Web Analytics Made Easy - Statcounter


رویداد۲۴ نائومی فرای ستون نویس نیویورکر  به برخی حوادث  احمقانه در سال ۲۰۱۹ میلادی اشاره کرده و در یادداشتی به مناسبت نزدیک شدن سال نو میلادی نوشت: در طول سال گذشته بار‌ها متعجب شدم که نکند ما در احمقانه‌ترین تا دوران تاریخ زندگی می‌کنیم. البته این طور نیست که مردم تا امروز کار‌های احمقانه نکرده باشند (اینکه مردم شهر اجازه دادند اسب تروا وارد شهر شود خیلی هوشمندانه نبود)، اما در آستانه پایان دومین دهه از قرن ۲۱ به نظر می‌رسد بشریت حماقت‌های زیادی در سیاست، هنر و فرهنگ مرتکب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاید حرف‌های من از نظر آماری درست نباشد. اصلا نمی‌دانم چطور چنین چیزی را می‌شود به طور دقیق ارزیابی کرد. اما مغز ما احتمالا چند ساعت بعد از اینکه گوشی‌هایمان را بالا و پایین می‌کنیم و با توجه به ریاست جمهور ترامپ و همه ابتکار‌های ریز و درشتش سوت خواهد کشید.   حماقت به ویژه در عرصه سیاست غالبا با وحشیگری همراه می‌شود و پیگیری آن شاید برای تغییر وضعیت به ما کمک کند. در عین حال چیزی طنزآلود در ماهیت حماقت وجود دارد. اگر ما مجبوریم با احمق‌ها سر و کله بزنیم بهتر است حداقل کمی با آن شوخی کنیم. آنچه در این جستار آمده لیستی از حماقت‌های سال گذشته است.   اولین آن‌ها طبیعتا دونالد ترامپ است. رییس جمهوری که به اندازه کافی و به تنهایی فهرستی از کار‌های احمقانه را فراهم آورده است.   به گزارش رویداد۲۴ نیویورکر در ادامه گزارش خود آورده است: هفته گذشته در خلال میزگرد صاحبان کسب و کار‌های کوچک، ترامپ موضوعی را رد کرد و مدعی شد که E.P.A (سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا) خیلی خوب کار کرده و مشکل جریان ضعیف آب در توالت‌ها را حل کرده، چون قبلا مردم مجبور بودند سیفون توالت را ده یا پانزده بار بکشند به جای اینکه یک بار بکشند و مقدار زیادی آب هدر می‌رود. (گزاری سی بی اس نشان می‌دهد بدترین توالت‌ها حداکثر با چهار تا پنج بار سیفون کشیدن مشکلشان حل می‌شود)   در ماه اکتبر بعد از این که ترامپ نیرو‌های آمریکایی را از سوریه خارج کرد در نامه‌ای مبهم و ناکارآمد به رجب طیب اردوغان گفت: مرد خوبی باش و کار احمقانه نکن!. (ظاهرا اردوغان نامه را پاره کرده و به سطل زباله انداخته و بعد به سوریه و کرد‌ها حمله کرده است.)   آنچه در همه این موارد مشترک است مقاومت سرسختانه ترامپ در برابر درگیر شدن با واقعیت‌هایی به جز آن چیزی است که خودش به آن باور دارد. این گرایش، احمقانه‌ترین لحظات رییس جمهور آمریکا در سال گذشته را رقم زده است.
وکیل شخصی رییس جمهور، رودی جیولانی نیز سال جالبی را پشت سر گذاشته است. احمقانه‌ترین دستاورد او شاید تماس اشتباهی او به ریچ اسکارپیو خبرنگار NBC ابتدا در ماه سپتامبر و بعد در ماه اکتبر باشد.   تماس‌هایی که به دو پیغام صوتی منجر شدند. در تماس اول او با همکارش درباره بایدن‌ها و خلاف‌های احتمالی آن‌ها حرف میزند و در دومی او درباره منابع مالی که برای منافعش در بحرین و ترکیه لازم دارد.   رودی جیولانی در تماس دوم می‌گوید که مشکل اینجاست که ما به پول نیاز داریم. او می‌گوید: ما به چند صد هزار دلار نیاز داریم.   همکارم جودی روزن در توییترش نوشه که جیولانی با تماس اشتباهی و اشتباهات توییتری‌اش، مصداق بارز استراتژی «چه کسی به پوچی اهمیت می‌دهد» دولت ترامپ است. این مسلما صحیح است.   هفته گذشته بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا به عنوان رهبر حزب محافظه کار پیروز انتخابات شد. او به عنوان یکی از حامیان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، این سیاستمدار با مو‌های وحشی قرار است به وعده خود عمل کند. او در تلاش برای طفره رفتن از سوال یک خبرنگار در برنامه «صبح بخیر بریتانیا» وارد یک فریزر شد! این صحنه من را یاد یک جک کلاسیک بریتانیایی می‌اندازد که در آن شورشیان یهودی با پوشاندن سر یا خزیدن زیر صندلی سعی می‌کردند از دید رومیان پنهان بمانند.   یک نمونه احمقانه از جانسون هم یک مصاحبه او در ماه ژوئن با «تاک رادیو» بود. از او پرسیدند برای اینکه آرامش بگیرد چه کار می‌کند و او درباره عادتش در ساخت اتوبوس‌های کوچک حرف زد. در ویدئوی این مکالمه، با دست به راس کمپسل خبرنگار این برنامه، طریقه کار را نشان می‌دهد.   او ناگهان با شدت شروع می‌کند به تعریف کردن از خودش گویی اولین بار است که یاد گرفته چطور به یک زبانی درباره خودش حرف بزند. جانسون می‌گوید «من چیز میز می‌سازم.. من مدل‌ها را می‌سازم.» در این جا دردمندانه دستانش را تکان می‌دهد و می‌گوید «می‌دانید دیگر. به عنوان شهردار لندن ما چیز‌های زیبایی می‌ساختیم.»   نخست وزیر بریتانیا یک مکث فریبنده دیگر می‌کند و در نهایت می‌گوید «من اتوبوس می‌سازم.» در اینجا کمپسل ورود می‌کند و می‌گوید: پس شما اتوبوس‌های مقوایی می‌سازید و اینجوری خودتان را سرگرم می‌کنید.   اما جانسون مقاومت میکند و میگوید: نه من نقاشی می‌کنم! و ناگهان اعتماد به نفس می‌گیرد و می‌گوید: من مسافرانی که از زندگی‌شان لذت می‌برند را در اتوبوس‌های عالی نقاشی می‌کنم!   سال ۲۰۱۹ میلادی در حالی رو به پایان است که شاهد رفتار‌های احمقانه‌ای از سوی سران کشور‌های جهان به ویژه رییس جمهور ایالات متحده آمریکا بودیم. لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000pd0 خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نیویورکر سال 2019 دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارات اخیر «جوزف بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره جنگ اوکراین واکنش نشان داد.

زاخارووا در کانال خود در پیام‌رسان تلگرام، اظهارات بورل را به منزله یک اعتراف بزرگ و راه حلی کامل برای تحقق صلح دانست.

زاخارووا اعلام کرد: این یک اعتراف بزرگ است! راه کامل صلح به شما ارایه می‌شود؛ توقف کمک‌های تسلیحاتی غرب به نظام کی‌یف.

گفتنی است روز گذشته «جوزف بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد: بدون تامین سلاح برای کی‌یف از سوی غرب، درگیری در اوکراین طی ۲ هفته پایان خواهد یافت.

بورل افزود: موجودیت اوکراین به ما وابسته است. من چگونگی پایان جنگ اوکراین را می‌دانم. می‌توان آن را تنها با توقف کمک‌ها طی ۲ هفته عملی کرد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: اگر کمک‌های تسلیحاتی متوقف شود، اوکراین نخواهد توانست مقاومت کند و ناچار می‌شود تسلیم شود. در این صورت جنگ پایان خواهد یافت.

کد خبر 6096145

دیگر خبرها

  • سوتی عجیب و جالب هنگام مصاحبه در لیگ آرژانتین / فیلم
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • (ویدئو) سانسور‌های عجیبِ صدا و سیما؛از دست زدن تک انگشتی تا حذف کلمه «جان» بعد از نام همسر
  • دروغ عجیب و شاخدار مهناز افشار در گفتگو با دویچه وله فارسی
  • مروری بر سانسورهای عجیب در صدا و سیما/ از دست زدن تک انگشتی تا حذف کلمه «جان» بعد از نام همسر (فیلم)
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
  • (ویدیو) اسکورت عجیب ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ لشکرکشی وسط اتوبان!
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است