Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق زیباکلام* 

قبلا هم اشاره کرده بودم که از پشتِ ناآرامی‌های آبان ۹۸ آقای دکترنیلی ریاست دانشگاه تهران تعدادی از اساتید را گردهم آوردند تا طیِ جلساتی به بررسی اوضاع و احوال کشوربپردازندوعنداللزوم نظراتشان را به مسئولین ارائه دهند.[ممکن است اشتباه کنم اما تصورنمی‌کنم تا کنون مسئولین اشتیاق زیادی به دانستنِ نظراتِ اساتید ازخود نشان داده باشند] اساتید عمدتا ازدانشکده‌های علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت و یکی دونفرهم ازعلوم سیاسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اقدام دیگری که ایشان انجام دادند همکاری با دانشگاه‌های دیگرازجمله علامه و اصفهان می‌باشد.

دوهفته پیش جلسه دیگری داشتیم که بسیارمفصل بودوازدانشگاه‌های اصفهان، علامه، شهیدبهشتی و تربیت مدرس هم اساتیدی آمده بودند وچندین گزارش ارائه شد. جلسه آشکارا تحت تاثیر اعتراضات آبانماه بود. 

گزارش نخست ازدانشگاه اصفهان بود درخصوص گسترش ناامیدی واحساس سرخوردگی درمیان جوانان بالاخص دهه هفتادی ها ظرف ده سال گذشته. 

گزارش بعدی ازعلامه بود پیرامون گسترش حاشیه نشینی، خط فقر، شکاف طبقاتی و ضریب جینی دردهه نود. 

گزارش سوم ازتربیت مدرس بودپیرامون چالش ‌های عمده اجتماعی پیش روی ایران دریک دهه آینده. دوگزارش پیرامون افول «جایگاه نخبگان» و«سرمایه های اجتماعی» و فروپاشی گروه‌های مرجع درایران ظرف یک دهه گذشته بود. 

گزارش بعدی توسط دکتر طیب‌نیا وزیرسابق اقتصاد و استاد دانشگاه تهران درخصوص چشم‌انداز وضعیت اقتصادی کشوربود. گزارش ایشان هم دست کمی ازتصاویر یاس‌آورِ دیگران نداشت. ازجمله فرمودنددولت تا نیمه سال جاری باکسربودجه‌ای معادل یکصدو پنجاه هزارمیلیاردتومان روبرو شده وتشریح عواقب ناگوار آنقدرگزارشات یاس آوربودند که جلسه شبیه مجلس سوگواری شده بود. 

بعدازقرائت آن‌ها تعدادی از اساتید ازجمله خودم برای اظهارنظرثبت نام کردند. من گفتم که با اجازه سایراساتید می‌خواستیم لقب«گلگیر» رابه آقای روحانی اعطاء نمایم چون همه گل ولای سیاست‌ها و تصمیمات نادرست بخش‌های دیگر به ایشان پرتاب می‌شود. خداوند ایشان را برای نظام حفظ کند تا کماکان همه مصیبت‌هابرسرش ریخته شود.

 بعدهم عرض کردم که مرحوم «داریوش همایون»از رجال برجسته شاه درخصوص چرایی انقلاب می‌گوید: «بسیاری از رژیم‌ها برای مردم‌شان تبلیغ می‌کنند. رژیمِ ما هم ازاین قاعده مستثنی نبود. منتهی مشکل ازآنجاشروع شد که بیش ازآنکه مردم به آن تبلیغات باورکنند خودمان باور پیدا کرده بودیم.»
* منبع: پیج اینستاگرام صادق زیبا کلام/ 1 در ماه 1398 لینک کوتاه: asriran.com/002xMP

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زیبا کلام روحانی تندروها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران درخصوص اجرای طرح انسداد مرز در شرق کشور، بیان کرد: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و چند بار شروع و رها شده بود که با دستور جمهور و تخصیص منابع، در شرق کشور دنبال می‌شود و در حال اجراست.

وی درخصوص تقسیم استان تهران به تهران شرقی و غربی نیز عنوان کرد: برنامه تقسیمات کشوری طبق نیازهای هر منطقه طراحی می‌شود و تقسیم استان تهران در دست بررسی است.

وزیر کشور درباره مطرح شدن پرونده نیکا شاکرمی در رسانه های بیگانه، گفت: الان دانشجویان در دانشگاه های آمریکا و اروپا در حال حمایت از مردم فلسطین هستند. می خواهند توجهات را از این اعتراضات دور کنند.

از سویی می‌خواهند عملیات وعده صادق را مخدوش کنند. آنها آمدند و یک سوژه بسیار مضحک که همه ابعاد آن روشن است را مطرح کردند که پاسخ آن هم داده شد و مشخص شد؛ دشمن و رسانه های آنها به گزارش های دروغ و دور از واقع متوسل شده اند تا عملیات روانی انجام دهند.

کد خبر 848719 منبع: ایسنا برچسب‌ها احمد وحیدی تلویزیون بی بی سی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسئولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • نمایی دل انگیز از دریاچه سد سمیرم در قاب دوربین شهروند خبرنگار
  • دستگاه آموزشی ما نباید از بیرون دانشگاه خط بگیرد
  • امیر نصیرزاده: «وعده صادق» معادلات بین المللی را تغییر داد
  • واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • لزوم تبیین گفتمان وعده صادق توسط اساتید دانشگاه