Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده کتاب زن در اسلام گفت: «دیدگاه من در نوشتن این کتاب فقط پاسخ به برخی از شبهات فمینیسم نبوده، بلکه بیشتر تبیین ارتباط مسائل زنان با سایر علوم بوده است.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سیرجان، فریبا علاسوند ظهر امروز در سلسله نشست‌های گفتمان علمی انقلاب اسلامی که با موضوع «کتاب زن در اسلام» در دفتر امام جمعه شهرستان سیرجان برگزار شد با بیان هدف خود از نوشتن این کتاب اظهار کرد: «دیدگاه من در نوشتن این کتاب فقط پاسخگوی برخی از شبهات فمینیسم نبوده، بلکه بیشتر تبیین ارتباط مسائل زنان با سایر علوم بوده که این امر بین‌رشته‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نویسنده کتاب زن در اسلام با بیان اینکه باید رویکرد اسلام را در مورد زنان تبیین کنیم، افزود: «حوزه مطالعات زنان، ایدئولوژیک است که از این دیدگاه نیز وارد شده‌ و در هر بخشی از کتاب اندیشه‌های مقابل را مطرح کرده‌ام.»

رسیدن به سعادت زن جایگاه ویژه‌ای دارد

 معاون علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان نیز انتقاداتی به نویسنده وارد کرد و گفت: «اصل موضوع تبیین رویکرد اسلامی و پاسخگویی به شبهات مسائل زنان با عنوان کتاب مطابقت ندارد.»

طیبه بلوردی بیان کرد: «جایگاه، ارزش را مشخص می‌کند، اما در این کتاب ارزش و جایگاه زن جدا و موجب سردرگمی مخاطب شده‌ است.»

وی اضافه کرد: «ارزشمندی و رسیدن به سعادت زن جایگاه ویژه‌ای دارد، بنابراین باید ملاک ارزشمندی در این کتاب بیان می‌شد.»

رصد 12 شاخه از علوم اسلامی و ایرانی

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان نیز عنوان کرد: «پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح متون علمی و تبیین منابع اسلامی به دور از افکار مهلک غربی، شورای گفتمان علمی انقلاب اسلامی با همکاری چند ارگان و با هدف رصد آثار تألیف شده در حوزه علوم انسانی و اسلامی تشکیل شده است.»

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین قنادزاده مطرح کرد: «تاکنون 2 هزار و 500 اثر شایسته و قابل ارائه در این حوزه در 12 شاخه علوم اسلامی و ایرانی رصد شده‌ است.»

وی اظهار کرد: «این شورا در هشت استان کشور شکل گرفت و وظیفه نقد آثار علمی مرتبط را برعهده دارد.»

انتهای پیام/4078/4117/

منبع: آنا

کلیدواژه: فمینیسم دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان حوزه علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود. او شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله علی عباسی ظهر امروز در همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی که در حسینیه ستاد برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نقطه عطف تاریخ است. انقلاب اسلامی ایران یک نعمت بزرگ الهی است که روح جدیدی بر جهان دمید. این انقلاب همچنان مدیون اندیشه‌های شخصیت‌‌های بزرگ است، شخصیت‌ها و اندیشمندانی که در نظریه‌پردازی و تنظیم مبانی فکری انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کرده‌اند و استاد شهید مطهری یکی از برجسته‌ترین این شخصیت‌هاست.

وی، شهید مطهری را مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین برشمرد و افزود: شهید مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه به ویژه جوانان بشناساند. این شهید والامقام فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود که با تبیین اسلام ناب، ماهیت اندیشه‌های انحرافی و خطرات اسلام التقاطی را برملا کرد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پاسخ شهید مطهری به اندیشه ماتریالیستی روشنفکرنماهای زمان، قوی‌ترین پاسخ بود. امروز شرایط جامعه ما نیز به گونه‌ای است که برخی جوانان به اندیشه لیبرال دموکراسی شیفتگی نشان می‌دهند بدون اینکه شناختی از آن داشته باشند. در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد. ما بایستی این شعارها را تحلیل و نشان دهیم که بی‌محتوا هستند.

عباسی بیان کرد: شهید مطهری از توان علمی و قلم خود برای تبیین و دفاع از آموزه‌های اسلام ناب و بالاخص مسئله حقوق زن در اسلام و مسئله حجاب و غیره استفاده و ایفای نقش کرد. در مسئله نظام زن هنوز هم با تمدن امروز چالش داریم، مقام معظم رهبری فرمودند حجاب فی نفسه چالش نبود اما دست‌هایی از بیرون تلاش دارد تا آن را به یک چالش تبدیل کند. شهید مطهری برای دفاع از اسلام با تمام وجود در صحنه بود و امروز هم میدان نزاع ادامه دارد و ما باید در صحنه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری به عنوان مدافع سنگر فکری و عقیدتی به خوبی احساس مسئولیت کرد و به آن عمل کرد؛ اقدامات شایسته‌ این شهید والامقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد