Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، محمود محمود‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۳۰ آذر آغاز و تا پایان ساعت ۱۸ به اتمام رسید، گفت: ۷۰ هزار واحد مسکن برای استان تهران در نظر گرفته بودیم که درو مقایسه با سایر استان‌ها میزان ظرفیت شهر تهران بسیار بیشتر از شهر‌های دیگر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با توجه به استقبال بسیار زیاد متقاضیان طبق پیش بینی‌های صورت گرفته ظرفیت‌های شهر‌های جدید ازجمله پردیس، پرند و هشگرد در همان ساعات اولیه پر شد به ویژه شهر پردیس که در همان ۳۰ دقیقه اولیه ظرفیت آن تکمیل شد.

محمودزاده یادآور شد: ظرفیت شهر پردیس در مقایسه با سایر شهر‌های دیگر کمتر بود چرا که در این شهر میزان ظرفیت و اراضی نسبت به سایر پروژه‌ها کمتر بود، اما به دلیل استقبال بسیار شدید متقاضیان ۲۰ هزار واحد مسکونی برای این شهر در نظر گرفتیم.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: منابع و اراضی برای شهر تهران نسبت به سایر شهر‌ها کمتر است و ما سعی خواهیم کرد در مراحل بعدی ثبت نام بتوانیم ظرفیت‌هایی را تامین کنیم، اما بعید به نظر می‌رسد که ظرفیت‌هایی برای شهر‌های پر متقاضی بتوانیم فراهم کنیم، اما ما تمام تلاش خود را برای ایجاد ظرفیت سازی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه برای ثبت نام در این سامانه برخی از متقاضیان با مشکل مواجه شده بودند گفت: به دلیل حجم بسیار بالا متقاضیان مشکلاتی ایجاد شده بود که طبیعی بود، اما سعی خواهیم کرد در دوره‌های بعدی ثبت نام این مشکلات را برطرف کنیم.

محمود‌زاده اظهار کرد: دریافت کد رهگیری پس از پایان ثبت نام به معنای تایید متقاضی نیست چرا که بسیاری از ثبت نام کنندگان به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف خواهند شد و ما تایید نهایی را بعد از پالایش و بررسی‌ها از طریق سامانه‌های مخحتلف اعلام خواهیم کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: تاکنون ۲۴۰ هزار نفر در سامانه طریق اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که پالایش و بررس‌های آن‌ها زمان بر خواهد بود و ما پیش نهاد می‌کنیم متقاضیانی که واجد شرایط نیستند در مرحوله دوم طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام نکنند.

محمود‌زاده تاکید کرد: مدت زمان پالایش و بررسی نهایی طرح اقدام ملی مسکن یک ماه تا ۴۵ روز زمان می‌برد و متقاضیان تایید صلاحیت شده از طریق پیامک می‌توانند مراحل تکمیل ثبت نام را انجام دهند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن اقدام ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  خواجه‌ای گفت: در حال حاضر میزان مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نیز نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند، افزود: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت و ساز در روستا‌ها را افزایش داده است و همین مسئله باعث می‌شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت و هر سال نیز سقف آن افزایش یابد.

وی به ترغیب و تشویق و لزوم همکاری اعضای شورای اسلامی، دهیاران و مشارکت روستاییان در انجام طرح‌های مقاوم سازی اماکن روستایی اشاره کرد و افزود: اهالی روستا‌های استان باید از فرصت پیش آمده استفاده کرده و با اخذ تسهیلات بانکی برای سلامتی و حفظ جان و اموال خود و پیشگیری از هرگونه خسارات احتمالی خانه‌های خود را مقاوم‌سازی کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: سعی ما براین است که با ادامه روند نوسازی اماکن مسکونی، زمینه‌ای را جهت فراهم ساختن فرصت برای روستاییان، ایجاد بالندگی و خودباوری در روستا‌ها و ارائه تعریف جدید از روستا‌ها به عنوان واحدی تولیدی و فرهنگی آماده کرده و بنیاد مسکن نیز براساس این تکلیف در بخشی از رسالت خود فعالیت‌های خود را بیشتر معطوف به روستا‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته ادامه دهد.

خواجه‌ای ادامه داد: مقاوم سازی اماکن روستایی و مناطق محروم استان در واقع همان پیشگیری قبل از وقوع حادثه و جلوگیری از خسارات و تلفات جانی و مالی در برابر سوانح طبیعی است.

دیگر خبرها

  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع
  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت