Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسم گرامیداشت روز پژوهش که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، از نویسندگان یک درصد برتر ایرانی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تقدیر شد. به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، مالک نادری، مدیر کل فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم گرامی داشت روز پژوهش و فناوری که عصر امروز در محل این دانشگاه برگزار شد، با اعلام این خبر که هفته آینده باشگاه اشتغال دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی می‌شود، اظهار کرد: در مراسم امروز تلاش شده تا از نفرات برتر پروژه‌های صنعتی و قرارداد‌های پژوهشگران برتر که از سال گذشته حجم و جذب مطلوب سرمایه داشته اند، تقدیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم چنین از برخی پژوهشگران و افراد موثر نیز تقدیر شده است.
اسامی تقدیر شدگان این مراسم به شرح زیر است:
پژوهشگران برتر صنعتی:
سیدمحمدحسین میرباقری از دانشگاه پلیمر و علی کمالی از دانشکده مهندسی مکانیک مشترکا رتبه سوم را کسب کردند، علیرضا رهایی در جایگاه دوم قرار گرفت و سیاوش خرسندی از دانشکده کامیپوتر رتبه اول را کسب کرد.
با توجه به اینکه دو پروژه صنعتی مهم و هم راستا طی یک سال گذشته در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شده بود، آقایان راستی، بخشی و صبایی حائز رتبه در بخش پروژه برتر و تاثیرگذار صنعتی شدند.
هم چنین مخترعین برتر این دانشگاه رتبه اول به فرشاد برازنده رسید و خانم‌ها الهه کوثری و زهرا شریعتی نیا در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
لازم به ذکر است پژوهشکده برتر این دانشگاه نیز پژوهشکده عمران و زمین شناسی به سرپرستی علیرضا رهایی شناخته شد.
هم چنین در این مراسم از اساتیدی که بالاترین کیفیت و کمیت چاپ مقاله در ISI را داشتند تقدیر شد این افراد گئورگ قره پتیان، مهدی دهقان و سجاد جعفری بودند.
در نهایت نیز از نویسندگان برتر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) که نویسندگان یک درصد برتر ایرانی براساس پایگاه ESI و WOS اعلام شده تقدیر شد.   این نفرات مهدی دهقان از دانشکده ریاضی و علوم کامیپوتر، سجاد جعفری از دانشکده مهندسی پزشکی، بهروز وحیدی از دانشکده مهندسی برق، محمدحسین فاضل رزرندی از دانشکده صنایع، سید منصور واعظ پور از دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر، محمدرضا اسلامی دانشکده مکانیک، سید محمدتقی فاطمی از دانشکده صنایع، گئورگ بابا مالک قره پتیان از دانشکده مهندسی برق، مجتبی میرسلیم از دانشکده مهندسی برق، محمدرضا حاج محمدی از دانشکده مهندسی مکانیک، سیدحسین حسینیان از دانشکده برق، بهروز کریمی از دانشکده صنایع، محمدرضا میبدی از دانشکده کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مجید منتظر از دانشکده نساجی، مصطفی عباس زاده از دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر، مهرداد عابدی از دانشکده برق و محمد محمدی از دانشکده مکانیک در این مراسم تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری پژوهش نفرات برتر دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دوستار عصر سه شنبه در نشست رؤسای دانشگاه‌های گیلان و مسؤولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با حضور محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و خمام و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های تجاری استان در بندر انزلی و منطقه آزاد اظهار کرد: با وجود مراودات تجاری بین ایران و روسیه، هیچکدام از فارغ التحصیلان دیپلم، زبان روسی را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب نکرده‌اند و این امر به آگاهی دانش آموزان، آموزش و پرورش و خانواده‌ها بر می‌گردد.

سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به هم اندیشی با آموزش عالی، مراکز و موسساتی که در استان گیلان در حال فعالیت هستند، افزود: هدف از تشکیلات چنین جلساتی این است که مباحث مربوط به آموزش عالی استان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نشست‌های شورای آموزش عالی استان هر ماه به صورت گردشی در دانشگاه‌های مختلف استان برگزار می‌شود، ادامه داد: در تلاش هستیم تا از ظرفیت‌های قانون برنامه و بودجه و قانون برنامه هفتم توسعه از طریق نمایندگان مجلس بهره مند شویم.

دوستار با اشاره به گرایش نسل امروز به آموزش عالی تصریح کرد: طبق آخرین آمار میل و انگیزه تحصیل در رشته‌های علوم پایه و فنی مهندسی در استان گیلان در حال کاهش بوده و این امر یک زنگ خطر برای ماست.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در کنکور گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک سال جاری نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است، افزود: از نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گیلان نیز درخواست کرده‌ایم که روند شرکت کنندگان در کنکور استان را در ۵ سال گذشته استخراج و در جلسه شورای آموزش عالی مطرح کرده تا بررسی‌های کارشناسانه صورت بگیرد.

سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به ظرفیت‌های تجاری استان در بندر انزلی و منطقه آزاد گفت: با وجود مراودات تجاری بین ایران و روسیه، هیچکدام از فارغ التحصیلان دیپلم، زبان روسی را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب نکرده‌اند و این امر به آموزش و پرورش و خانواده‌ها برمی گردد.

کد خبر 6099847

دیگر خبرها

  • دانشجویان نخبه‌ از سربازی معاف می‌شوند
  • آیین نامه جدید شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور رسما ابلاغ شد
  • لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان
  • راه‌اندازی۶ دانشکده موضوعی جدید در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • اکتشافات عمقی معادن در گرو توسعه علوم‌ مهندسی سنگ است
  • برنامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ایجاد یک دانشگاه هوشمند
  • آغاز پذیرش دانشجوی ‌دکتری بدون آزمون در دانشگاه صنعتی دزفول
  • گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است
  • اساتید برتر دانشگاه دامغان تقدیر شدند
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند