Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 -وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی تأکید کرد که برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، به یک اقدام جمعی نیاز است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با اشاره به «اعتیاد آمریکا به تحریم»، گفت مقابله با تحریم‌های آمریکا نیازمند عزم و اقدام جمعی است.

ظریف در این مورد در توییتر نوشته است: «رویکرد ایالات متحده در قبال تحریم‌ها نشانگر یک اعتیاد روانی و بی‌ملاحظه است - شرایطی که هیچ حد و مرزی برای آنچه که ایالات متحده ممکن است انجام دهد یا ندهد، قائل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «و این رفتار اعتیادآمیز، هم دوستان و هم دشمنان [آمریکا] را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مگر آنکه به صورت جمعی با آن مقابله شود.»

اظهارات ظریف یک روز پس از آن مطرح می‌شود که «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی در پایان نشست سران چند کشور اسلامی در کوالالامپور، از ایران و قطر به دلیل مقاومت در برابر تحریم‌ها تمجید کرد و گفت تمام کشورها باید برای روبرو شدن با شرایط تحریمی آماده باشند.

وی گفت در نشست مالزی که با شرکت سران ترکیه، ایران و قطر برگزار شد، طرح معامله با استفاده از دینار طلا و نظام معامله تهاتری به صورتی جدی مورد بحث قرار گرفته است.

آمریکا در ماه‌های گذشته علاوه بر تحریم کشورهایی که با آن‌ها دشمنی دارد، به سمت تحریم کشورهای متحد خود هم حرکت کرده است. در بودجه دفاعی اخیر دولت آمریکا، علاوه بر ایران، روسیه، کره شمالی و چین، کشورهایی چون ترکیه و کشورهای اروپایی هم به تحریم تهدید شده‌اند. آمریکا همچنین دو متحد دیگر خود از جمله مصر و هند را هم به دلیل خرید تسلیحات روسی به تحریم تهدید کرده است.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ظريف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا

انتشار تصاویری از اقدام پلیس آمریکا در برداشتن حجاب یک زن مسلمان به زور در حالی که در دانشگاه ایالتی آریزونا بازداشت شده، خشم مردمی را به دنبال داشت و شورای مسلمانان آمریکا خواستار تحقیقات کامل درباره آنچه که یک حادثه اسلام‌هراسی خوانده می‌شود، شده است.

به گزارش ایسنا، شورای روابط آمریکایی-اسلامی [CAIR-AZ] اقدامات پلیس را محکوم کرد و خواستار تحقیق در مورد این حادثه شد.

ابوسیف، مدیر اجرایی شورا در بیانیه‌ای گفت: قانون، آزادی عمل مذهبی را تضمین می‌کند. پلیس نمی‌تواند این حق را به حالت تعلیق درآورد. ما اقدامات گزارش شده پلیس را محکوم می‌کنیم و خواستار تحقیقات کامل در مورد این حادثه هستیم.

این فیلم در شبکه ایکس به طور گسترده پخش شده و واکنش شدیدی علیه پلیس را به دنبال داشته است.

این اولین بار نیست که پلیس با تجاوز به حقوق معترضان و دانشجویان به اعتراضات پاسخ می‌دهد. از زمانی که پلیس نیویورک تظاهرکنندگان را در دانشگاه کلمبیا در ۱۸ آوریل دستگیر کرد، تعداد بازداشت‌ها در سراسر کشور به ۱۰۰۰ نفر رسیده است. این بازداشت‌ها باعث شده است که دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا به تظاهرات حامی فلسطین بپیوندند و اردوگاه‌هایی را برای حمایت از غزه محاصره‌ شده برپا کنند.

دانشجویان خواستار آتش بس در غزه و قطع روابط دانشگاه با شرکت‌های حامی اسرائیل هستند. حوادث اسلام هراسی که از زمان شروع تهاجم مستمر رژیم صهیونیستی به غزه در حال افزایش بوده است، چندان جدی گرفته نشده است. سازمان دهندگان تظاهرات اتهامات یهودی ستیزی را رد می‌کنند و استدلال می‌کنند که اقدامات آنها با هدف دولت صهیونیستی و پیگرد قانونی درگیری در غزه انجام می‌شود.  فیلم‌هایی از پلیس با تجهیزات ضدشورش که در کالج‌های مختلف احضار شده‌اند تا تظاهرات‌ها را خنثی کنند، در سراسر جهان مشاهده شده است که یادآور جنبش اعتراضی است که در طول جنگ ویتنام به راه افتاد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر