اقتصادی و افزایش سهم اقتصاد دیجیتال فراهم کند.
پست بانک ایران به عنوان بانک تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT، در سال های اخیر تلاش مضاعفی برای ایفای نقش در این حوزه داشته و ایجاد شعبه نوآوری در مکان استارت آپ ها و کارخانه نوآوری، به منزله سیاست گذاری در این بخش بوده و بیانگر حرکت نوینی به سمت تحولات نوین است.
لازم است سیاست های این بانک در چارچوب مدیریت شفاف شیشه ای، حمایت همه جانبه از بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را تقویت کرده و تحول بانکداری نوین در قالب بانکداری دیجیتال برای حرکت بسوی اقتصاد هوشمند دیجیتال را سرلوحه کار قرار دهد و با ارتقای شاخص های ارزیابی بانکی، خدمات نوین مالی و بانکی را در نقاط کم برخوردار و روستائی توسعه داده و شکاف خدمات مالی و بانکی در حوزه شهر و روستا را کاهش دهد.
انتظار دارد پست بانک ایران، توسعه زیرساخت پیام رسان بین شعب مبتنی بر فناوری بلاک چین را عملیاتی نموده و بحث مطالعه رمزارزها را بطور جدی در برنامه های عملیاتی خود قرار دهد.
فرارسیدن اول دی ماه، سالروز تاسیس و آغاز 24سال فعالیت پست بانک ایران را گرامی داشته و به تمامی همکاران خدوم و زحمت کش و همچنین مشتریان و سهامداران آن تبریک عرض می کنم و امیدوارم در سایه عنایات حضرت حق تعالی همواره گام های موثری را در استمرار خدمت رسانی به مردم عزیز به ویژه روستائیان و مناطق محروم بردارند.
محمدجواد آذری جهرمی

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر رمزگشایی از سبک پوشش رهبر کره شمالی ثبت به یادماندنی ترین لحظات اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ دهگانه جذاب ترین خودروهای نمایشگاه لس آنجلس تصاویر دیدنی‌ از چهار گوشه جهان تصاویر: اثر هنری با کفش پاشنه بلند در اعتراض به زن کشی عکاسی از آرواره کوسه‌ها از فاصله نزدیک فرود در خطرناک‌ترین فرودگاه جهان تصاویر: دختران مکانیک در شهرزیبا ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار زمان بازگشت سرمربی استقلال به ایران مشخص نشد تیمی بزرگ با قلب و رؤیایی بزرگ هستیم پیام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت سالروز تاسیس پست بانک ایران بهره مندی 717 هزار میلیارد ریالی بخش های اقتصادی از تسهیلات بانک ملی ایران تخصیص ۱۵ میلیون تومان برای احیای باغ های چای نگران سوختن رمز دوم یکبار مصرف نباشید! دیدار اعضای شورای فنی و مدیریت ریسک با سرپرست بیمه ایران سيستم‌هاي فروش محصولات ايران خودرو بهبود يافت نقشه راه توسعه محصول ايران‌خودرو تدوين شد صدور مجوز واردات موز، انبه و آناناس در ازای صادرات سیب درختی كاهش 30 درصدی دی اكسید كربن توسط پست نروژ افق توسعه شركت ملی پست برمبنای بهبود كیفیت خدمات ترسیم شده است ​مهمان نوازي واقعي ژاپني اسلامی: ثبت نام ٢٦٠ هزار نفر ار ٣١ استان کشور در مرحله اول مسکن ملی ​چانگان در هند ركورد توليد در شركت زامياد شكسته شد کیک‌های حاوی قرص در تهران مشاهده نشده است شدت مصرف انرژی کشور؛ بسیار بالا و بی‌رویه است رضا عطاران این هفته با «زیر نظر» به سینماها می‌آید "شَستا"، اسپانسر جدید فدراسیون فوتبال ایران پربیینده ترین ها پربحث ترین ها آغاز بکار نمایشگاه ایران بیوکل در برج میلاد قیمت نفت ۶۰ تا ۶۵ دار برای اوپک و متحدانش مطلوب است کند شدن روند واردات موبایل باعث اختلال در بازار شب عید خواهد شد قیمت انواع آجیل در آستانه شب یلدا افتتاح نخستین خط تولید کمباین برنج در اراک با حمایت 230 میلیارد ریالی بانک کشاورزی بررسی های علمی مبنای بسیاری از تصمیم گیری های هیأت مدیره در بانک کشاورزی است خدمات صندوق ضمانت راهگشای رونق صنعت فرش دستباف است شکوفایی اقتصادی، با بسته حمایتی ویژه‌ی خدمات بانکی بانک‌پاسارگاد مدل رتبه بندی اگزیم بانک ایران در کشور خاص و منحصر به فرد است رمز دوم یکبار مصرف کارت‌های بانک صادرات ایران با موفقیت از اول دی‌ماه عملیاتی خواهد بود افت ۲۰۰ تومانی قیمت دلار در صرافی‌های بانکی نشست ربیعی با پذیرفته شدگان آزمون استعدادیابی منطقه ماهشهر اجرای طرح رمز دوم پویا بصورت مرحله‌ای در بانک‌ها در چند روز عواملی که سرنوشت نرخ ارز را تاپایان سال جاری رقم خواهد زد راه‌اندازی سوپرمارکت‌های مالی در بورس شاخص بورس در آخرین هفته پاییز سه درصد افزایش داشت برنامه‌ریزی مدون برای برداشت میعانات گازی از پالایشگاه‌ها حمایت سازمان بنادر از توسعه گردشگری دریایی محرک اصلی صادرات ایران، مدیریت مناسب نرخ ارز است کارگروه سنگ‌های قیمتی راه اندازی می شود صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور

ایسنا/اردبیل مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: آئین نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در حال تدوین است.

صمد نژادابراهیمی ۸ اردیبهشت در نشست موزه‌های دانشگاهی در دانشگاه محقق اردبیلی به هم‌اندیشی بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و کمیته ملی موزه‌ها تاکید کرد و گفت: هماهنگی کامل این سه رکن جهت ارتقای جایگاه، کیفیت و انسجام حرفه‌ای، فنی و تخصصی بسیار مهم است.

وی با اشاره به بررسی پیش‌نویس آئین‌نامه موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، افزود: انتظار می‌رود نظرات تکمیلی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام تا آئین نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور بر اساس اسناد بالادستی و طبق مقررات موزه‌ای کشور و با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهایی شود.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تاسیس موزه تاریخ علوم این دانشگاه در سال‌های اخیر، گفت: این موزه با ابتکار و خلاقیت خود توانسته است در دوره‌های مختلف در ردیف موزه‌های برتر کشور قرار گرفته و جایزه ترویج علم جمهوری اسلامی ایران را نیز از آن خود کند.

وی با بیان اینکه برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها برای اولین بار در کشور در دانشگاه محقق اردبیلی از اقدامات خوب این موزه است، ادامه داد: نگاه علمی به موزه و موزه‌داری و توجه به این امور و نشان‌دادن سیر تحول علوم به دانش‌آموزان و دانشجویان در موزه‌های علمی و دانشگاهی بسیار مهم است.

میرسید احمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم ایران) گفت: با توجه به شعار روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۴ مبنی بر آموزش و پژوهش در موزه‌ها و نقش ویژه‌ای که دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و موزه‌های آنها در تحقق این امر دارند، باید برنامه‌ها و اهداف ویژه‌ای در همه موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی پیش بینی و اجرا شود و نقش آموزشی و پژوهشی آنها پررنگ نشان داده شود.

وی افزود: لازم است شرایط و وضع موجود موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بررسی شده و برای رفع و کاهش مسائل و چالش‌های موجود با هماهنگی کامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تلاش شود.

محمد انوار رئیس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به بیانیه پایانی اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در این دانشگاه، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بطور مشترک خواستار توجه ویژه در امر آموزش، ترویج و پژوهش در موزه‌ها و حفظ  میراث فرهنگی، علمی و طبیعی به عنوان بقای هویت ایرانی اسلامی و حرکت در مسیر تمدن‌سازی و مرجعیت علمی با تمام قوا، ارکان و شئونات کشور و جامعه می‌باشند.

وی با اشاره به اهتمام معاونت پژوهشی و بالاخص دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ساماندهی موزه‌های دانشگاهی و موسسات آموزشی و پژوهشی کشور و تدوین پیش‌نویس آئین‌نامه مربوطه، افزود: تدوین این آئین‌نامه امری لازم و ضروری جهت حفظ هویت علمی و پژوهشی کشور و ترویج آن می‌باشد.

رئیس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: انتظار می‌رود به جهت معرفی کلیه موزه‌ها اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی در سطح کشور، تمامی موزه‌های کشور در آئین موزه برتر کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم ایران) شرکت نموده و تجربیات ارزنده خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی دایر و این کنفرانس با حمایت وزارت علوم، تحقیقاتی و فناوری، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم ایران) و کمیسیون ملی یونسکو تداوم یافته و بطور سالانه و یا دوسالانه برگزار خواهد شد، ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به شعار جهانی موزه‌ها در سالجاری مبنی بر آموزش و پژوهش در موزه، کلیه موزه‌های کشور بخصوص موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و علوم و فناوری با اجرای برنامه‌های متنوع برای تحقق این شعار اهتمام ورزند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند