Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سعید نمکی در مراسم بهره‌برداری از بخش موقوفه نظام مافی بیمارستان روانپزشکی رازی شهرستان ری گفت: یکی از بخش های مغفول و مهجور در نظام سلامت مربوط به بیماران روحی و روانی می‌شود؛ لذا افزودن تخت و احداث بخش‌های دیگر در این حوزه بسیار مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: برای من به عنوان وزیر بهداشت تلخ است که بگویم ما نیازمند افزودن تخت بستری بیماران اختلال روانی هستیم و این نشان می‌دهد که ما در برخی عرصه‌ها خوب کار نکردیم؛ برای مثال اگر ما در عرصه پیشگیری و بهداشت خوب کار می‌کردیم، دیگر امروز نیاز نبود بگوییم نیازمند افزایش تخت بستری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی شیوع افسردگی و بیماری های روحی و روانی در جامعه را یک زنگ خطر برای متخصصان عرصه سلامت و امور اجتماعی بیان کرد و گفت: در عرصه شهرسازی، شادی آحاد جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز همه مسؤولان کشور باید به فکر سلامت روح و روان جامعه باشند و این کار تنها در وزارت بهداشت محقق نمی‌شود و ما می‌توانیم در وزارت بهداشت فرزندان را در برابر بیماری واگیردار واکسینه کنیم، اما در عرصه سلامت روان جامعه همه باید تلاش کنند.

نمکی افزود: رسانه‌ها، روحانیت و وزارت ارشاد باید شادمانی و نشاط را به جامعه برگردانند و کسی نباید دلمردگی و ناامیدی را به جامعه القا کند؛ این القا خیانت به ملت است. بهداشت روان جامعه باید اصلاح شود.

وی ریشه بسیاری از بیماری‌ها را مربوط به مسائل روحی و روانی دانست و تاکید کرد: این خطای استراتژی علم طب بود که روانپزشک را از دیگر علوم طلب جدا کرد؛ در حالی که نخستین مساله در امر سلامت مربوط به مسائل روحی می‌شود.

براساس این گزارش، آئین بهره‌برداری از بخش موقوفه نظام مافی بیمارستان روانپزشکی رازی در شهرری با حضور دکتر سعید نمکی - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حسین توکلی کجائی - معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و خانواده واقف «نظام مافی» برگزار شد.

این پروژه در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع در ضلع شمالی بیمارستان رازی با کاربری آسایشگاه بیماران روحی و روانی تأسیس و به بیماران خدمات دهی می‌کند.

گفتنی است که ساختمان موقوفه مرحوم دکتر علی نظام مافی به متراژ پنج هزار مترمربع و با ظرفیت ۱۵۰ تخت توسط خانواده مرحوم دکتر نظام مافی با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد تومان جهت آسایشگاه بیماران روانی در مرکز آموزشی- درمانی روانپزشکی رازی احداث شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر بهداشت روح و روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بایرن از هواداران: همه قرمزپوش باشید!‏

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ پس‌فردا، سه‌شنبه، در آلیانز آرنا ‏میزبان رئال مادرید خواهد بود. دیداری حساس و سرنوشت‌ساز در ‏دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا. 

بایرن مونیخ می‌خواهد از امتیاز میزبانی مقابل رئال مادریدی که ‏منچسترسیتی را حذف کرده نهایت استفاده را ببرد. باشگاه آلمانی با ‏انتشار یک بیانیه در سایت رسمی خود از هواداران درخواست کرد ‏همگی با لباس‌های یکدست قرمز در آلیانز آرنا حضور یابند و با تمام ‏قوا تیمشان را تشویق کنند.‏

در بیانیه بایرن مونیخ چنین آمده است: "بازی با رئال مادرید ‏مسابقه‌ای است که همه دنیا به آن چشم دوخته. همه نگاه‌ها به ‏مونیخ و آلیانز آرنا است. درخواست تیم و مدیران باشگاه از هواداران ‏این است: در آن روز استادیوم باید کاملا قرمزپوش شود. سکوهای ‏رئال مادرید توسط هوادارانشان سفیدپوش می‌شود ولی در مونیخ ‏شعار ما این خواهد بود: همه قرمزپوش! کمدهای لباستان را بگردید ‏و چیزهای قرمز پیدا کنید. چند دهه است که در همه بازی‌های بایرن ‏شعار «ما همه قرمز هستیم» بوده است. با همان روحیه این بار هم ‏می‌آییم. با قلب‌ و شور قرمز از مونیخ و مادرید به ومبلی می‌رویم. ‏جامی که در سال 2013 بردیم منتظر ماست."

دیگر خبرها

  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • درخواست بایرن از هواداران: همه قرمزپوش باشید!‏
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره