Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله رحمانی در جلسه بررسی وضعیت ساختمان‌های بلا استفاده دولتی که روز یکشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه سرانه آموزشی استان بویژه شهر قزوین مطلوب نیست و زیر استاندارد قرار داریم و انتظار داریم همه مسئولان برای رفع این مشکل دغدغه داشته باشند و همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در بخشی از مناطق شهر قزوین مانند سورتک، ولایت و ملاصدرا و پونک با بحران مواجهیم و ساختمان‌های تأمین اجتماعی با بیش از ۹۰۰ خانوار نیازمند تأمین چند واحد آموزشی است که بشدت با کمبود مواجهیم.

رحمانی اظهار داشت: بدون شک اگر نتوانیم نیازهای آموزشی و پرورشی خود را تأمین کنیم در آینده با بحران‌های شدید اجتماعی روبرو خواهیم شد و از دلسوزان استان گلایه داریم که چرا سوال نمی‌کنند در قزوین و مناطقی که مدرسه نداریم چه تدبیری کنیم تا آینده فرزندانمان به مخاطره نیفتد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: ما باید در شش ساحت دانش آموزان را تربیت کنیم اما وقتی فضای آموزشی نداریم در گام اول متوقف خواهیم شد و نگرانی ما فقط درس فیزیک و شیمی و ریاضی نیست.

وی بیان کرد: در شهرک دانش دنبال سه شیفت شدن مدارس هستیم و در شهرهای حاشیه کمبود داریم و دکل‌های برق به سلامت دانش آموز برخی مناطق آسیب می‌زند و به راحتی از حق قانونی ما چشم پوشی می‌شود و به نظر می‌رسد در استان کمر همت بسته شده تا بحث تربیت به حاشیه برود.

رحمانی اظهار داشت: الان موضوع تربیت متعلق به همه است و باید همه احساس تکلیف کنند و پس از تأمین نیازها به موضوع ساختمان‌های مازاد توجه شود.

وی برای واگذاری ساختمان‌های آموزشی بدون استفاده اعلام آمادگی کرد و گفت: در سال‌های گذشته برای در اختیار قرار دادن فضاهای آموزشی بدون استفاده همکاری لازم صورت گرفته اما از نگاه قانونی هر جا اماکن بدون استفاده داشته باشیم می‌توانیم آن را فروخته و هزینه اش را در همان منطقه مصرف کنیم و مدرسه بسازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: سالانه ۱۰ هزار دانش آموز به جمعیت استان اضافه می‌شود و باید برای فضای آموزشی آن برنامه ریزی کنیم تا از قافله تربیتی عقب نمانیم.

وی بیان کرد: البته نگران هستیم که از سفره دانش آموزان برای جای دیگر اختصاص داده نشود و اگر همه مسئولان دغدغه آموزش و پرورش نداشته باشند بدون شک در آینده بحران خواهیم داشت که از همین امروز باید برای آن تدبیر کنیم.

در ادامه قدرت الله مهدی خانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین هم گفت: بهتر است بازدیدی از ساختمان‌های رها شده دولتی صورت گیرد و گزارشی از وضعیت استحکام و شرایط آنها تهیه شود.

وی بیان کرد: در نوسازی و بازسازی و استفاده از این ساختمان‌ها باید به شرایط بحرانی هم توجه کنیم زیرا برخی از این اماکن در شرایط اضطرار مکان مناسبی برای مردم منطقه خواهد بود.

نوری چگینی معاون فرماندار قزوین هم اظهار داشت: در اجرای این پیشنهاد دنبال تضعیف آموزش و پرورش نیستیم بلکه می‌خواهیم از این ساختمان‌ها که در حال تخریب است استفاده بهینه کنیم.

وی بیان کرد: هر ساختمانی که قابل استفاده نیست وظیفه داریم نگذاریم تخریب شود و در این میان بخشداران مکاتبات زیادی داشتند که از این فضاها استفاده کنند و ما هم وظیفه داریم نگذاریم بیت المال از بین برود.

طاهرخانی معاون فرماندار تاکستان هم گفت: در تاکستان ۵۲ ساختمان آموزشی بلا استفاده داریم که ۲۲ ساختمان در بخش مرکزی، ۱۷ مورد در ضیا آباد، ۵ مورد در اسفرورین، ۷ نقطه در خرمدشت وجود دارد که می‌تواند پس از احیا و بازسازی برای پردیس روستایی و کارگاه‌های اشتغال مورد استفاده قرار گیرد.

در این جلسه گفته شد در آوج ۲۶ مدرسه و در بویین زهرا ۱۴ مدرسه بلا استفاده وجود دارد که می‌تواند مورد توجه برای کاربری اصولی قرار گیرد.

کد خبر 4804737

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش قزوین فضای آموزشی بوشهر ایلام گرگان تعطیلی مدارس شهرکرد قزوین خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی شب یلدا یاسوج بیرجند آلودگی هوا بارش برف بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس قزوین در نوبت عصر تعطیل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از تعطیلی تمام مدارس شهر قزوین در نوبت بعدازظهر برای شرکت دانش‌آموزان در آیین سنتی «پنجاه‌به‌در» خبر داد.

نقی سیاهکالی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تعطیلی تمام مدارس شهر قزوین در نوبت بعدازظهر برای شرکت دانش‌آموزان در آئین سنتی «پنجاه‌به‌در» خبر داد و اظهار کرد: در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و مراکز پیش دبستانی به منظور حضور دانش‌آموزان و اولیا در مراسم سنتی پنجاه به‌در تعطیل است.

وی جلوگیری از ترافیک شهری در نوبت عصر روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت را علت دیگر این تعطیلی اعلام کرد و افزود: حضور عوامل اجرایی در مدارس الزامی نیست.

کد خبر 751662

دیگر خبرها

  • روایتی از شوق همه‌جانبه معلم بروجنی در تربیت نسل آینده
  • طهرانچی: مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را طراحی کرده‌ایم/ آفت مدارس آموزش حافظه‌محور است
  • آفت مدرسه‌ها آموزش حافظه‌محور است/ مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را طراحی کرده‌ایم
  • مدارس قزوین در نوبت عصر تعطیل شد
  • روش تربیتی معلم‌ها پیامبرگونه و محبت‌محور است
  • دولت سیزدهم همیشه در کنار آموزش و پرورش بوده است
  • مسئولان تلاش کنند معلمان دغدغه‌ای به جز آموزش نداشته باشند
  • روایت تسنیم از اشتیاق معلم نمونه کشور برای تعلیم و تربیت
  • معلم، کلید بهره‌برداری از گنجینه‌‌ای تمام‌نشدنی را به دانش‌آموز می‌دهد
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند