Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای قطعنامه‌ حقوق بشری علیه ایران را محکوم کردند و از دستگاه‌ دیپلماسی خواستند تا ضمن پایش مواضع کشورهای معاند دسیسه‌های ضد ایرانی را در عرصه‌ بین‌المللی خنثی کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، یوناتن بت‌کلیا،  سیامک مره‌صدق،  اسفندیار اختیاری کسنویه یزد، کارن خانلری و ژرژیک آبرامیان نمایندگان آشوریان، کلیمیان، زرتشتیان، مسیحیان ارمنی شمال کشور و مسیحیان ارمنی جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در بیانیه‌ای ضمن محکومیت تصویب قطعنامه علیه نقض حقوق بشر در ایران، آن را رویکردی یکجانبه و مغرضانه دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «در نشست هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفت و یکی از آنها، قطعنامه حقوق بشری علیه ایران بود که از سوی کانادا پیشنهاد شد. در رأی‌گیری به عمل آمده ۸۱ عضو سازمان ملل متحد موافق قطعنامه بودند، در حالی که ۳۰ عضو رأی مخالف، ۷۰ عضو رأی ممتنع داده و ۱۲ عضو نیز در رأی‌گیری شرکت نکردند.

در این بیانیه تصریح شد: این قطعنامه اگرچه در ظاهر محتوای حقوق بشری دارد ولی ماهیتا بیانیه‌ای سیاسی است که کاملا به صورت ابزار فشار با اهداف راهبردی مشخص علیه کشورمان مطرح و اعمال می‌شود.

نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس در این بیانیه عنوان کردند: ما نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی قطعنامه مذبور را به مثابه استفاده ابزاری از مفاهیم حقوق بشر به شدت محکوم کرده و آن را رویکردی یکجانبه و مغرضانه می‌دانیم که بار دیگر با بکارگیری استانداردهای چندگانه سعی در انزوای بین‌المللی کشورمان دارد.

این بیانیه افزود:‌ ما همچنین از دستگاه دیپلماسی کشورمان انتظار داریم با بیان محکومیت رساتر و موثرتر در قبال این قطعنامه، بر اساس صف‌آرایی‌های جهانی درخصوص اینگونه قطعنامه‌هایی، پایش مواضع و حرکات کشورهای معاند و مرتجع منطقه را همواره در دستور کار خود داشته باشد و همگام با کشورهای دوست چنین دسیسه‌های ضدایرانی آمریکایی، رژیم صهیونیستی و متحدانش را در عرصه‌های بین‌المللی خنثی سازد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است. ممکن است اختلاف نظر‌هایی بین آن‌ها وجود داشته باشد، اما در مجموع از جبهه انقلاب هستند.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است.

وی افزود: ممکن است اختلاف نظر‌هایی بین آن‌ها وجود داشته باشد، اما در مجموع از جبهه انقلاب هستند.

حسینی اظهارداشت : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

وی افزود: مرحله دوم انتخابات در تهران بسیار مهم است، زیرا ۱۶ نفر دیگر باید انتخاب شوند.

حسنی ابراز داشت : نمایندگان تهران به دلیل وقت آزادتر، می‌توانند بیشتر روی وظایف اصلی مجلس تمرکز کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : انتخاب هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها از اهمیت بالایی برخوردار استو در استان‌ها و شهرستان‌ها، انتخاب نمایندگان به دلیل تعداد کاندیدای کمتر، آسان‌تر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • چرا سریال «حشاشین» در ایران مجوز ندارد؟
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد