Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@14:37:26 GMT

اعلان خطر وزیر بهداشت درباره شیوع افسردگی

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۰۴۲۷۳

ساعت 24 -وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای نظام سلامت در دوران بعد از انقلاب، در عین حال به مشکلات بهداشت روان اشاره کرد و گفت: این مشکلات در کشور به دلیل فضای ناشاد جامعه، بسیار زیاد است و انگار جریاناتی در کشور بیشتر به گریستن مردم تا شاد کردن آنها، دل بسته‌اند.

وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای نظام سلامت در دوران بعد از انقلاب، در عین حال به مشکلات بهداشت روان اشاره کرد و گفت: این مشکلات در کشور به دلیل فضای ناشاد جامعه، بسیار زیاد است و انگار جریاناتی در کشور بیشتر به گریستن مردم تا شاد کردن آنها، دل بسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید نمکی: 

* (وی بهداشت روان را یکی از معضلات کشور عنوان و خاطرنشان کرد): توفیق دارم که ۳۰ سال پیش، مراقبت های سلامت روان را در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور، ادغام کردیم. مشکلات بهداشت روان کشور به دلیل فضای ناشاد جامعه، بسیار زیاد است و متاسفانه همه کمک می کنند که فضای کشور، غمگین‌تر شود؛ در حالیکه بارها مقام معظم رهبری فرمودند که فضای کشور را شاد و بانشاط کنید اما ما از آن سو، ضجه، گریه، اندوه و غصه، یاس و ناامیدی را تبلیغ می کنیم و انگار جریاناتی در کشور بیشتر به گریستن مردم تا شاد کردن آنها، دل بسته‌اند.

* بنده وزیر بهداشت همه مردم ایران اعم از شیعه، سنی، مسیحی، کلیمی، زرتشتی، اصلاح طلب، اصولگرا، بدون خط سیاسی و حتی زندانیان محکوم به اعدام هستم. اخیرا هم یکی از دوستان با سیاست در یکی از استانهای کشور، در امری که کاملا در حوزه اختیارات وزیر و وزارت بهداشت است، مداخله کرد که صریحا موضع گرفتم، اجازه نمی‌دهم که یک رییس دانشگاه به دلیل مخالف بودن نماینده یک منطقه با دولت، به آن منطقه کمتر رسیدگی کند و در هر صورت، مردم نباید لگدمال سیاست‌زدگی‌ها شوند.

* سالمندان ایرانی با سالمندان سایر کشورها چه بسا متفاوت هستند؛ چون بسیاری جوانی نکرده، پیر شده‌اند؛ همانگونه که جوانان کشور به دلیل کلاس‌های بسیار مافیای آموزشی که در کشور شکل گرفته، کودکی نکرده، جوان و منزوی می‌شوند. سالمندان افسرده، پر هزینه هستند؛ چون سلامت خود را کنترل نمی‌کنند و در آینده با جمعیت سالمند روان نژندی و افسرده روبرو هستیم.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی خدمتكار آرانی، مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در گفتگوی رادیویی در مورد آغاز طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی در استان تهران اظهار كرد: این طرح اواخر سال گذشته در سازمان امور اجتماعی وزارت كشور طراحی و پیاده‌سازی آن آغاز شد. مشاركت مردمی همواره یكی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است كه نیازمند بسترسازی برای حضور مردم به صورت نظام‌مند در جهت حل مسائل حوزه‌های مختلف فراهم شود كه وظیفه متولیان است.

او در این باره افزود: در سازمان امور اجتماعی كشور وزارت كشور، ناظر به مسائل اجتماعی و فرهنگی در موضوع كنترل و كاهش آسیب‌های اجتماعی، دغدغه مشاركت مردمی وجود داشت و به این نگاه این طرح طراحی شد. در طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی تلاش می‌شود كار شناسایی دقیق ظرفیت‌های مردمی كشور به‌ویژه استان تهران صورت گیرد كه در سال‌های گذشته صورت نگرفته است. پس از این مرحله، ارزیابی ظرفیت‌ها در دستور كار قرار می‌گیرد و پس از آن نیز استفاده از ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف است.

آرانی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تمهید مقدمات و بسترسازی‌ها تا اوایل تابستان و اواخر بهار صورت گرفته تا از آغاز تابستان بتوان ظرفیت مردمی را به كار گرفته و به صورت بهینه از آن در جهت حل مسائل مختلف استفاده شود.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به ارتباط نزدیك دستگاه‌های اجرایی با مجموعه‌های مردمی گفت: سازمان بهزیستی، كمیته امام خمینی (ره)، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها با مجموعه‌های مردمی در ارتباط هستند كه باید دور یك میز قرار گرفته و داشته‌ها و ظرفیت‌های مردمی را به میدان آورده و در فضای روشن از آنها به صورت هدفمند استفاده شود.

او لازمه برنامه‌ریزی روشن را تعریف گام‌های اجرایی و زمان‌بندی‌های مناسب دانست و ادامه داد: تا اواخر خردادماه شناسایی و ارزیابی اولیه صورت می‌گیرد و از اوایل تابستان در سطح كشور استفاده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود سكوی ظرفیت‌های مردمی استان تهران را در فضای مجازی بالا آورده تا برای همه ارگان‌ها و همه نهادها قابل شناسایی و استفاده باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری رفع شود
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • رهبر انقلاب: در آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است