Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی- رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه جهاددانشگاهی به دنبال ایجاد فرصت‌ و زیرساخت‌های کسب و کار و کارآفرینی در جامعه است، گفت: با عملیاتی کردن چشم‌انداز‌ها و اهداف مناسبی که در حوزه‌های مختلف مد نظر قرار دارد، می‌توان فعالیت‌های این نهاد را در استان ارتقا بخشید.

به گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، روز گذشته 30آبان‌ماه در نشست صمیمی با کارکنان جهاددانشگاهی استان اردبیل ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های آنان در پیشبرد اهداف این نهاد، اظهار کرد: با بررسی برنامه‌ها، باید نقاط ضعف موجود در حوزه‌ها شناسایی و بررسی شود تا بتوانیم در مسیر توسعه موفق عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان اردبیل با ظرفیت‌سازی به دنبال ارتقای حوزه‌های مختلف استان است، تصریح کرد: قابلیت‌های استان در زمینه‌های مختلف توسط جهاددانشگاهی استان اردبیل احصا شده و ما نیز باید با همدلی و تعامل سازنده زیرساخت‌های لازم برای بهره‌گیری از آن را فراهم کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرهنگ زمینه ساز توسعه در حوزه‌های مختلف است، این نهاد باید با برنامه ریزی منظم زیرساخت‌های فرهنگی خود را در استان گسترش دهد.

اوچی اردبیلی ادامه داد: جهاددانشگاهی استان اردبیل با بهره‌مندی از ظرفیت سه مرکز آموزشی در اردبیل و دو مرکز در شهرستان‌های پارس‌آباد و گرمی، دوره‌های آموزشی عمومی مهارت محور را توسعه داده است.

وی یادآور شد: میزان برگزاری دوره‌های آموزشی در جهاددانشگاهی استان اردبیل رشد چشمگیری داشته است و در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر در دوره‌های مهارت‌افزایی و توانمندسازی این نهاد شرکت کرده اند، همچنین این نهاد با عملیاتی کردن طرح‌های حوزه اشتغال به دنبال ایجاد فرصت و زیرساخت‌های کسب و کار و کارآفرینی در جامعه است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل خاطرنشان کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل در نیمسال اول سالجاری با ارائه رشته‌های مورد نیاز و کاربردی، رتبه اول را در جذب دانشجو در بین مراکز آموزشی علمی و کاربردی استان داشته و از مراکز موفق و مجهز است.

اوچی اردبیلی به فعالیت جهاددانشگاهی استان اردبیل در حوزه گیاهان دارویی که از ظرفیت‌های بالقوه استان محسوب می‌شود، اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل به عنوان تنها مرکز تخصصی گیاهان دارویی استان است و از بین ۲۳ مرکز رشد فعال جهاددانشگاهی در کشور، رتبه پنجم را دارد.

وی از ورود مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل به حوزه گردشگری سلامت و صنایع خلاق خبر داد و یادآور شد: پیش‌بینی شده است که شش واحد فناور جدید پس از بررسی لازم به ۱۶ واحد مستقر در این مرکز اضافه خواهند شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه سه محصول تولید شده در مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل مجوز‌های لازم را دریافت کرده‌اند تا وارد مرحله تجاری‌سازی شوند، افزود: ۳۴ طرح فناورانه در این مرکز ارائه شده که ۱۲ مورد آن‌ها ثبت اختراع شده اند.

اوچی اردبیلی مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل از مراکز تاثیرگذار در استان دانست و یادآورشد: این مرکز از نوآوری‌ها و خلاقیت‌های نیروی جوان حمایت می‌کند و بستر لازم برای تجاری سازی دستاورد‌های تحقیقاتی را فراهم می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی با ارائه الگوی مناسب، ارتقای سطح آموزش‌ها و کمک به دریافت مجوز‌های لازم، فناوران و پژوهشگران را برای تولید محصول حمایت و پشتیبانی می‌کند که این امر قطعا موجب ایجاد انگیزه در آن‌ها می‌شود.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون در مرکز انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل یکصد عنوان کتاب به چاپ رسیده است، ادامه داد: با هدف فراهم کردن زمینه خوداشتغالی و اتصال به بازار اجرای دو طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» و «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» به جهاددانشگاهی واگذار شده که این نهاد در اجرای آن‌ها از استان‌های پیشتاز است.

مهران اوچی اردبیلی با بیان اینکه هم‌افزایی باعث توسعه برنامه و فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان می‌شود، افزود: با بهره‌گیری از دانش فنی پژوهشکده صنایع شیمیایی ایران، ساخت پایلوت نیمه‌صنعتی تولید نشاسته پلیمری در قالب طرح فناورانه اجرا خواهد شد؛ این محصول در صنعت نفت کاربرد و ارزش اقتصادی و درآمد مناسبی را برای این نهاد به دنبال دارد.

وی یادآور شد: زمین مناسبی برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی در حوزه گیاهان دارویی و ایجاد نهالستان برای تولید نهال فندق شناسنامه‌دار اخذ کرده‌ایم که قطعا این امر منجر به توسعه فعالیت‌ها خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل افزود: با توجه به اجرای طرح‌های حمایتی در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل میزان مراجعه‌کنندگان به این مرکز افزایش یافته است.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه تجهیزات و امکانات مرکز درمان ناباروی قفقاز جهاددانشگاهی در سال جاری ارتقا یافته است، خاطرنشان کرد: با پیگیری تامین فضای فیزیکی مناسب برای این مرکز قطعا خدمات درمان ناباروری و امکانات رفاهی به بهترین شکل به مراجعه‌کنندگان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن کسب و کار کارآفرینی جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «سلام ساوالان» ضمن تبریک روز روانشناس اظهار کرد: شعار روز روانشناس سال‌جاری «امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناسی، مشاوره و مشارکت مردم» است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر و ادارات کل بهزیستی استان‌ها و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها نیز به تبع این اداره، مسئولیت‌های ویژه‌ای در حوزه خدمات روانشناسی دارند و ما نیز سعی داریم تا با تلاش همکاران در این زمینه، بهترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی افزود: یکی از خدمات ویژه بهزیستی، مشاوره رایگان، امن و محرمانه خط تلفنی ۱۴۸۰ است که همه مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب از این خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانواده، تحصیلی، تربیت فرزند، اختلالات روانی، ازدواج، شغلی و کودک و نوجوان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در سطح استان بیش از ۷۰ مرکز روانشناسی و مشاوره، خدمات متفاوتی را به مردم ارائه می‌کنند و همگی سعی دارند تا آلام مرتبط با روح و روان انسان‌ها را کاهش دهند.

رضایی افزود: ما نیز سعی داریم تا آموزش‌هایی را مطابق با علم روز روانشناسی به روانشناسان و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارائه دهیم تا ضمن پیشرفت این حوزه، خدمات بهتر و تخصصی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: از طرف بهزیستی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه به جهت استفاده از خدمات روانشناسی، یاری برگ ارائه می‌کنیم که به روانشناسان مربوطه تحویل داده می‌شود و هزینه جلسات مشاوره افراد تحت پوشش را بهزیستی متقبل می‌شویم.

رضایی گفت: همچنین در این زمینه دغدغه مهمی که در دولت سیزدهم پیگیر آن هستیم، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی است تا عموم مردم بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 748819

دیگر خبرها

  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل