Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعیدی گفت: وقتی معادلات با پول به هم می‌ریزد و نمایندگان محصول جریان ثروت و قدرت شوند، مجلس نیز ناکارآمد خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز،آذرشهر واسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آناج، با اشاره به موافق نمایندگان مجلس با دوفوریت طرح «شفافیت هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی» اظهار داشت: این طرح در راستای شفافیت‌سازی برای هزینه کرد انتخابات نمایندگان مجلس  مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی از نگرانی‌های مردم، وابستگی و استفاده کاندیداها از جریان قدرت و ثروت است، موضوعی که همواره مورد تاکید رهبر انقلاب نیز قرار دارد. وقتی معادلات با پول به هم می‌ریزد و نمایندگان محصول جریان ثروت و قدرت شوند، مجلس نیز ناکارآمد خواهد بود.

سعیدی افزود: ناکارآمدی مجلس باعث خواهد شد، تصمیمات کلان در فضای سیاسی و پنهان گرفته شود که نه تنها به سود کشور نخواهد شد بلکه  اقتصاد و سیاست را در کشور  دچار مشکلاتی می‌کند.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: امروز دوفوریتی بودن این طرح رای آورد و امیدوارم جزئیات آن نیز مورد موافقت نمایندگان قرار گیرد چراکه در آستانه انتخابات،هزینه ها باید شفاف‌سازی شود تا مردم بدانند کاندیداها از چه طریقی هزینه خود را تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: دستگله‌های نظارتی نیز با دست باز می‌توانند عمل کرده و با عواملی که قصد نفوذ در انتخابات را دارند برخورد کنند. بخشی از این طرح به دولت و بخشی دیگر متوجه شورای نگهبان است هرکدام در حیطه وظایفی خود می‌توانند ورود کنند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه عنوان کرد: هدف از دوفوریتی اعلام کردن این طرح آماده‌سازی آن برای انتخابات پیش‌رو است، چراکه اگر طرفی با قید دوفوریت اعلام وصول شود 24 ساعت بعد باید در صحن علنی مجلس مطرح شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در حالی که مردم این معضل را با پوست و گوشت خود احساس می‌کنند، مسئولان، مدعی اختصاص ارز به دارو و برطرف شدن مشکلات هستند که به گفته مدیرعامل انجمن تالاسمی این قبیل اظهارات فقط حکم پاشیدن نمک به زخم بیماران دارد.

متأسفانه واقعیتی که مسئولان از آن طفره رفته و سعی در لاپوشانی کردن آن دارند اینست که زخم عفونی تحریم هر روز عمیق‌تر شده و گستره‌های بیشتری از جامعه را زمینگیر می‌کند. متأسفانه نبود ارز، عدم تخصیص به موقع ارز به صنایع دارویی، کمبود شدید نقدینگی در زنجیره تأمین دارو باعث شده مردم نگران افزایش هزینه‌های زندگی و تهدید جدی سلامتشان باشند و تا دیر نشده، نمایندگان مجلس باید در جهت استیفای حقوق مردم، مطالبات عمومی را از مسئولان مجدانه پیگیری کنند.

این روزمامه همچنین نوشت: در این هفته فعالیت «دولت جوابیه» همچنان در زمینه پاسخگویی به رسانه‌ها، که منعکس‌کننده نظرات افکار عمومی هستند، به راه بود و این بار رسانه‌های دولتی و تعدادی از افراد همسو، هجمه سنگینی را به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند که نشان می‌دهد عناصری در قوه مجریه تاب پذیرش هیچ انتقاد و حتی بیان آماری از سوی نمایندگان همسو را ندارند، غافل از آنکه عدم قبول واقعیات و نپذیرفتن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی را در پی خواهد داشت که کمترین آن، گشودن در‌ها به سوی انواع بحران‌هاست.

دیگر خبرها

  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد
  • دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت