Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@00:15:10 GMT

اعلان خطر وزیر بهداشت درباره بهداشت روانی جامعه

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۰۱۵۸۹

اعلان خطر وزیر بهداشت درباره بهداشت روانی جامعه

وزیر بهداشت گفت: شیوع افسردگی و روان های گرفتار زنگ خطری برای متخصصان عرصه سلامت است که متاسفانه در حال حاضر در حوزه بهداشت روان در جامعه به شدت دچار مشکل هستیم و من به عنوان وزیر بهداشت در این رابطه اعلان خطر می‌کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید نمکی امروز در آئین بهره‌برداری از بخش موقوفه شادروان نظام مافی در بیمارستان روانپزشکی رازی شهرری اظهار داشت: یکی از بخش‌های مغفول و مجهول مانده در نظام سلامت، مربوط به بیماران اختلال روان است و با این وجود افزایش تخت بیمارستانی برای درمان این بیماران به عنوان کمک‌رسانی مهم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تلخ است که بگویم ما نیازمند تخت بستری بیماران دچار اختلالات روانی و همچنین نیازمند تخت برای درمان بیماران قلبی و عروقی هستیم زیرا که این اظهارات نشانگر عملکرد ناکافی و غیرقابل قبول در حوزه بهداشت و درمان است.

وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: در صورتی که عملکرد بهتری در امر پیشگیری و بهداشت  داشتیم در حال حاضر تا این حد نیازمند تخت‌های بستری در کشور نبودیم.

نمکی با بیان اینکه شیوع افسردگی و روان‌های گرفتار زنگ خطری برای متخصصان عرصه سلامت است افزود: متاسفانه در حال حاضر در حوزه بهداشت روان در جامعه به شدت دچار مشکل هستیم و من به عنوان وزیر بهداشت در این رابطه اعلان خطر می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه باید به شدت به عرصه اجتماعی بپردازیم گفت: چرا به روح‌نوازی رنگ فکر نکنیم؟ چرا شهری مملو از پریشانی و افسردگی و دلمردگی داشته باشیم؟ چرا شهری شاد و بانشاط نداشته باشیم؟

وزیر بهداشت ‌ادامه داد: سال‌ها پیش پروژه شهر سالم در منطقه 20 اجرا شد و در آن طرح نرده‌های پارک ها را جمع آوری کردیم و در و دیوار و فضای شهری رنگ‌آمیزی شد که پروژه بسیار موفقی بود و ادغام بهداشت و روان در نظام شبکه بهداشت و درمان صورت گرفت.

نمکی بیان کرد: زمانی که یک بیمار در تخت بیمارستان روانپزشکی بستری می شود نخست ماجرای سخت ما و آغاز یک پروسه بسیار پیچیده است لذا همه دست‌اندرکاران باید به فکر بهداشت روان جامعه باشند و این کار تنها در وزارت بهداشت محقق نمی‌شود.

وی همچنین افزود: تمام دستگاه های اجرایی، رسانه‌ها، صداوسیما، روحانیت، وزارت ارشاد، خیرین و همه باید کمک کنند تا نشاط و شادمانی را به جامعه برگردانیم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید امید را به جامعه تزریق کنیم.

وزیر بهداشت ‌در ادامه تاکید کرد: در شرایط فعلی برای اصلاح بهداشت روان جامعه دست تمنا به سوی همگان دراز می‌کنم تا بتوانیم امید و نشاط را به مردم باز گردانیم و دلمردگی و افسردگی را از جامعه بزداییم.

نمکی ادامه داد: این خطای استراتژیک علم طب بود که روانپزشکی را از بقیه رشته‌های پزشکی جدا کرد در حالی که نخستین رکن سلامت یک فرد سلامت روانی است و ریشه اکثر مشکلات جسمی نیز به دلیل مسائل روحی و روانی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تزریق امید و نشاط به جامعه، کاهش آسیب‌های روانی، طلاق، اعتیاد، خشونت ها، پرونده‌های قضایی و کیفری و هزینه‌های سنگین اقتصادی و اجتماعی را در بر خواهد داشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: امنیت روانی با انسجام و سلامت اجتماعی و توسعه ارتباط مستقیم دارد و ضروری است تا مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی در استان اردبیل احصا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلال آفاقی ظهر چهارشنبه در اولین جلسه کمیته امنیت روانی استان اردبیل اظهار کرد: نقدپذیری مسئولان لازمه احساس امنیت روانی شهروندان است و شایسته است تا با احصای مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی شهروندان اردبیلی و راهکارهای بازتولید احساس امنیت ذهنی در استان کارها را به پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت با ماهیت روانی خود، از مقوله‌های حقوق عمومی است و توجه به صیانت از آن و شناسایی راهکارهای بازتولید در تمام ابعاد، از ضروریات است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از بستر فضای مجازی در راستای ایجاد ناامنی روانی در جامعه با انتشار محتواهای کذب و مجرمانه، رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط دستگاه‌های ذیربط و واکنش سریع به هرگونه اعمال و رفتار مجرمانه فضای سایبری را خواستار شد.

آفاقی با تشریح مولفه‌های دیگری از موارد مخل امنیت روانی شهروندان مانند کارشکنی‌ها در امور مراجعین و سوءجریانات در ادارات، عدم دسترسی آسان مردم به مسئولان و وجود بسترهای فسادزا و سوءاستفاده از حقوق بیت‌المال، مسئولان بخش‌های مختلف را به نقدپذیری و تحمل شنیدن نظرات مخالف و ارتباط دوسویه تفاهم‌آمیز درجهت اصلاح امور فراخوانده، آن را لازمه احساس آرامش و امنیت روانی شهروندان دانست.

وی با اشاره به نقش کلیدی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌ها در توسعه رضایتمندی مردم و حفظ امنیت روانی جامعه، بر ارتقای کارکرد روابط عمومی‌ها و جایگاه آن در مدیریت رسانه و اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی به موقع در جهت جلوگیری از ظهور و بروز شایعات تاکید کرد.

ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی

در ادامه این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز با تشریح ماهیت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و قابلیت‌های فضای مجازی با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت‌ها واکنش سریع به هرگونه جرائم سایبری را ضروری خواند.

رضا قاسمیان با اشاره به حقوق متقابل مردم و مسئولان، امنیت روانی مدیران را در راستای تمرکز در تصمیم‌گیری و خدمت‌رسانی شایسته حائز اهمیت دانست و از اصحاب رسانه خواست؛ رسالت خطیر خود در عرصه حفظ امنیت روانی جامعه  را به نحو مؤثر و بیش از پیش ایفا کنند.

وی ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی را یادآور شد و از اقدامات حوزه اجتماعی استانداری در این خصوص خبر داد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • قتل مسلحانه پزشک ماهشهری؛ کیفرخواست صادر شد
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان
  • «افعی تهران» خط قرمزهای اتاق درمان را رد می‌کند/ ارتباط بین روان‌درمانگر و مراجع، ضد روان درمانی است
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز