Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نهصت سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: نرخ با سوادی در استان لرستان 92.5 است و از این نظر در بین استان‌های میانی کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، هاشم دالوند عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که به مناسبت چهلمین سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی برگزار شد، عنوان کرد: در دنیای امروز هر کسی که از سواد بی‌بهره باشد، در معرض آسیب‌های فراوانی بوده و نمی‌تواند از بسیاری مسائل منفعتی ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در آخرین سرشماری قبل از انقلاب با وجود جمعیت کم آن زمان، 14 میلیون و 200 هزار بی‌سواد در کشور داشتیم که این میزان در سال 95 به حدود 8 میلیون رسید.

معاون نهصت سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: طبق آخرین سرشماری در سال 95، در مجموع 86 هزار و 395 بی‌سواد در لرستان شناسایی شد که طی 3 سال گذشته 29 هزار نفر تحت پوشش‌ قرار گرفت و 11 هزار نفر از آنها در آزمون سوادآموزی قبول شدند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه داریم که تا پایان سال تحصیلی، 29 هزار بی‌سواد را تحت پوشش قرار دهیم که تا کنون 70 درصد برنامه را پیش برده‌ایم.

دالوند به گسترش مراکز یادگیری محلی اشاره و اظهار داشت: هر یک از این مراکز حداقل باید 50 عضو داشته باشند و بر این اساس اکنون 21 مرکز یادگیری محلی فعال در سطح استان داریم.

معاون نهصت سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در دو سال اخیر 2 هزار و 800 نفر در طرح "نماز کلید بهشت" آموزش دیده‌اند، بیان داشت: شناسایی افراد بی‌سواد در استان با کمک دستگاه‌های استان و مدیریت معاون استاندار لرستان انجام می‌گیرد تا متناسب با شرایط موجود برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: نرخ با سوادی در استان لرستان 92.5 است و از این نظر در بین استان‌های میانی کشور قرار دارد. 

دالوند در ادامه در خصوص آخرین وضعیت نیروهای حق التدریس نهضت، خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از 5 هزار مربی سوادآموزی در لرستان داریم که در بحث بکارگیری مربی‌های حق التدریسی 3400 پرونده بررسی شده و 3 هزار پرونده نیز حائز شرایط و مورد تایید قرار گرفته است.

معاون نهصت سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: پرونده 200 نفر از مربیانی که معتقد بودند در طرح بکارگیری شرایط لازم را داشته‌اند نیز مورد بررسی قرار گرفته و پرونده سایر مربیانی که اعتراض دارند، بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 300 نفر از مربیان نهضت در طرح بکارگیری مربیان در مناطق مختلف استان به کار گرفته شده‌اند، افزود: 1400 نفر از مربیان نیز جهت بکارگیری در استان تهران معرفی شدند که اکثر آنها بکارگیری شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش لرستان نشست خبری سوادآموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهربان: جعفرپور هدف بزرگی دارد

به گزارش “ورزش سه”، شهرام مهربان دروازه بان اسبق لیگ برتری که اکنون به عنوان مربی گلرها در شمس آذر کار‌ را دنبال می‌کند، درباره پیروزی روحیه بخش هفته گذشته این تیم مقابل پیکان گفت: یک برد روحیه بخش برای همگی ما بود. متاسفانه در این بازی هواداران‌مان کنارمان نبودند و این موضوع کار‌ را سخت کرده بود. اتفاقی شیرینی بود که با گل ثانیه‌های پایانی به برد رسیدیم.

وی ادامه داد: در دیداری که مستحق کسب امتیاز بودیم در آزادی و برابر استقلال پرمهره شکست خورده بودیم و باید در این بازی جبران می‌کردیم. سه امتیاز این بازی همچنان تیم را امیدوار به اتفاق خوبی در پایان فصل کرد.

مهربان درباره عملکرد جعفرپور در این فصل گفت: قطعا او‌ سورپرایز این فصل بود. یکی گلر جسور‌ که توانست به خوبی از فرصت شکل گرفته بهره  ببرد و توانایی خود را به رخ بکشد. ما دو دروازه‌بان قابل اعتماد دیگر هم داریم و شرایط از این جهت برای تیم ما خوب است.

مربی گلرهای شمس آذر در ادامه گفت: جعفرپور تا به اینجا هشت کلین شیت داشته و در رقابت با گلرهای صاحبنامی قرار دارد. خوبی او این است که دچار غرور نمی‌شود و هدف بزرگی را در ذهن دارد و مطمئنیم در کنار بازیکنان باتجربه تیم و حمایت آنها قادر خواهد بود به آمار خوبی نیز دست یابد.

مهربان در پایان درباره بازی مقابل گل گهر گفت: بازی سختی خواهد بود. حریف از نفرات تهاجمی خوبی برخوردار‌ است و در تمامی خطوط بازیکنان ستاره و تاثیرگذار در اختیار دارد. تیم ما همواره برابر تیم‌های مدعی عملکرد خوبی داشته و در بازی رفت نیز با تدابیر کادرفنی و آقای دقیقی مستحق  برد بودیم که متاسفانه به تساوی رسیدیم. امیدواریم یک بازی خوب دیگر از تیم شاهد باشیم و به برتری برسیم.

دیگر خبرها

  • ۱۱۳۰نفر از استان سمنان به حج اعزام می‌شوند
  • مهربان: جعفرپور هدف بزرگی دارد
  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ
  • ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را ( + راهکارها و پیامدها)
  • ۱۳ زندانی به صورت الکترونیکی با رئیس کل دادگستری استان لرستان ملاقات کردند
  • شرکت بالغ بر ۱۶ هزار لرستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند