Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضل عبیات در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آبگرفتگی های اخیر در استان خوزستان اظهار کرد: در جلسه شورای برنامه ریزی شب گذشته با حضور معاون رئیس جمهور خبر موافقت رهبر معظم انقلاب برای تأمین ۱۰۰ میلیون یورو اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به طور رسمی اعلام شد که به منظور تکمیل شبکه فاضلاب شهر اهواز است.

عبیات اظهار کرد: مقام معظم رهبری پیش از این بارها در مورد این قبیل مشکلات در اهواز تذکرات متعددی داده بودند که از جمله آنها تأکید ایشان بر ضرورت حل اساسی مشکل فاضلاب شهر اهواز و سایر شهرهای استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: با وجود تأمین اعتبار اما همان‌گونه که پیش از این بارها گفته ام، مشکل فاضلاب استان خوزستان، تنها تأمین اعتبار نیست.

وی افزود: مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی به همراه به‌کارگیری مهندسان مشاور با سوابق مقبول در زمینه مطالعات، طراحی و نظارت بر اجرای پروژه‌های فاضلاب اهواز و سایر شهرها و همچنین به کارگیری مجریان باصلاحیت، جهت مدیریت این پروژه‌ها و سپردن کارها به پیمانکاران با تجربه و با سابقه از ضروریات انجام این کار است.

عبیات گفت: ایجاد ساختار تخصصی متناسب با پیچیدگی‌های فنی، اجرایی و مدیریتی برای این اصلاح زیرساخت‌های شهری، کار بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه آبگرفتگی اغلب مناطق خوزستان رفع شده، عنوان کرد: در شهرک دانشگاه اهواز و بخش‌های زیادی از کوت‌عبدالله، تخلیه آب انجام شده اما باید اقداماتی را سریعاً برای پاکسازی و پروژه‌هایی به منظور تکرار نشدن چنین وضعیتی اجرا شود.

عبیات بیان کرد: در مناطقی از شهرستان کارون، آب‌های سطحی و پس زدگی فاضلاب وجود دارد که تلاش‌ها برای رفع نهایی این مشکلات ادامه دارد.

کد خبر 4804874

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خوزستان آب و فاضلاب خوزستان بوشهر ایلام تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد قزوین خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی آلودگی هوا شب یلدا یاسوج بیرجند بارش برف شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۵۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر جمعه در حاشیه بازدید از سد دیورش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سد دیورش حدود ٧۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: این پروژه آبرسانی ۵ شهر و ٢٨ روستا را تحت پوشش قرار داده، بر این اساس، خط انتقال هم در این منطقه آغاز شده به گونه‌ای که پیمانکاران مشغول به کار هستند.

وی با تاکید بر تسریع در انجام این پروژه و تأمین منابع آبی مورد نیاز شهرستان رودبار افزود: بازسازی و نوسازی شبکه‌های رودبار و رستم آباد نیز در دستور کار قرار گرفته تا از هدر رفت آب جلوگیری شود.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت مخزن ٣٠ میلیون مکعبی سد دیورش ادامه داد: با وجود اینکه این سد در حال تکمیل شدن است می‌تواند همزمان ۵ متر مکعب آب را تأمین کند از طرفی رودخانه‌ها هم جاری بوده و در پایین دست هم مشکلی برای استفاده از آب و کشاورزی وجود ندارد.

عباسی با بیان اینکه برای این پروژه آبرسانی تا کنون ٣٠٠ میلیارد تومان هزینه شده و تقریباً ٧٠٠ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز به تخصیص منابع وجود دارد، گفت: در تلاش هستیم تا از منابع استانی، ملی و سفر آقای رئیس جمهور به استان گیلان تخصیص منابع صورت بگیرد.

کد خبر 6095863

دیگر خبرها

  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • مسائل جامعه ایران ساختاری است و نیاز به تلاش گسترده برای حل آن است
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان