Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -

كمبود متوسط تا شدید ویتامین A مانع رشد مطلوب قدی كودكان می شود و مصرف آن در سنین رشد ضروری است. شروع رشد از دوران جنینی آغاز می شود. پس باید برای رسیدن به قد بلندتر، از دوران بارداری مراقبت از رشد كودك را آغاز كنیم. در دوران بارداری تغذیه مادر تأثیر زیادی بر قد كودك متولد شده دارد.به طوری كه مشخص شده است مصرف ناكافی ریزمغذی ها و استعمال دخانیات در دوران بارداری به رشد ناكافی و كم وزنی كودك در هنگام تولد منجر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف غذا در حد متعادل و مناسب از تمام گروه های غذایی برای دستیابی به رشد قدی مناسب از اهمیت به سزایی برخوردار است.قد متوسط برای پسران شامل میانگین قد پدر و مادر به علاوه 6،5 سانتی متر و برای دختران میانگین قد پدر و مادر منهای 6،5 سانتی متر است. برای رشد هر فرد یك دامنه یا محدوده وجود دارد. به عبارتی مرزهای بالایی و پایینی برای قد هر فرد وجود دارد كه از پیش برای هر فرد تعیین شده است. باید توجه داشت كه برای حركت از مرز پایینی به مرز بالایی محدودیت زمانی وجود دارد كه نقطه شروع آن از ابتدای بارداری است كه نتیجه آن قد و وزن مطلوب در هنگام تولد خواهد بود و نقطه پایانی آن همزمان با بسته شدن صفحات رشد خواهد بود. عوامل تغذیه ای كه باعث رشد می شود را می توان به درشت مغذی ها مانند مواد قندی، چربی ها و پروتئین ها كه انرژی لازم برای سوخت و ساز بدن را تأمین می كنند تا عوامل ساختمانی و ریزمغذی مانند انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند كلسیم، روی و منیزیم نام برد.سبزی ها و میوه ها، انواع ویتامین ها و مواد معدنی به خصوص پیش سازهای ویتامین A در رژیم غذایی ضروری است و كمبود متوسط تا شدید ویتامین A مانع رشد مطلوب كودكان می شود.منابع سرشار از ویتامین A عبارتند از اسفناج، زردآلو، طالبی و دریافت كافی كلسیم كه به ویژه در دوره رشد طولی استخوان ها بسیار حایز اهمیت است. بنابراین تغذیه با شیر، ماست، پنیر و انواع كلم را باید به نوجوانان پیش از رسیدن به سن بلوغ توصیه كرد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند

به گزارش خبرآنلاین، ویتامین‌های B نقش اساسی در فرآیند تبدیل غذا به انرژی دارند. ویتامین‌های B شامل تیامین (B ۱)، ریبوفلاوین (B ۲)، نیاسین (B ۳)، اسید پانتوتنیک (B ۵)، B ۶ (پیریدوکسین)، بیوتین (B ۷)، فولات (B ۹) و B ۱۲ است. این ویتامین‌ها هم‌چنین با تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی، که برای عملکرد مغز و تنظیم خلق و خوی ضروری هستند، به داشتن یک سیستم عصبی سالم کمک می‌کنند. علاوه بر این، ویتامین‌های B ۶ و B ۱۲ برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم هستند، زیرا به تنظیم سطح هموسیستئین و تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کنند.

برخی از عوامل سبک زندگی می‌توانند بر سطوح ویتامین B در بدن تأثیر بگذارند. مصرف الکل می‌تواند جذب چندین ویتامین B را مهار کند. افزایش سطح استرس می‌تواند برخی از ویتامین‌های B، به ویژه ویتامین B ۶ را کاهش دهد. از سوی دیگر، رژیم‌های غذایی با مقادیر کم ویتامین B می‌تواند منجر به افزایش سطح استرس و خلق و خوی ضعیف شود.

برای دریافت ویتامین B کافی، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از منابع ویتامین B یک گام کلیدی است. مصرف مکمل‌های B کمپلکس که حاوی تمام ویتامین‌های گروه B است را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901027

دیگر خبرها

  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید