Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک پزشک طمّاع برای از بین بردن فشار‌های مالی و جبران ضرر اقتصادی اش به دروغ به والدین می‌گفت: فرزندشان سرطان دارد، تا آن‌ها از ترس جان بچه‌هایشان به نگهداری‌های بهداشتی ویژه‌ی گران‌قیمت و خرید دارو‌های شرکت پزشک مذکور پناه ببرند.

دکتر «مینا چودری»، ۴۴ ساله برای سه کودک تشخیص اشتباه سرطان داد و بدون ارجاع دادن آن‌ها به بخش انکولوژی وابسته به هیات خدمات بهداشتی ملی NHS، به والدین توصیه کرد تا آزمایش‌ها و معاینات مرتبط با شرکتش را در گلاسکو، میراس انجام بدهند، در غیر این‌صورت وقت زیادی از دست خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک مورد، این پزشک متخصص اطفال به مادر گفت که کودک دو ساله اش ممکن است سرطان خون لنفومی داشته باشد و پیشنهاد داد برای روند درمانی به لندن بروند، او ادعا کرد که هیچ بیمارستانی در اسکاتلند نمی‌تواند پژواک نگاری قلب روی کودک انجام دهد.

در حالت دوم، به والدین دختر ۱۵ ماهه‌ای گفت که در پای کودک توموری وجود دارد که از نظر پزشکی به عنوان سارکوم بافت نرم شناخته می‌شود، نوعی سرطان نادر که در بافت‌هایی که قسمت‌های بدن را به هم متصل می‌کنند، شکل می‌گیرد و ماهیچه ها، چربی، رگ‌های خونی، اعصاب، تاندون‌ها و پوشش مفصل را درگیر می‌کند. بنا به گزارش دایره دادگاه خدمات پزشکی، او به والدین گفت که می‌توان سونوگرافی، MRI و بیوپسی را طی چند روز ترتیب داد.

وی به مادر یک دختر نوجوان بیمار گفته است که فرزندش از «نوروبلاستوما»، سرطانی که به دلیل سلول‌های عصبی نابالغ در چندین ناحیه از بدن ایجاد می‌شود، و در قسمت شکم رنج می‌برد و در صورت عدم درمان ممکن است گسترش یابد، او به مادر گفت که دختر باید برای انجام آزمایش خون به لندن مسافرت کند.

پس از بررسی مدارک و شواهد، دادگاه می‌گوید تصمیم نهایی را خواهد گرفت، و ممکن است پزشک متخصص کودکان به دلیل ایجاد «حسّ توجیه ناپذیر استرس» و رفتار نانجیبانه و با انگیزه مالی، در کارش ضعیف شناخته شود و برای همیشه نام او از فهرست پزشکان خط بخورد.

رئیس دادگاه «جیمز نیوتن پرایس» گفت: دادگاه به این نتیجه رسیده است که دکتر «چودری» نتوانسته است نگهداری بالینی با کیفیت و خوب را برای بیماران فراهم کند، از جمله یافته‌های وی برای تشخیص شرایط سرطانی بدون بررسی مناسب بوده و آزمایش‌هایی که او در لندن توصیه می‌کرد، غیرضروری و گران بوده است.

دادگاه می‌گوید، وی سعی کرد والدین این سه پرونده را ترغیب کند که با توجه به تشخیص اشتباه سرطان، هزینه‌های آزمایش‌های غیر ضروری را بپردازند، و دادگاه نتیجه گرفت که دکتر چودری برای افزایش درآمد یا کاهش خسارات تجاری خود عمل کرده و همه اقدامات وی با انگیزه مالی بوده است. این اتهامات چودری مربوط به بازه زمانی از مارس تا آگوست ۲۰۱۷ است.

منبع: تابناک باتو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پزشک خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که به بهانه کمک کردن در خرید بلیت مترو اقدام به دریافت کارت بانکی شهروندان و تعویض آن با کارت دیگر کرده بود، خبر داد.

سردار علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت خود گفت که قصد داشته تا در مترو بلیت بخرد که مرد میانسالی نزد او رفته و با چرب زبانی کارت این زن را را برای کمک کردن در پرداخت از او گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شده که این مرد کارت او را گرفته و کارت دیگری را در اختیار او گذاشته است.

ایسنا در خبری نوشت:وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی با همین شیوه سرقت کرده است. کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی و اخذ مجوز عملیات، این فرد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم سرقت از کارت بانکی مالباخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی